• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Emhaha

Hej! är det nån som vet om kirurgcentrum är bra? är dom pålitliga??
    nån som opererat sig där?

en fråga till :) nån som har soft touch "geléhallon? skulle vilja höra mer hur dom känns osv? hur stort ärret blev..

Mvh//Emma

• Just-me

Delighted

Tack för ditt inlägg!!! :) skönt att läsa :)
    Prata för nån dag sen om en bekant som gjorde sina i Falköping som hade perfekta (!!!) bröst.. kan hälsa att jag nu vet att det är samma läkare, Avni!
    Hon är super nöjd men honom. Bra mottagande och allt :)

Kramar

• Delighted

Emhaha,
    Jag tror att Kirurgcentrum är en väldigt seriös klinik, jag har själv en konsultation där, men jag ska avboka den, för jag har bestämt mig för att göra mina på en annan klinik (träffade kirurgen igår)

Det ser jätte mysig ut på deras hemsida, gå och kika där!

• Delighted

Just-me,

HÄRLIGT! Ja menar, bara för att han är trevlig, det säger ju inget om hans jobb, men nu när du berättade om henne!
    Hur stora hade hon gjort? Du fick möjligtvis ingen bild va? (utan ansikte såklart!)

Såg dem naturliga ut? :)

Kram!

• Swing

Jag har som sagt Mc Ghan's "soft touch". Kan inte svara på HUR mycket mjukare dom är än "vanliga" geléhallon. Koksalt eller flytande silikon var aldrig alternativ för mig.
    Ärren sitter en knapp cm ovanför bröstvecket och är 6cm. Ärrens längd beror på implantatets storlek, i mitt fall 360g. Dom går inte att klämma ihop lika mycket som dom flytande implantaten. Tar man STORA storlekar får man alltså större ärr, SMÅ storlekar ger mindre ärr osv.
    Plastikkirurggruppen i Sthlm tar nu 45000 kr. Är det nån som vill ha just "soft touch" så hör av er till olika kliniker och fråga vilka märken dom använder. Vissa kliniker har liksom bundit sig till ett par fabrikat eller en typ av implantat. Andra använder alla möjliga. En del kliniker gör ju bara koksalt, en del bara geléhallon och en del som sagt lite av varje.
    Jag har här läst en hel del positivt om Kirurgcentrum. Men jag vet en tjej som blev helt förskräckt där och konsulterade andra kliniker. Hon fick en halvtimme på sig att bestämma ALLT. Sen skulle hon inte träffa läkaren mer förrän på operationsbordet. Jag träffade läkaren 3ggr före operationsdagen. (I mitt fall blev det en gång extra pga en kronisk sjukdom). Man ska känna att man får komma dit flera gånger, även om det inte rör sig om samtal med läkare utan bara för att prova implantat och diskutera storlekar.

• Emhaha

Till swing..

jasså hur stora blir ärren om man skulle välja silikon då?

jag känner mig lite avskräckt av silikon tycker det låter bättre med hallongel! har du runda inplantat??

jag har tittat runt väldigt mycket och läst på men har fortfarande inte bestämt mig vad för inlägg jag ska välja! har en kompis med silikon och det ser jättebra ut men jag skulle vara så rädd att dom skulle spricka!

hur upplever du själv hallongel soft touch? känns dom mjuka? hur länge har du haft dom? har så mycket frågor :)

hoppas du svarar

• Bröllopstokiig

Måste bara säga att jag läste några inlägg på passagen, och, alltså, vilken skitsida. Vilka DÅLIGA debatter. Jag mår illa av att läsa dem, för under varendra rubik är det alltid någon som ska kritisera andras val och beslut.. alltså, vad jag är glad att det här forumet finns! Vettiga människor! Tack!

• Delighted

Varför verkar många vara så rädda för att silkon ska spricka? Så vanligt är det väl inte? Eller är det det? På en del låter det som att silikonimplantatet är givet att spricka någon gång?!

• Delighted

Swing, vem gjorde din op?

Jag funderar på Gabriella på PKG, men hon sa inget om soft touch. Har du runt eller anatomiskt?

• Just-me

Delighted

Hon gick från nästan inga bröst alls till C.
    Jag har tyvärr ingen bild på henne...
    Jag tyckte dom såg väldigt naturliga ut.. dom var mjuka och så :) Hon har träffat flera killar som inte fattat att det är silikon :) hehe.
    Hon är själv supernöjd med dom.
    Jag såg ingen kant upptill, men hon visade att det visst fanns.. men då fick man verkligen koncentrera sig hehe, sånt som bara ett vältränad öga kan se.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)