EnYsterSyster,
Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag har försökt att förklara för min mamma hur jag egentligen mår och hur fruktansvärt mycket mina bröst påverkar mitt självförtroende. För mina vänner är det samma sak. De har ingen aning om hur det känns att fasa bikinisesongen. Att prova 1400 toppar innan en utekväll. Att inte vilja ta av sig framför någon.
För mig gick det så långt att jag var nära på att få underkänt i gympa på gymnasiet, bara för att jag vägrade att byta om med de andra.. Till andra sa jag bara "jag tycker inte om gympa.." Det är få som förstår det...
Precis som din man, verkar mina närmaste tro att silikon=bimbo. Och att ordet direkt = MELONER. Jag har väldigt svårt att förstå hur smarta människor kan tänka som om andra som de vet är smarta.
Kan inte mina nära förstå att jag mår dåligt av det, att det skulle göra mig så gott.. Att för en gång skull inte behöva känna mig som en 12 åring!
Till din man då, det är ingen som någonsinn behöver få reda på att du har operart dina bröst. Vad jag har förstått så är du väldigt mån om att det inte blir några bomber, och jag tror inte att det kommer märkas något speciellt mkt när man har vanliga kläder på sig.
Människor Är så fördomsfulla. Senast idag läste jag i två tidningar om silikonbröst hit och dit, och naturligtvis nämdes NATACHAS namn.. Jag blir så trött! Bara för att en del tjejer blåser upp sina bröst till ballonger, får jag dåligt rykte. Silikon är något negativt. Och det är inte tack vare de "vanliga" tjejerna, som du och jag. Jag skulle helst av allt vilja slippa den här operationen. Jag skulle helst av allt inte behövt slita som ett djur för pengarna, gå på 100 konsulationer, ha ångest, utsätta mig för riskt, ha känslosamma diskusioner med nära och kära. Helst av allt skulle jag vilja bara ha ett par bröst..
Därför har jag lite svårt för att förstå dem som redan har bröst, säg b-c kupa, som endast vill ha ett par riktigt STORA bröst.. Men det är inte upp till mig att dömma. Jag är så glad att det här forumet finns, där "vanliga" tjejer kan få prata ut med varandra! :)
Jag hoppas han "will come to his senses"! ;)