• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sara23

Just-me

Stavar som en "kratta" men jag hoppas du ser vad jag menar iaf...skrattar.

Kram

• Just-me

Sara23

lugnt, jag hänger med.. slarvar själv när man skriver här.. hehe.. :)

Men när man måste byta pga barn eller så, då måste man väll betala op helt själv.. inte bara narkosen?

Japp jag har dig ju på msn ;)

• pickolina

Jellomoon
    -Mina såg väl ungefär ut som de på bilden, helt utan kanter på ovansidan. Däremot så syntes kanten när man puschade upp implantaten med en bh och det är nog svårt att komma ifrån tyvärr.
    Jag op mig i alla fall på Plastikkirurgiska. Jag la in 270cc anatomiska gelehallon, framför bröstmuskeln. En väninna som op sig på samma ställe tog flytande silikon och under bröstmuskeln. Att efter ens egna förutsättningar så att säga. Därför rekommenderades vi olika av samma kirurg.

• Just-me

pickolina

Va hade din kompis för förutsättning som gjorde att hon tog flytande? :)

• mysan99

Ni som tejpar fortfarande hur ofta byter ni tejpen och jag har blivit röd under har ni något tips? Tacksam för svar.
    Till alla er som är nya här VÄLKOMNA

• algit

Jellomoon:

Om jag står framför naken spegeln och spänner mina bröstmuskler så pressas inplantaten ut åt sidorna ser skumt ut ,men det är bara då som det syns ABSOLUT inte annars.
    Cosmo o jag pratade mycket om kanter det är det fulaste han kan se.
    Ock jag ville inte ha det så.
    Han vill att det ska se naturligt ut.
    Han sa max vad han kunde lägga in på mej utan att det skulle synas kanter.

• Just-me

algit

Har du lagt framför eller bakom bröstmuskeln?

• pickolina

Just-me
    -Jag minns faktiskt inte exakt, det var så länge sedan, ca 6år sedan. Men jag vet att de valde flytande implantat samt bakom muskeln för att det skulle se så naturligt ut som möjligt på hennes späda kropp.

mysan99
    -Tejpen ska absolut inte bytas för ofta. Utan den ska sitta tills den blir dålig.. Svårt att förklara. Jag bytte väl ett par gånger i veckan efter min andra op och jag fick superfina ärr. Efter första operationen bytte jag varje dag och då fick jag ganska fula ärr. Att du är röd är inte så mycket att göra åt, men det försvinner när du slutar tejpa sedan. Jag fick jätte problem med rödhet samt kliande pga att jag är superkänslig (allergisk) mot klistret. Det du kan göra är att låta huden andas lite mellan du tagit bort den gamla tejpen och du sätter dit den nya. Det hjälper i alla fall liiiite....

• vaxad

Pickolina:
    Får man fråga varför du har opererat dig 2 gånger?
    Hur länge tejpade du dina ärr?
    Kram Vaxad

• EnYsterSyster

Jengirl

På konsultationen pratade vi om anatomiska gelehallon MM (tyckte hon)eller ML (tyckte jag, livrädd för stora)235-245 g. Blev lite förvirrad eftersom hon sa att koksalt var naturligare på ett annat sätt och kan få en anatomisk form i bröstet. De ligger ju tydligen löst i fickan och blir plattare när man ligger ner, rör sig mer när man rör sig osv. Gelehallon är hårdare och mer formstabila. Vad vet jag ??? Har ju inte provat nåt, så jag vet inte.....

Blir det nån operation tar jag den slutgiltiga diskussionen per telefon, hon har redan mätt så det räcker. De flesta här verkar nöjda med sina gelehallon. Flytande silikon är inte aktuellt, PKG och AK verkar resonera likadant i den frågan.

Alla på tråden

Nån på tråden som har lagt in koksalt och kan rekommendera det ?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)