Till Blåsippan
Ja, jag ska operera om mig,hoppas nu att det är rätt beslut. Jag har varit på väg många ggr att plocka ut dem överhuvudtaget,men tänkt att jag ska ge det en chans till.De flesta som har haft problem har trots allt haft sina framför.Det som oroar mig nu är att de ska bli för stora.Jag får väl lita på Johan.Om jag tar samma storlek nu under istället så är det risk för att de inte fyller ut ordentligt,för min hud har tänjt sig väldigt på det här året,på gränsen till att behöva göra ett lyft också. Det vill jag ju helst inte,då det absolut inte va tal om innan.De mäter ju från nyckelbenet ner till vårtgården,innan operationen hade jag 20 cm nu har det ökat till 22cm, och det var visst max för vad man fick ha.Johan har beställt ett implantat med lite mindre omkrets,men som är lite högre. Mellanhög profil kallas det.Jag måste bara lita på honom,men känner mig trots allt lite ambivalent.
Till Jellomoon
Själva blödningen visste jag inte så mycket om.Det var bara så att jag hade fruktansvärt ont mer på det högra. Ringde flera ggr till kliniken och sa detta kan inte vara normalt.Fjärde dagen kom då denna stora knöl ,åkte in till kliniken. Då först visade det sig att det varit en blödning som kougaulerat sig.
Till Swing
Precis så tycker jag också en seriös klinik låter inte sina patienter åka hem samma dag.Det är i regel första dygnet som kärlen kan blöda lite sa Johan och då har man det under uppsiktoch kan dränera böstet direkt vilket de alltid gör vid en blödning sa han till mig.
Det är ju faktiskt så att för många handlar det bara om pengar,inga övernattningar ju fler patienter kan de operera under dagen. De som har övernattning kan ju faktiskt inte operera hur många som helst på en dag då de inte har tillräckligt med platser.
Till mysan
Du ska inte vara orolig.Jag har inte sagt att alla behöver ha samma otur som jag.Känns det bra nu kommer det säkert att bli bra också.Jag kände från dag ett att något inte stämde.
Tack för lyckönskningen. Jag behöver det verkligen.Jag har varit öppen med min operation för omgivningen,så nu när det har gått så här så har ju många fått vatten på sin kvarn och tycker jag är väldigt dum som utsätter mig igen istället för att bara ta ut dem.