• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Delighted

Känner ett jag inte orkar kontakta nån annan klinik och gå på fler konsultationer även om jag kanske borde. Vet ju att hon är duktig. Bli dock helt tokig eftersom jag inte vet ut eller in vad gäller implantat ! Fick du klarhet i om hon använder soft touch eller ???? Vill INTE ha hårda tuttar som står rätt ut. Vill inte heller ha skarvar (som det kan bli med runda implantat.... eller ?).

Jag har ju själv lite bröst innan (liten B-kupa) och ska lägga in så lite som möjligt för att fylla ut det jag tappat när jag ammat. Kanske detta gör att det inte blir så hårt och orörligt på mej med gelehallon ? Har alltså en hel del egen bröstvävnad i förhållande till implantatet.

Vad säger ni andra ????? Känns tråkigt att detta med att inte kunna välja implantat ska göra att det kanske inte blir nån operation. Jag får kanske acceptera att "det perfekta implantatet" inte existerar..............

• EnYsterSyster

Delighted

Hänger du kvar på tråden från utlandet eller ? Eller kommer du vara utan dator ?

• EnYsterSyster

Swing
    algit

Hjälp !!! Kan inte välja implantat ! Är gelehallon hårda eller ?

• Mamma till 3

Delighted

Falköping använder sig enbart av koksalt och det gamla trögflytande siliconet. Det är de implantatet jag har,framför bröstmuskeln, lägger man det bakom så är det nog inte så stor risk att det veckar sig el. känns bubbligt.
    Ang. framför el. bakom så är det som du säger muskeln funkar lite som en bh och håller upp implantatet.

EnYsterSyster
    Det nya gelehallonet är inte hårt utan känns nästan som det gamla trögflytande siliconimplantatet.Det gamla känns nästan som någon nämnde här innan som ett suddgummi.Om man höll i båda implantaten samtidigt mellan pekfinger och tumme neråt om du förstår vad jag menar, så blev det ganska tunt upptill och som en liten påse nertill och med veck hela vägen.Lite svårt att förklara. Det nya var mer utfyllt och formade sig mer som ett bröst,men det var ändå fruktansvärt mjukt,likt slime du vet de här burkarna barnen hade ett tag.De gamla kan liknas vid sirap.Oj vad luddigt hoppas du fattar något av vad jag menar.

Lycka till med valet

• Sess

Är det någon här som har gelehallon med high profile? Hur "onaturligt" tycker ni isåfall att det ser ut?

ALLA:

Tror ni att tjejen på bild 61 på www.qvinna.info har high profile gelehallon? Jag tycker nästan att hennes ser ut att vara mer utåtstående än många av de andras, och hon har ju lite egen byst naturligt.

Operation om precis en vecka! Spännande och nervöst! Och på måndag ringer min kirurg och då måste jag veta hur stora implantat jag vill lägga in. Och om jag vill ha vanlig profile eller high. Och dessutom finns det ju tre hårdhetsgrader att välja mellan! Men där har jag iallafall bestämt mig för medium.

Jag vill ha stora bröst, men är ju ganska liten och tunn nu så det är jättesvårt att veta vad som är lagom. Men om man kollar på på qvinna.info så är det ju ingen med a-kupa som har fått större än D efteråt (förutom en som har lagt in hela 800!) så jag kan nog lägga in rätt mycket utan att det blir Pamela/Natacha-bröst. Deras bröst är vackra men aningen för stora för mig.

Tror ni att jag kommer att ångra mig om jag lägger in 450? Låter så himla stort! Och ett tag tyckte jag ju 400 kändes för stort... Har haft två månader sen första konsultationen att tänka men jag blir bara mer och mer förvirrad...

Var det någon mer här som skulle operera sig nu i oktober?

• linslusen

Sess :
    Hejsan!
    Jag har runda geléhallon i hög profil.
    Ser skitbra ut på mig iallafall, dom putar ut mycket det gör dom, men det är väl en smaksak!

• EnYsterSyster

linslusen

Är nog snyggt på dej med hög profil, du är ung (har jag för mej) och dessa fasta bröst harmonierar nog bra med en fast kropp. Jag är äldre, har fött 3 barn och vill ha lite "hängigare" bröst med lägre profil som ser naturligt ut till min lite mognare kropp. På en ung tjej ser det okej ut med mycket fasta bröst men inte på en äldre tycker jag. Är jag luddig eller fattar du ?

Till alla

Vad tycker era respektive om era nya boobisar ? Tycker de att de känns onaturliga och är det i så fall negativt ?

• Delighted

EnSysterYster,

Jag kommer definitivt hänga kvar här undeer min utomlandsvistelse! Tänkte fajtiskt åka över London-Sthlm någon gång i Mars, bara överdagen (är ju så billigt) och träffa Gabriella en gång till, ennan jag bestämmer mig helt!

Hmm.. Jag fick inte heller någon uppfattning om if de hade soft touch eller inte. Men ring och kolla! Jag kommer inte riktigt i håg hur "hårda" dem kändes, men sedan blir dem ju ännu hårdare under muskeln ändå!

Ring och hör med henne! När tror du det blir av annars? Innan jul?

Jag tror inte att det perfekta implantatet existerar, men därimot tror jag att mna accepterar det väldigt fort när det väl sitter inne i kroppen. Dessutom, så blir det en väldigt stor skillnad eftersom du har så pass mkt bröst innan! jag har ju inget!

• Delighted

Mamma till 3,

Hej, hmm, när du säger det gammla trögflytande, det låter väldigt omodernt då, men det kanske inte är så du menar? De använder sig ju av Mentor och Nagor..

• Delighted

Sess!

ntligen, samma fråga som du fråga undrar jag också!

Skillndan på high prifile och moderate är ju två:
    Diametern är mindre på high profile, och de är betydligt högre!

jag då som vill ha ganska stora bröst (inga BOMBER) men liiite större än normalt, kan ta high profile 450cc eftersom diametern är mindre än ett 400cc moderate implantat, men hela 12mm högre.
    400cc moderate är vad som får plats i mig, men när diametern på high profile = samma diameter som ett 350cc implantat, får det plats.. Hänger du med?! :)

Det jag är RÄDD för är att brösten i profil ska se ut som två liggande barkisar, alltså, men det tror jag nog inte?! Aja,

Så, både du och jag funderar på 450cc, och jag är också rädd för att de blir föör stort, men å andra sidan så, som du sa, det blir inga natacha/pamela bröst, för de har ca 700-800cc, garanterat! Och, de flesta ångrar ju sig för att de tog för litet..

Vart ska du opereras? Vilket märke använder dem sig av? Intressant det där du sa med hårdhetsgraden! Är det gelehallon du ska ha?

Kram

ps: svårt och säga om bilden, sök på ex. google. Skriv typ: High profile + 450cc + before/after.. Då kan du få några träffar på personer med samma förutsättningar som jag! det fick jag iaf..!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)