• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Tez82

Är det någon här som gjort ett lyft i samband med sin bröstförstoring?

• Delighted

Just-me,

Det låter underbart! Men en sak som jag undrar över är, när man säger man inte ser någon kant, alltså, jag har lite svårt att se hur man menar då! kan du inte förklara?

Kramar!

• cockie

Försöker hänga med tråden här. Får ju så många bra svar :)

Vad tycker ni om Akademikliniken? Är de duktiga eller är det en sk "löpande" band känsla? Man stannar ju inte kvar där över dygnet vad jag vet.. Är det inte allra bäst att göra det?

Jag har fått rådet av vad jag läst här att bakom bröstmuskeln borde verkligen mitt implantat ligga, eftersom jag är så tunn och benig. Visst borde min kirurg hålla med om det? Han har inte förklarat för mig hur min operation ska gå till... än!
    Men om han tycker att det ska ligga framför muskeln kommer jag ju känna mig lite osäker. Jag vill ju att det ska kännas naturligt och inte som en utsprängd plastpåse. Ni förstår vad jag menar. ;)
    Tror ni att runda gelehallon passar en yngre tjej bättre än anatomiska? Jag har svårt för det där... Jag var först inne på anatomiska men nu känns det mer som att de runda är mer jag?! Vad säger ni?

KRAM PÅ ER ALLA!
    snart är det helg!

• Just-me

Delighted

Hur jag menar? att man inte ser någon kant upp till på bröstet..(inplantatets kant)
    Dom ser ut som naturliga bröst..
    Va de det du menade?

• Jengirl

cockie

Jag har opererat mig på AK. En super bra klinik.. Proffsiga kirurger, och ett riktigt fint sjukhus. Eliten kan man nog säga. . Jag fick ingen löpande band känsla när jag var där, fick mycket bra information och ärliga svar. Dom bästa kirurgerna finns där, så opererar du dig där kan du vara garanterat i säkra händer.
    Jag fick åka hem samma dag som operationen.. Man fick eget rum, med tv och video. Dom hade ett stort video rum som man kunde välja lite filmer i som man kunde kolla på efter op . Så kom dom in med kaffe och smörgås, jätte snälla. Man fick ligga kavr hur länge man ville, inte att ska du inte snart åka hem typ känsla..Jag ville ju hem samma dag, så för mig passade det perfekt.

Jag är väldigt tunn, knotig kan man säga
    . Jag har inlagt framför bröstmuskeln..
    Och varför tror du att det skulle se ut som en utsprängd plastpåse?? Mina bröst är hur snygga somhelst. Lita på din läkare om han säger att han vill lägga framför. Han kan det där bättre än du, så var lugn. Tänk på att det finns komplikationer för dom som har bakom oxå.. Problem med bröstmuskeln, när dom spänner sig så får dom "två" bröst.. Kan inte ha en snygg klyfta osv.. Så det är för och nackdelar med allt!

Lycka till!

• EnYsterSyster

Jengirl

Varför valde du anatomiska (se mitt inlägg på sidan 135) ? Blev du rekommenderad det eller ?

• EnYsterSyster

Jengirl

Syns det inga skarvar fastän du har framför muskeln ?

• Ulle83

Tez82:

Jag har gjort bröstförstoring och lyft!

kram

• Delighted

cockie,

Jag måste nog hålla med Jengirl, jag menar AK är ju en seriös klinik.
    Men känner du att du tvekar så skulle jag vilja råda dig att dels fråga honom ordentligt varför han tycker att det skulle passa dig, coh kanske t.om kontakta någon annan oberoende kirurg och se vad han sa. Mkt bättre än att vara osäker. och även fast AK är bra, så är den absolut inte ofelbar! Bl.a har dem just nu en stämning på 7.5 miljoner kr, på sig, detta handlar dock INTE om en bröstop!

Jag skulle fråga honom,
    Och cockie, är du inte nöjd, utan at Du (även fast inte jengirl) upplever det som att det är lite "löpande band" känsla, så tycker jag att du ska kontakta någon annan, och testa. Det handlar ju trots allt om en stor sak! Men kolla med honom, och våga i frågasätta!

Lycka till!

• Delighted

Just-me,

haha, jag formulerade mig klumpigt! Alltså, jag har sett SÅ många bilder på fejk bröst nu, att jag nog inte kans e skillnad längre =)

Vad jag menar är, är implantatkanten det som syns på ex Linda Rosing/Viktoria Silverstedt etc?
    Och på "vanliga" tjejer med mindre implantat fortsätter det bara slätt ut va? :)

haha, känner mig jätte dum!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)