• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Delighted

EnYsterSyster,

Jag har funderat länge på din fråga angående om ditt barn skulle få små bröst. Får hon sådana bröst som jag, alltså obefintliga, så, du vet själv hur du känner nu. Och detta är nog det svåraste som finns tror jag, men FÖRSÖK och minnas hur det känns. Det ska jag iaf försöka att göra.
    När det gäller sina barn så vill man att inget ont ska hända dem, och de inte ska må dåligt. Och min mamma blev nog rädd för alla risker, och det kommer du nog också att bli för din lilla flicka. Men, ja, bäste rådet jag kan ge dig är att försöka minnas och känna hur hon känner och mår.

Min mamma blev väldigt rädd, för hon hade ALDRIG i hela sitt liv ens funderat på en bröstop. Men hon förstår mer och mer, och det blir väldigt känsloladdat när vi pratar om det. Du coh jag, när våra döttrar kommer, så kommer vi nog ändå ha gått igenom samma tankar och känslor som hon kommer ha då, och förhoppningsvis förstå mer.

Men jag tror också att jag kommer kunna svara på frågan bättre efter min op, för då kan jag nog förklara skillnaderna tydligare! Hoppas hon aldrig kommer med det...

Och en annan sak som kanske också kan vara viktig att komma i håg är, nu vet jag iof inte vilken slags relation ni har, men hon har nog funderat på det väldigt mycket och länge, och känner sig nog lite vilsen. Så stötta och informera, hjälp henne...
    Men som sagt, håll tummarna att hon brås på nogon annan, storbystad, eller att hon helt enkelt inte bryr sig! :)

Kram!

• pickolina

Just-me
    -Jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig där.. Hon är väl typ 1,55 men vikt har jag ingen aning om. Det var många år sedan jag umgicks med henne..

Däremot så var jag själv 1,64 och vägde precis över 50 kilo, ingen tungviktare alltså..och mina implantat las över bröstmuskeln pga att det skulle se naturligare ut på just mig. Så man kan inte enbart gå efter längd/vikt, det hela handlar om vad man har för typ av bröstkorg, hur mycket fett man har på bröstkorgen, hur stora egna bröst man har osv osv... Det där kan enbart en kirurg svara på. Alla har så olika förutsättningar även om man kanske skulle vara ungefär lika stora. Jag hade tex samma klädstorlek som den här tjejen men ändå hade vi såå olika förutsättningar och blev rekommenderade helt olika saker av en och samma kirurg.

• pinkie

hej igen!

just-me
    Jag är 167 o väger 48, o ska ha anatomiska gel, 300 i varje.

Funderar du oxå på op?

• pinkie

delighted

Javisst på plasikkirurggruppen blir det.
    Det är Birgit stark som jag ska ha. Har du op av någon av dessa?

• Just-me

pinkie

ok.. är själv 173 och väger 51-52. funderar men är bla rädd att d ska se dumt ut på mig när jag är så smal..

• pinkie

just me

Har du varit på konsultation? De vill ju att man ska säga där precis som det känns o är. Sen gör ju dom en bedömning o då får man ju ta ställning själv om storleken skulle va rätt för mig. För första gången jag var där kom vi överens om 250 så då var jag inställd på det. Sen andra gången frågade hon om jag inte skulle prova 300, då gjorde jag det och var fortfarande osäker. Men min kille tyckte det såg bra ut o hon me. Men jag visste inte vad jag tyckte. Men det var max för min kropp, så jag lägger in mer än jag tänkt så det är lite nervöst när det blir lite mer än man tänkt.

Men är det en seriös klinik lägger de inte in mer än du klarar av.

Var har du tänkt op i så fall?

• pinkie

din kropp klarar av menar jag ju.

• Jengirl

Lisa22e

Jag använder min sportbehå ibland, det är ett bra stöd för brösten samt att jag tycker det är skönt att ha den på mig. I början hade jag den på mig konstant natt och dag i 6 veckors tid. Den var som en trygghet för mig, vågade knappt sova utan den . Men det var klart det var jobbigt ibland att alltid behöva ha den på sig.
    Jo jag brukar ha vanlig behå också såklart .. Det blir en jätte fin klyfta och det ser inte ett dugg konstigt ut. Push up fick jag inte använda alls dom första 8 veckorna. För att just inte trycka upp brösten i konstig form när dom inte var läkta än.

• Just-me

pinkie

I Falköping eller på citadell..

• Sess

Linslusen!

Nu har jag fått bilderna, tack! Mailade tillbaka till dig också.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)