• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Delighted

Om det blir blir det innan jul så att de hinner läka ordentligt och "hänga till sej" innan beach2006.....

Berättar givetvis hur det går i så fall.

• mysan99

Mamma till 3
    Jga har Mentors runda implantat, jag är jätte nöjd. Brösten är mjuka och formbara redan nu det är 4 veckor sedan jag opererades, jag har framför musklen.

• mysan99

EnYsterSyster
    Min man tycker dom känns som om dom är mina fast då större (man har ju sitt eget bröst framför implantatet fast man har det framför musklen.) När jag ligger ner så formar dom sig precis som om dom var "riktiga". Jag tror att när jag väl får använda riktig bh så blir det perfekt. Man får ingen snygg form nu när man har sportbh.
    Till Er alla!
    Ha en skön helg!

• Lisa22e

Nu har jag en jätte konstig fråga som jag inte riktigt vet hur jag ska formelera.
    Men jag opererades för lite mer än 4 veckor sedan. Och innan jag opererades kunde jag knappt ha a-kupa.
    Nu är jag ju skit glad när jag kan gå och shoppa bh:ar precis som vilken annan tjej som helst
    Jag har provat lite push up bh:ar för jag vill kunna ha en snygg klyfta. Alltså en sån klyfta när brösten sitter jätte nära varandra så det bara blir som ett litet, liten mellanrum i mitten. Jag vågar ju inte ha bh på mig hela dagarna nu när brösten läker eftersom jag har blivit tillsagd att använda sport bh, men jag har prövat olika push up bh:ar och jag får inte den där klyftan jag vill ha.
    Varför???
    Kan det bero på att brösten är för hårda fortfarande?
    Nu är jag skiträdd att jag inte kommer kunna få den där snygga klyftan jag alltid drömt om.
    Måste man tejpa dem för att få den eller hur gör man???
    Jag har anatomiska geléhallon måste man ha runda för att få den snygga klyftan???
    Snälla hjälp:´-(

• GG and Victoria

Till Delighted!

Natacha har 435 cc i varje bröst, dvs 870 cc totalt =) Hennes bröstproteser är gjorda av geléhallon.

www.expressen.se/index.jsp

• EnYsterSyster

mysan99

Vad har du för implantat ? Hur stort ? Har du framför muskeln ?

• Jellomoon

Just-me

Jag tror att det är bilder av cosmos operationer ( för att de bilderna är med i deras info brochyr) men jag vet inte säkert.

Lisa22e

Funderar på citadell, Vet inte om det blir cosmo eller Johan. Har inte varit på konsultation ännu men efter som jag inte bor så nära deras klinik tänkte jag försöka få konsultation med båda samma dag.
    270-330 cc nånting, har jag funderat på. Vill absolut inte ha jätte bröst. Har idag liten 70 B. (Tycker att 2 dl ris i bh:n ser väldigt stort ut men det kanske är för att jag är ovan.. )Tror att man blir lite avtrubbad då det gäller bröststorlekar eftersom de allra flesta efter bilder är på tjejer som gjort stora bröst.

Det är ju faktiskt så att innan det blev så vanligt med implantat var en C kupa stor byst. I dag verkar ju det vara i minsta laget.

Jättekul att du är nöjd :)
    Hade du anatomiska från viktoriakliniken?
    (vet ej om jag ska ha anatomiska eller runda låg profil) Vilket mått har du runt bröstkorgen under brösten?

• Just-me

Jellomoon

Jag har oxå en bit ner... så det vore trevligt att få en stund med båda när man ändå är där :)
    Va verkligen skönt att se bilderna då dom va så smala, så man kunde föreställa sig lite hur det skulle bli på en själv :)

• Just-me

Mamma till 3

Vad fick dig att använda vanligt trögflytande?
    Är du nöjd efter?

• Sess

Delighted!

Vad skönt att "träffa" (visste inte hur jag skulle skriva) någon här med samma funderingar och förutsättningar!

Jag är precis som du orolig att high profile-implantaten ska se knepiga ut i profil, att de liksom ska bli avlånga. Inte så snyggt eller naturligt direkt.

Och precis som du så kanske jag måste ta high profile om jag vill ha 450, men det var inte säkert, det kanske går med mellan. Eller så tar jag lite mindre, 400 kanske. Jag fattar inte hur jag ska kunna bestämma mig till måndag! Hur många cm har du runt bröstkorgen? Under tuttsen alltså. Jag tänkte eftersom du inte kan ha mellanprofil 450.

Jag ska göra min operation på Plastikakademin, hos professor Krantz. Jättebra kirug och klinik. Och ja, det är gelehallon jag ska ha. Texturerade, delvis under muskeln och med snittet under brösten. Det har jag iallafall bestämt!

GG and Victoria!

Oj! Att Natacha har lagt in mindre än vad jag funderar på! Det hade jag inte trott... Kanske ska välja en mindre implantatstorlek. Är rädd för bimbostämpeln... Fast synd egentligen att jag inte ska kunna ha de bröst jag vill av rädsla för att folk ska döma mig.

Jag har gjort ristestet och trivs jättebra med 4 dl ris och så ska man ju lägga till 15% om man ska ha implantaten under muskeln och det blir ju 460... Jag vet att jag måste bestämma själv, men hur tycker ni att jag ska göra? Jag vill ju ha den här storleken men jag vill ju inte att alla ska glo och döma ut mig som bimbo pga brösten... Tycker inte att det sre så stort ut nu med riskuddarna, varken i sportBH eller vanlig BH.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)