• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Jag tror det är svårt för en man (som aldrig själv brytt sej speciellt mycket om sitt utseende) att förstå hur det känns att vara missnöjd med sina små, slappa bröst. Det kan bara en annan kvinna (med lika små bröst) förstå.

Men jag förstår honom. Han är livrädd att det ska synas och att konservativa typer ska "bimbostämpla" mej (och kanske honom också ?)

Varje kvinna med nåt innanför pannbenet är medveten om riskerna, ändå opererar folk sej.

Visst finns det pappskallar som opererar sig (pappskallar finns överallt) men........ det finns ju en hel hög tjejer på den här tråden som bevisar motsatsen.

• Tez82

Just-me

Ahhh kanske det är säkrare, vet inte själv. Men på min konsulation sa de att silicon inte alls var farligt för en själv. Alltså skulle implantatet någon gång gå sönder (vilket är ovanligt) så skulle siliconet bara "rinna ut" i själva fickan de gjort för implantatet, så ut i kroppen kommer det inte.. :) Och man märker snabbt om ett implantat har gått sönder, för då får bröstet in konstig form.

Men det är som sagt ovanligt att det går sönder. Skulle du vara med om en traffikolycka eller ett riktigt hårt slag mot bröstet ska du kolla upp det.

Kram

• Jengirl

EnYsterSyster

Jag vet bara att mina anatomiska löds fast i brösttvävnaden.. Jo visst sitter dom bra.. men dom är rörliga å så.. Så det är inte som två stenar som är orubbliga direkt.. Man kan klämma och gosas med dom . Fast jag vette tusan om jag kommer att kunna amma om jag får fler barn . Det känns inget vidare. Men jag får se, vem vet det kanske går jättebra.. Det sa min läkare till mig att det skulle.. så jag får tro hans ord kanske

Vad tråkigt att det är så veligt för dig. Jag hoppas att du ändå lyssnar till dig själv och till vad du vill! Men visst kostar det mycket pengar. Men vem säger att det inte är värt det? Jag hoppas du kommer fram till ett beslut snart som gör dig nöjd.

• Jengirl

Just-me

Där jag opererade mig så använde dom sig inte av flytande silikon. Visst om inplantatet går sönder så rinner det "bara" ut i fickan, MEN det är mycket besvärligt att få bort all silikon enligt min klinik. Kirurgen får alltså stå och plocka ut silikonet, och det kan vara svårt för det rinner ju inte ut en enda massa, utan lite varstans, och vara som små droppar överallt. Mycket besvärligt enligt min kirurg.

• Delighted

EnYsterSyster,

Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag har försökt att förklara för min mamma hur jag egentligen mår och hur fruktansvärt mycket mina bröst påverkar mitt självförtroende. För mina vänner är det samma sak. De har ingen aning om hur det känns att fasa bikinisesongen. Att prova 1400 toppar innan en utekväll. Att inte vilja ta av sig framför någon.
    För mig gick det så långt att jag var nära på att få underkänt i gympa på gymnasiet, bara för att jag vägrade att byta om med de andra.. Till andra sa jag bara "jag tycker inte om gympa.." Det är få som förstår det...

Precis som din man, verkar mina närmaste tro att silikon=bimbo. Och att ordet direkt = MELONER. Jag har väldigt svårt att förstå hur smarta människor kan tänka som om andra som de vet är smarta.
    Kan inte mina nära förstå att jag mår dåligt av det, att det skulle göra mig så gott.. Att för en gång skull inte behöva känna mig som en 12 åring!

Till din man då, det är ingen som någonsinn behöver få reda på att du har operart dina bröst. Vad jag har förstått så är du väldigt mån om att det inte blir några bomber, och jag tror inte att det kommer märkas något speciellt mkt när man har vanliga kläder på sig.

Människor Är så fördomsfulla. Senast idag läste jag i två tidningar om silikonbröst hit och dit, och naturligtvis nämdes NATACHAS namn.. Jag blir så trött! Bara för att en del tjejer blåser upp sina bröst till ballonger, får jag dåligt rykte. Silikon är något negativt. Och det är inte tack vare de "vanliga" tjejerna, som du och jag. Jag skulle helst av allt vilja slippa den här operationen. Jag skulle helst av allt inte behövt slita som ett djur för pengarna, gå på 100 konsulationer, ha ångest, utsätta mig för riskt, ha känslosamma diskusioner med nära och kära. Helst av allt skulle jag vilja bara ha ett par bröst..

Därför har jag lite svårt för att förstå dem som redan har bröst, säg b-c kupa, som endast vill ha ett par riktigt STORA bröst.. Men det är inte upp till mig att dömma. Jag är så glad att det här forumet finns, där "vanliga" tjejer kan få prata ut med varandra! :)

Jag hoppas han "will come to his senses"! ;)

• Delighted

Just-me,

Hmm, jag vet inte, det är ju som jengirl säger. Om det går sönder rinner det ut, MEN det är ganska trögflytande (absolut inte som koksalt) så det stannar i fickan, och sedan så får kirurgen pilla med det. men, jag kan ha fel nu, men jag har läst någonstans att det finns inget dokumeterat fall där silikonet har runnit ut i kroppen. Så man vet inte vad som händer då. Så, det stannar i fickan, och blir krångligt för doktorn.. men annars så finns det väl inga direkta risker med det?!

• EnYsterSyster

Jengirl

Jag är nu rätt trygg med vad jag vill. Jag är den jag är oavsett med eller utan plastbröst. Jag vill verkligen göra det ! Har nu funderat klart och skulle kunna operera mej nästa vecka om jag finge det.

Har provat att ta ut inläggen och återgå till mina gamla BH:ar, känns INGET kul. Ångrar att jag "vant mej" vid större bröst. När jag och maken pratade om det i våras-somras sa han att "vill du jättegärna ska du göra det".

Grejen är att han tjänar mer än mej och har huvudansvaret för att ekonomin går ihop. Jag vet att jag kan tvinga honom om jag ställer ultimatum men självklart tänker jag inte göra det. Vi har det jättebra (även om det kanske inte låter så från den här vinkeln), har gått igenom massor tilsammans. Han är världens bäste ! Han gör en massa uppoffringar för mej och barnen och är INGEN snåljåp.

Ursäkta tjejer att jag kräks ner hela tråden med denna självömkan, men jag har faktiskt ingen annan jag kan prata med om det här.

• Jengirl

Har ni sett bilder på ett flytande silikon inplantat som har gått sönder? UUJJJJUJJ.. fyy säger jag bara. Och jag tror inte det bara är besvärligt för kirurgen om det går sönder, utan även för patienten. jag skulle inte lägga in det.. Jag har fått bra information angående flytande, så jag avstår från det. Men ni andra gör ju självklart som ni vill.

Delighted

Jag håller med dig! Förstår tyvärr inte heller tjejer som redan har bröst som ska operera sig. Men var o en gör som dom vill.. Men naturliga snygga bröst slår ju ALLT!

• EnYsterSyster

Delighted

Tack för ditt stöd !

Under kläder syns det ju inte speciellt och man kan faktiskt välja vad man har på sej, hur mycket man framhäver tuttsen men på somrarna träffar vi familj och vänner på badstranden mm. En del i sällskapet är rätt observanta och konservativa och gillar och prata om andra.

• Jellomoon

Just-me

Jag har ännu inte bestämt mig för vilken klinik, men funderar mycket på citadellkliniken( johan eller Peter)

Sen funderar jag på viktoriakliniken, men ska ja vara uppriktig tycker jag att kanten upptill syns på de flesta av deras efter bilder(även om deras bilder överlag är bättre än de flesta som finns på qvinna info.
    Det är svårt...jag undrar om det går att säga iförväg om kanten syns...kanske beror det på hur tight kapsel man får runt implantatet vid läkningen ( appropå kapsel tycker jag att många av bilderna på qvinna ser ut som medium-till svår kapselbildning ändå står det som kommentar till bilden "ingen komplikation)

Vill iallafall ha mellan 250-330 cc i implantatet och gele´hallon , gärna soft touch( ifall de är säkra..) Hur långt har du kommit i dina funderingar, har du varit på någon konsultation?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)