• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • pickolina

Mamma till 3
    -Har en liten förklaring till varför jag tog ut dem på sid 99. Där står de största orsakerna..
    Utöver vad jag skrev där så var det saker som en framtid med konstanta operationer, rädsla för att få hängbröst pga tunga implantat osv osv... Jag fick mest bara problem av att ha implantat och kände liksom inte att jag fick ut något positivt av att ha dem. Var inte helt nöjd med saker som tex att jag hade gelehallon och att jag hade de ovanpå muskeln´heller.. Skulle kunna prata hur länge som helst om varför jag tog ut dem, det var så många anledningar och mycket känslor.
    Jag ångrar absolut inte att jag tog ut dem helt, jag är jätte nöjd idag faktiskt. Det enda är att jag är rädd att de blir "tomma" om jag går ner i vikt. Har nämligen ökat i vikt de senaste åren och därför är ju mina bröst som blivit uttöjda av implantaten ändå välfyllda idag.
    Kirurgen var noga med att varna mig innan op så att jag skulle vara förberedd på vad som kunde ske om jag valde att ta ut dem istället för att bara byta ut dem. Tex finns ju risken att de blir väldigt tomma pga huden är uttöjd. Sedan kan det bli häng pga den då tomma fickan man har i brösten, att brösten glider på fickan och då glider ner.. Var lite det han pratade om gällande att lägga implantat under muskeln oxå när det redan finns en befintlig ficka, att bröstet skulle glida på fickan och att det kunde se konstigt ut.

Ja det är läskigt det här med att alla säger så olika, hur ska man då kunna veta.. Det handlar mycket om risktagande och vad man själv väljer att tro på, vad som känns bäst för en själv. Så får man hoppas att det går bra.. Läskigt!..

Men som din kirurg sagt så tror jag oxå att det är vanligaste orsaken till omoperation. Då borde det väl inte kunna gå så fel tycker man ju... Men när en kirurg från AK som ändå är väldigt väl ansedd säger en sådan sak så blir man ju lite orolig kan jag tänka mig.

• pickolina

En YsterSyster
    -Det där verkar vara olika. Jengirl pratar ju väldigt gott om sina gelehallon. Hon upplever de ju inte alls som hårda utan som väldigt mjuka och följsamma.
    Personligen upplevde jag dem som hårda och oformbara. De rörde sig som naturliga bröst och kändes som naturliga bröst men det var enbart pga mina egna naturliga bröst som låg ovanpå. Själva implantatet kändes som en klump och formade sig inte alls efter rörelser eller kläder så som bh´s osv... Om jag skulle op mig idag så skulle jag vara väldigt tveksam till gelehallon. I alla fall med mina förutsättningar.

• linslusen

EnYsterSyster :
    Hejsan!
    Jag har geléhallon och mina är inte hårda, kanske lite "kuddiga" på sidorna, men när jag ligger ner så står dom rakt upp, dom ändrar inte form när jag ligger ner osv, men det är precis så som jag ville ha det.
    Om jag spänner till riktigt ordentligt när ja ligger ner så e dom ganska "hårda" eller man känner att det inte är äkta. Men annars så e dom mjuka o fasta!

• pickolina

Ja ett gelehallon är ju mjukt. Eller ja relativt mjukt, ett flytande inlägg är ännu mjukare. Men gelehallon är för den delen inte hårt. Men implantatet har en viss form och den rör sig liksom inte så som ett rinnande/flytande implantat gör. Sedan kan det se ut som att de flyter ut lite när man ligger eller att det glider ner när man ligger på sidan eller att det blir tunnare när man lutar sig fram osv, men detta är inte pga att implantatet rör sig naturligt utan detta är pga den egna kroppens rörelser osv...

Så, allt är relativt, dvs vad man själv menar med mjukt respektive hårt och naturligt och onaturligt... Därför är frågan svår att svara på egentligen.

• Lisa22e

cockie

Tror AK har båda typerna.
    Jag har dem gamla geléhallon typerna (är opererad på AK). Och mina bröst är inte så hårda. Lite hårda är dem ju men det är väl för att jag opererades ganska nyligen.

Jag frågade faktïskt min kirurg om soft touch. Jag kommer inte ihåg exakt vad han sa men har för mig att han sa nåt om att det användes mest när man var något äldre och hade hängigare skin. Det behövdes inte på mig iallafall tyckte han.

• Delighted

Mamma till 3!

Hej, angående vad du skrev om implantaten på KK i falköping, men ade du att dem var hårda då elller inte?
    För jag var där senast i onsdags, och deras implantat är verkligen JÄTTE mjuka, (fast det inte är rinnande silikon) och när jag kände på gelehallonen på PKG så tyckte jag att de var betydligt hårdare!

men sedan måste man ju komma i håg att implantaten späns ut under muskels, och blir alltså ÄNNU hårdare, ett koksalt implantat känns rinningt när man håller det, men ska lännas ganska hårt när det väl är inne o kroppen. Jag har en vän som beskrev känslan av ett gelehallonimplantat som att ta på ett suddigum.. Men jag vet inte, jag tycker det är jätte svårt!

• Carolineeee

Jengirl.
    Tack för ditt svar, Ska opereras av honom ändå känner jag. jag menar jag har inte hört något negativt resultatmässigt och då känns det ok.
    Vill ha kvar mitt datun för att jag har höstlov veckan efter och då slipper jag vara ledig från skolan.
    Ville du ha dina naturliga?

• Delighted

Vem som helst,

Jag har hört från tre olika, oberoende av varandra kirurger att sätter man implantatet över muskeln är risken för hängbröst betydligt större. Och att redan efter ett år kan man tydligt se detta. Jag vet inte om ni har sett bilder på ett bröst i profil, alltså en teckning, men då kan man tydligt se att muskeln håller upp implantatet som en ficka. Det finns inget som håller upp implantatet ovanför muskeln!

Och naturligtvis, ju större man går, destå större är risken! Men det är vad jag har hört iaf!

• Delighted

EnYsterSyster,

Är det sant? Ahh, vad glad jag blir för din skull! Ha, kommunication är A och O i ett förhållande! det är klart han är rädd, men.. GUD vad roligt! Hur känns det nu? Det måste vara skönt at5t ha honom som stöd nu iaf! Lova att skriv om du beslutar dig för Gabriella! Jag vill verkligen veta hur det blir! För som sagt, det kan bli henne för min del också, sedan i april! :)

Jag är verkligen jätte glad för din skull, har tänkt på dig och din förra sits mkt de senaste dagarna!
    Kram!

• johanna_dalarna

Tez82

Jag ska operera in runda gelehallon 320cc.... *nervöst men spännande* Äntligen!!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)