• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Swing

Sammanfattningsvis verkar alltså Charles Randquist på Victoriakliniken vara:
    snygg, charmig, engagerad, kompetent och nöjd med sig själv och sina resultat. Lyhörd för önskemål och går även att övertala till lite större implantatstorlekar än vissa andra läkare/kliniker.
    Nackdelen är väl HÖGA priser. Linslusen betalade ju mer än 49000 kr, men i det kanske berodde på extrakostnader för övernattning eller annat?
    Hos min klinik, Plastikkirurggruppen på Sabbatsberg, är dom väldigt estetiska och gör inte stora bröst. Ett plus är att övernattning ingår i priset. Ryser när jag hör kliniker som skickar hem patienterna just efteråt. In och ut på 3 timmar!!! Borde nästan inte vara tillåtet.

Skrivet av mig som avskyr sjukhusmiljöer, har hög tröskel för allt kroppsligt lidande, tyckte att jag mådde bra efteråt och bara låg och njöt av vilan, omvårdnaden och att detta ÄNTLIGEN var gjort!

• Ulle83

Cickan:

Eftersom jag bor 10 mil fr Göteborg men har min familj i gbg så rekomenderade dom att stanna i närheten ifall det skulle stötta till några komplikationer under första dygnet eller om man bara ville komma och visa upp det dagen där på för att känna sig trygg.
    Du kommer att få en spot bh från kliniken som passar din byst och som ger dig ett bra stöd. Sköterskan Marie visade mig andra sport bh som jag kunde köpa om jag ville ha någon att byta med. Så jag tror att köpa en sport bh innan inte är någon bra ide eftersom det kanske inte blir den storlek du köper osv. Ska du gör lyft ochså?

kram

• mysan99

Jengirl
    Tack för dina ord, jag blev lite rädd för jag blev op för 4 veckor sedan och har framför musklen. Min läkare rek. det för det skulle bli mest naturligt på mig jag hade " taxöron" innan. idag känns det bra det ena bröstet är lite större än det andra men det ska sjunka lite till så det blir säkert bra när det är färdigt.

Mamma till 3
    Jag hoppas att du blir nöjd när du har fått gjort om din op. Lycka till!!

• Louise83

Jengirl

Vill bara påpeka att jag vid min första operation blödde VÄLDIGT lite och operationen gick käpp rätt åt helve.... och nu vid min andra operation blödde jag väldigt mkt och denna operationen gick väldigt bra....

• Louise83

Jengirl

Vill åxå bara påpeka att jag var i topp form vid första opeartionen..och jag röker ej o jag drack ej....men ändån gick den så....vid denna sista operationen har jag i sex måander varit stillasittande/liggande..inte ätit särskilt rätt...och den gick bra.....så det e nog vääääldigt olika!

• Ulle83

NÅGON:

Finns det någon som har det här (bandet )resår bandet runt om vill gärna veta hur länge ni hade det eller ska ha det?

• Jengirl

Louise83

Ja skrev det mest på skoj..att man ska vara i tipp topp.. . Jag både röker och dricker ibland, så är väl garanterat inte i tipp topp form.. .

mysan99

Ja jag hade oxå mer eller mindre taxisar.. så lika bra att lyssna på läkaren.. för man vill ju ha det bästa resultatet

• Sara23

Swing

Jag håller fullständigt med dig, jag förstår inte hur endel kliniker kan skicka hem den op. efter ngr timmar..*huuu*.

kram

• Mamma till 3

Till Blåsippan

Ja, jag ska operera om mig,hoppas nu att det är rätt beslut. Jag har varit på väg många ggr att plocka ut dem överhuvudtaget,men tänkt att jag ska ge det en chans till.De flesta som har haft problem har trots allt haft sina framför.Det som oroar mig nu är att de ska bli för stora.Jag får väl lita på Johan.Om jag tar samma storlek nu under istället så är det risk för att de inte fyller ut ordentligt,för min hud har tänjt sig väldigt på det här året,på gränsen till att behöva göra ett lyft också. Det vill jag ju helst inte,då det absolut inte va tal om innan.De mäter ju från nyckelbenet ner till vårtgården,innan operationen hade jag 20 cm nu har det ökat till 22cm, och det var visst max för vad man fick ha.Johan har beställt ett implantat med lite mindre omkrets,men som är lite högre. Mellanhög profil kallas det.Jag måste bara lita på honom,men känner mig trots allt lite ambivalent.

Till Jellomoon

Själva blödningen visste jag inte så mycket om.Det var bara så att jag hade fruktansvärt ont mer på det högra. Ringde flera ggr till kliniken och sa detta kan inte vara normalt.Fjärde dagen kom då denna stora knöl ,åkte in till kliniken. Då först visade det sig att det varit en blödning som kougaulerat sig.

Till Swing

Precis så tycker jag också en seriös klinik låter inte sina patienter åka hem samma dag.Det är i regel första dygnet som kärlen kan blöda lite sa Johan och då har man det under uppsiktoch kan dränera böstet direkt vilket de alltid gör vid en blödning sa han till mig.
    Det är ju faktiskt så att för många handlar det bara om pengar,inga övernattningar ju fler patienter kan de operera under dagen. De som har övernattning kan ju faktiskt inte operera hur många som helst på en dag då de inte har tillräckligt med platser.

Till mysan

Du ska inte vara orolig.Jag har inte sagt att alla behöver ha samma otur som jag.Känns det bra nu kommer det säkert att bli bra också.Jag kände från dag ett att något inte stämde.
    Tack för lyckönskningen. Jag behöver det verkligen.Jag har varit öppen med min operation för omgivningen,så nu när det har gått så här så har ju många fått vatten på sin kvarn och tycker jag är väldigt dum som utsätter mig igen istället för att bara ta ut dem.

• Tez82

Mamma till 3

Tycker verkligen som du när det gäller att vara kvar på kliniken över natten. Jag ska op mig i februari och den kliniken jag ska till ska jag både sova där natten innan så de kan ha full koll på mig (att jag inte äter m.m för narkosens skull) och sedan ska jag bo där en natt till för att de ska ha uppsyn över mig efter op:n. Och allt detta ingår i op priset. Så jag tycker att det känns riktigt skönt & bra! :)

Jag hoppas det kommer att gå bra med din andra op. Och det kommer det nog att göra! Lycka till! :) Hur länge sedan var det du gjorde din första op? Var det innan eller efter du fått dina barn?

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)