• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Mamma till 3
    Du har säkert svarat på detta innan men jag frågar igen hur länge sedan var det du op. dig när blev du missnöjd om formen?

• sossan

mysan99
    klipp INTE av tråden själv, den ska försvinna.
    kram

• Louise83

Till Sossan:

Jag undrar hur det har gått för dig, då jag själv råkade ut för precis samma sak!

• Mamma till 3

mysan99
    Det är inga problem,det är bara att fråga.Den 4/10 2004 opererades jag,så imorgon fyller de ett år.
    Det är inte bara formen. Formen är inte helt fel de ser väldigt naturliga ut,men väldigt olika. Det vänstra bröstet hänger ner och det högra som jag fick blödning i och troligtvis för stram ärrvävnad är väldigt snyggt, men tyvärr smärta dagligen. Jag kan inte heller ligga på min högra sida utan att det gör väldigt ont i det bröstet.

Johan sa till mig att det högra hade också hängt ner sig så om jag inta haft dessa komplikationerna på det. Efter ca tre månader förstod jag att det skulle bli en omoperation för min del.Ifrån allra första början pratades det om att bara gå in och ta bort hinnan på det högra.Efter tre månader började jag ju känna mitt implantat så tydligt vid bröstpolen att jag insåg ,så här vill jag inte ha det. Som jag har beskrivit innan så är det en väldigt obehaglig känsla varje ggr jag tar av mig Bh:n jag liknar det vid som när man ska ha sin mens ,men två resor värre så känns det hela tiden om jag är bh lös.Jag har en tajt topp på mig till natten.

Jag tror att lägger inte jag bakom muskel så har jag ett rejält häng om några år,det har trots allt bara gått ett år och måttet från nyckelbenet till bröstvårtan har ökat med två cm.

Hur var det du hade lagt framför för du hade lite häng innan? Vet du vilket mått du hade innan op?

Jag är ju trots allt lite orolig att det inte ska bli snyggt nu att lägga bakom på grund av hänget.Ytterligare en operation skulle jag inte vilja vara med om.Johan pratade något om att det är svårt att se innan han tagit ut de jag har.Kanske blir som med jengirl vaknar upp och har dem fortfarande framför, men då förhoppningsvis lite bättre placerade. Nej usch nu går jag händelserna i förväg.
    Kram

• mysan99

sossan
    Tack för ditt svar!

• mysan99

Mamma till 3
    Tack för ditt svar! Jag har ju framför o det rekomenderade min läkare mig för att jag hade häng innan, jag hade en b cupa innan o la in 350 tror att det blir d cupa när allt är på plats. Jag frågade ännu en gång om varför han la det framför och vad jag förstod om han skulle lägga det bakom musklen så skulle implantatet komma först o sen bröstet o det skulle såklart inte se klokt ut , frågade även om jag kunde gå utan bh någon gång o det skulle inte förändra något på form+häng. Jag litar såklart på vad min läkare säger. Det är tråkigt för dig att du behöver göra om operationen. Hoppas att det går bra. En annan sak vet du om implantaten växer fast eller dom kan "rulla" runt?? Ha det Kram

• Ulle83

Tez82:

Ursäkta,har inte varit inne på ett tag nu.:(
    I helhet mådde jag bra kändes lite jobbigt under de tre första dagarna eftersom man knappt kunde göra något själv behövde hjälp att komma upp ur sängen osv och det ömmade i brösten. Men efter tre dagar var det dags att ta av förbanndet det var då jag fick se brösten för första gången,då kände jag att hjälp! bara det inte exploderar eftersom det var så hårda :). Vet inte om det är det du menar med spricka :) men det gick fort över och för varje dag blev det bara bättre och bättre. Nu efter 2 veckor känner jag ingen ömhet alls. Jag är super nöjd över resultatet trodde aldrig att det kunde bli så bra ;). Jag kunde börja jobba efter två veckor. Sporta har jag inte börjat med har bara varit ute på snabba promenader än så länge.

När var det dags för dig?

Kram ulle83

• Just-me

ulle83

Kul att höra att det har gått bra för dig :)
    Vad la du i?
    Kram

• Ulle83

Just-me:

Ja,jag är väldigt glad att inte ha haft några komplikationer än hoppas att det förblir så. :)
    Jag la in 330cc+lyft.
    Kom inte ihåg hade du op dig än?

kram

• Mamma till 3

mysan99

Det är inte kupstorleken jag menar. När du var på kosultationen så mätte väl läkaren med måttband från nyckelbenet ner till vårtgården. Det är det måttet jag far efter. De säger ju att max 22 cm är vad som är tillåtet utan att behöva göra ett lyft. Jag låg på 22 cm nu och hade 20 cm innan jag opererade mig.

Jag är också livrädd för det som din kirurg sa till dig,dubbla bröst.Det är vad som kan hända om man lägger bakom utan lyft.

Växer fast gör det nog inte,för enligt Johan så skulle det vara väldigt smidigt att ta ut.Och har de gjort fickan precis så att det passar implantatet så ska de nog inte rulla runt heller.

Kram och fortsatt lycka till

Svar på tråden Bröstförstoring (2)