• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Delighted

Innan jag svarar på inläggaen till mig vill jag bara säga en sak, regarding "bimbostämplen diskussionen".

och det var som min kirurg sa till mig att, "När det kommer till bröstförstoringar så stämmer uttrycket 'droppen som får bägaren att rinna över"', väldigt bra.. Det är väldigt lite som ska till för att det ska bli för mycket, och det är mycket svårt att balanersa på gränsen"

Detta tyckte jag var mycket bra sagt av en erfaren människa. Nu när jag har sagt det ska jag även tillägga, lita på Er själva, vad säger hjärtat? Det är YTTERST få som sedan efter sin operation går och skyler sig själva för att de ångrar sig. Dem finns, det vet alla som har vart med här inne ett tag. Men dem är ytterst få.

Sedan vill jag också säga något angående diskussionen om alla olika implantat.
    JAG tror inte att det finns något perfekt imnplantat över huvudtaget. Jag tror inte att något är bättre eller sämra än det andra! Jag tror därimot att det finns implantat som är bättre INDUVIDUELT! Jag tror att koksalt kan passa vissa, gelehallon andra, och till den tredje finns silikon! Jag tycker det är FAB! Att det finns tre olika sortes implantat och massa olika strl, och former, och mjukhet och hårdhet, så att just den INDUVIDUELLE kan hitta sin "perfect match"!!!

• Delighted

Sess!

Jag har läst några av dina inlägg! Och jag ska svara på dina frågor! :)

1) Jag tror inte för fem öre att Natacha bara har 425 i vardera sina bröst, och har hon det, So what? Hon är kort, smal och har en minimalbikini på sig och alltid urringat! Jag är lång,m iof smal, skulle aldrig kunna tänka mig att sola toppless (inte nu iaf) och har ALDRIG urringat (inte nu iaf ; )
    Jag tror inte att jag skulle få natacha brsöt med 450, jag är platt som en pannkaka just nu.. DÄRIMOT är jag övertygad om att det kommer se lite större ut än vad det normalt borde göra. Men jag har höfter, så jag tror det blir en fin balans!

Det är inte klänningen som gör kvinnan, tvärtom. Och jag tror att allt handlar om hur man sedan ser på sina bröst, Walk the walk, talk the talk.. Jag kommer inte vika ut mig, eller ha på mig hennes kläder. SÅ, när jag har sagt det.. Så bryr jag mig inte ett skvatt om hennes size, utan vet bara att jag tror att det skule se snyggt ut på Mig med 450 :)

Så, med det sagt, hoppas jag att när du nu väljer strl i morgon, ska du SKITA fullständigt i vad alla Andra tror och tycker och tänker! Vad känner DU? Känner du att 450 skulle bli FÖR stort? Tror du att du skulle få bimbostämpel?

Jag säger: Det handlar nog sedan mkt om hur du framställer dina bröst efter op! Visar du dem på ett provokativt sätt, klart folk tittar och pratar. men har du dina vanliga kläder.. who cares? För jag TVIVLAR starkt på att 450cc får folk att vända sig om på gatorna, oavsett vad andra tycker här inne, jag kan bara tala för mig själv: jag tycker inte att till min kropp och Mina förutsättningar att 450cc är stort! 550-650 det är stort! Men kanske inte på någon annan! och, vad passar dig?!? :)

Detta är Din op! Ditt beslut! Absolut inget fel att be andra om råd! det gör jag jämt! Men låt aldrig någon annan bestämma åt dig! Eller få dig på helt andra tankar, för, då gör Du Dig själv ingen rättvisa, och kan ångra dig sedan!

400 eller 450, vad tror du? Du säger att 4 dl ser fint ut på dig... Tänk på det!
    Du skrev att DU tyckte att fyra dl såg fint ut på DIG! :)

2) jag är SKIT rädd för att high profile kommer bli toppiga som två alptoppar, och risken finns faktiskt där, ärligt! Men jag vill hemskt gärna ha liiiite större bröst en vad man normalt skulle ha med min kropp, och då är det enda chansen..

Jag har 70-75a i strl, så jag är väl 70/75 runt om, kan mäta mig om du vill! Men om man är 75 runt så är en tummregel att då passar 370-410cc bra. ALLT handlar om diametern på implatatet och bredden på din bröstkorg! ett 450 high implatat har samma diameter som ett vanligt 375cc (mentor) Och den diametern (127mm) passar mig jätte fint, men är hela 12mm högre... Gud det är inte så komplicerat som det låter, det är väldigt fiffigt! :)

Jag är mest rädd för att dem blir avlånga och stora i profil..

Angående strl, sa min kirurg att det är vikitgt att man inte tar för stort, för då kan det se tungt ut. Ett highprofile 550cc har samma diameter som ett vanligt 410cc. men det blir alldeles för stort på mig!

Hmm.. Gud. Vad ska jag säga mer!? :)
    Jag hoppas att du finner lite ro, coh att dus edan gör ett klokt beslut! Tänk inte på någon annan, utan dig själv! :)

Jag kommer inte riktigt ihåg vad du skrev mer! MEN, jag tycker också att det är härligt att ha hittat en annan tjej som har samma funderingar som mig! Lycka till vännen! =)

KRAM!

• Delighted

Till ALLA, igen.. =)

Hur vida dina bröst sitter ihop eller med stort mellanrum handlar bara om strl på ditt bröstben! detta mäter din kirurg ut!

Lisa22e.. Jag tror att med tiden, när dina boobs har satt sig, och mjuknat helt, så ska du säkert kunna trolla fram en härlig klyfta! ;)

• cockie

Lisa22e

Jag kan tro att det måste kännts läskigt med febern! Som sagt man vet ju inte hur kroppen reagerar..
    Men tre jobbiga dagar ska jag fullt räkna med ;)
    Jag ska operera mig på AK den 27 december. Känns som en evighet kvar. Man hinner fundera så mycket nu innan men jag antar att det är bra!
    Hur länge sen är det du gjorde din Op? Nöjd med resultatet?

Kram!

• Lisa22e

cockie

Så du ska operera dig på AK. Det är där jag är opererad.
    Det kommer gå jättebra för dig ska du se, dem är skitduktiga där och jätte trevliga.

Jo, det känns som en evighet när man går o väntar på operation. Jag spenderade en massa tid här medans jag väntade, man hade ju tusen frågor och funderingar då

Jag opererades för 4½ vecka sen och är super nöjd. Fast vissa dagar är jag inte det. Då tänker jag att jag skulle tagit runda istället för anatomiska, eller att jag skulle tagit större.
    Det pendlar hela tiden ibland tycker jag storleken är perfekt o ibland tycker jag dem är för små.
    Jag är lite skum på så sätt kanske.

Vem ska operera dig?

• cockie

Lisa22e

Det känns bra att höra :)
    Ahaa då är du altså ganska så ny opererad, Vad kul!
    Jasså? Jag själv velar fram och tillbaka om jag ska välja runda eller anatomiska! Var först inne på anatomiska men jag vet inte riktigt! Det är ju trots allt ett ganska stort beslut, man ska ju leva med dom en lång tid förhoppningsvis :)
    Det är Mats som ska operera mig. Känner du till honom?

Du vänjer dig nog snart med dina nya och då kommer du tycka att hela Du är perfekt! Men lite skum kan man vara ändå ;)

Hur mkt lade du in? Bakom eller framför bröstmuskeln?

Kram!

• GG and Victoria

Hej alla!

Tänkte bara lägga mig i diskussionen angående "bimbostämpeln". Jag överväger själv att operera mig, men lever i en oerhört konservativ värld, där bröstoperationer inte ses med blida ögon. Jag vill förbli relativt anonym, dels för att jag inte bestämt mig för att gå vidare i min jakt på nya bröst och dels för att jag vet att några av mina väninnor florerar här på bröllopstorget i form av blivande brudar. Kanske läser de inläggen på denna diskussionsida och känner igen mig..Men jag kan iallafall berätta att jag är runt 30 år, gift och mamma.

Jag har sökt runt lite på olika diskussionsforum angående just den sociala biten kring silikonbröst och hittade en mkt intressant diskussion på Passagen.

debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000121&posting=19500000002557881

Det intressanta i denna diskussion är att en av debattörerna just beskriver de farhågor jag räds bemöta om jag tar steget mot silikonbröst.

debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000121&posting=19500000002569029

Till alla som redan har opererat Er! Stämmer Ni in i den beskrivna statistiken som debattören beskriver? Om inte, "tror" folk att Ni gör det? Om det pratas om Era bröst, vad är det då det pratas om? Är det någon här på bröllopstorget som likt mig också lever i en akademisk, strikt värld där bröstoperationer föraktas? Isåfall, hur har Ni blivit bemötta av omgivningen? Berätta! Berätta! Berätta!

Kram från en osäker..

• 76an

Hej alla!

Jag ska opereras på onsdag på Kirurgcentrum i Stockholm, Michael Olenius heter kirurgen, nån som har erfarenhet därifrån? Jag gruvar mig mer å mer nu för varje dag, mest för smärtan och för narkosen faktiskt, men det går nog bra. Men man får ju tuse frågor när man läser på denna tråd

• Lisa22e

cockie

Fan vad coolt. Han opererade mig med.
    Han är jätte duktig.

Jag la in 270 cc bakom bröst muskeln.
    Har du valt hur mycket du ska lägga in ännu?

• Lisa22e

GG and Victoria

Jag tycker inte man ska känna att man inte kan operera sig p g a vad andra ska tycka.
    En operation är ju nåt man gör för sin egen skull.
    Man behöver ju inte berätta för alla i sin omgivning heller.
    Dem enda som vet att jag opererat mig är min pojkvän, mina föräldrar och några nära kompisar.
    På jobbet till arbetskamraterna sa jag att jag var sjukskriven för axlarna. För det är ju inte deras ensak vad jag är sjukskriven för.
    Man vet ju ungefär vilka man kan berätta för och vilka man inte ska säga nånting till.

Förövrigt blir jag förbannad på folk som går och snackar en massa skit.
    Va fan dem ska väl bokstavligen skita i vad man gör. Har dem inget eget liv så dem måste springa omkring och lägga sig i andras.???!!!!

Jag tycker känner du för att operera dig så gör det. Och berätta bara för dem som du känner att du kan lita på.
    Eller berätta inte för nån alls, det är ju liksom upp till dig.
    Lycka till och låt inte andra bestämma vad och vad du inte ska göra i ditt liv. Stå på dig.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)