• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

blåsippa
    Ja jag kanske förklarade lite konstigt men pickolina förklarade det bättre.
    SORRY!

Jag är så rädd för att mina inte blir lika det vänstra är fortfarande lite hårdare o större tycker att svullnaden borde vara borta nu så det kan nog inte vara det som avgör att det är större. När jag lägger mig ner så följer det högra med naturligt men det vänstra flyttar sig nästan inte det känns lite som Mamma till 3 beskriver om sitt problem jag hoppas att det blir bättre.

• Tez82

Ulle83

Det var skönt att höra! :) Man vill som slippa berätta för jobbet vad man ska göra. Och en veckas semester är ju som ganska bra att kunna ta ut då.. :)

Jag ska också göra ett lyft med ankarärr och jag har blivit rekomenderad att lägga in runt 325-375cc. Så jag får se hur det blir. Det är som så svårt tycker jag! Provade både 325cc och 375cc när jag var på konsulationen och jag tyckte båda såg bra ut, egentligen var det väl ingen större skillnad på de olika storlekarna, men det blir ju lite annorluna när det kommer in bakom muskeln. För det är där jag kommer att lägga det. Har du bakom eller framför muskeln? Hur mycket la du in och vad blev det för storlek efter?

Kram

• IngridMarie

EnYsterSyster och GG and Victoria

Jag har tre vänner som förstorat sin bröst. De verkar leva under ungefär samma förhållanden som ni två, dvs det är socialt oaccepterat att göra det ingrepp de har gjort. Ingen av dem har berättat för sin omgivning (förutom familjen) och ingen i deras närhet har märkt, eller kommenterat deras nya bröst. Jag tror att deras nya bröst är mindre uppseendeväckande i andras ögon än i deras egna, de har gjort ganska små inlägg. Jag misstänker att även om någon av deras vänner skulle misstänka att de fyllt ut brösten lite, så skulle _ingen_ ha mage att fråga vederbörande, så gööör man bara inte!

Alltså, jag tror inte att ni behöver vara rädda att bli offer för någon slags moraltantsmob. Mina vänner är alla tre glada för sina nya bröst, men väljer sällan att klä sig så att de framhävs på ett alltför uppenbart sätt. De är helt enkelt 30+åriga mammor, med jobb, makar, föräldrar och ibland förtroendeuppdrag.

Oroa er inte!

• Sara23

Hej allihopa!
    Nu börjar det dra ihop sig, börjar bli smått nervös. Ngn fler som ska op. i November?
    Kram på er alla//Sara

• pickolina

IngridMarie
    -Jag tror att du har rätt. Om man själv inte gör en grej av det och inte säger något och sedan agerar helt naturligt och klär sig som vanligt så är det nog ingen fara, så länge man inte lägger in för stora för det missar få... :)

Jag lade bara in 270cc men råkade ändå ut för att en främling kom fram och frågade om de var äkta eller ej...och då var jag iklädd en stor, pösig skjorta som var knäppt enda upp.
    Då började jag faktiskt undra lite... SÅ uppenbart borde det liksom inte vara tyckte jag! Jag nekade så klart.. :) Hade ingen lust att diskutera mina fejkbröst med en vilt främmande man som hade mage att tränga sig på på det sättet....

• Sess

Nu är allt bestämt med kirurgen om implantaten! Och det börjar bli riktigt nervöst nu också... Om bara 4 dygn har jag bröst! :)

• Sara23

Sess

Så roligt, jag håller tummarna :D

Kram

• pickolina

Sess
    -Vad skönt och vad ROLIGT!.. Det går säkert jätte bra ska du se. Snart har du dina nya snygga boobisar.. ;)

Reser bort några dagar så jag passar på att önska dig all lycka nu...

-Lycka till! :)

• ceciliaj

Hej allihopa!
    Jag har länge läst denna tråd så jag tänkte att det var dags att skriva något också. Ska operera mig den 7 november på Carlanderska i Göteborg. Längtar jättemycket men är lite nervös. Har fått många svar på mina frågor från er iaf och allt känns tryggt och bra. Det mesta jag är orolig för är att må jätteilla av narkosen. Ska sova över där iaf. Hoppas det går bra för alla er som har operationer framför er.

Sara23
    Jag ska alltså operera mig den 7:e. När ska du? Visst längtar man samtidigt som det är lite pirrigt?! Du är 23 antar jag, själv är jag 22. Vart ska du operera dig?

Kram på er alla!

• EnYsterSyster

IngridMarie

Tack ! Det var skönt att höra ! Jag är supervelig just nu, vet varken ut eller in. Jag är livrädd för att inte kunna vara på stranden med min familj nästa sommar om jag opererar mej (för att det ser för stort och fejkat ut alltså). Jag har redan nu en större BH med silikoninlägg för att "vänja" mej och min omgiving. Har märkt att några misstänker att jag är gravid (är jag inte !) vilket jag tolkar som att de märkt att brösten har "växt". Om jag opererar mej hoppas jag att mitt sätt att vara och hur jag beter mej mot andra väger tyngre än mina bröst.... Ska i så fall ha så små implantat jag kan få.

ceciliaj

Om du brukar bli åksjuk eller illamående (efter operation) är det bara att säga till narkosläkaren innan. Det finns bra läkemedel han kan ge. Jag fick det vid min förra operation och det funkade superbra !

Svar på tråden Bröstförstoring (2)