• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • blåsippa

Just-me!

Är det någon som bestämt att typ vid 50 tar jag ut dem för gott???

Jag är 37 o har haft mina bröst i snart ett år och har definitivt inget sådant bestämt, man kan ju ha dem hela livet!!
    Visst man kanske får byta ut dem någon gång och det är väl då som man får fundera om man ska ha nya eller ej!

Kruxet är ju att du töjer ut huden med impantat så tar du bort dem blir det väl garanterat 2 relativt tomma påsar som hänger rakt ner!!!

Hur tänker du själv i denna fråga??

• sossan

hej
    de tejpade ihop ärret med kirurg tejp på sjukhuset, det var inte inflamerat.
    skall tillbaks till min läkare ikväll med en vän då kollar han på det sammtidigt.
    konstigt bara att det gick upp efter 4v??

• mysan99

sossan
    Jag har tänkt på dig hoppas att det blir bra. Gjorde du inget, gick det bara upp? Var har du snittet? Kram

• cockie

Lisa22e

vilket sammanträffande! Vad skönt att prata med någon som blivit opererad av honom också :) Så du tyckte han var bra? Pjuuhh men jag tycker nog också att han verkar kunna sin sak!
    Jag velar lite grann med vad jag vill ha för mått. Jag är ju väldigt tunn o platt men eftersom jag har höfter så vill jag gärna ha lite där uppe! Vad har du för kupstorlek nu då altså? 270 -280 är nog något i min smak också skulle jag gissa...
    Jag är inte ute efter några bomber men ett par vackra, lite större bröst är aldrig fel ;)

Ha en skön måndag!

• Sess

Jag har tänkt att alltid ha implantat, visst måste jag ju byta ut dem under livet och då kanske ta en annan storlek eller så men jag har inte tänkt ta bort dem helt någon gång. Varför skulle man planera det? Det verkar ju skumt att göra en operation och samtidigt planera att ta ut dem efter ett tag, som sagt så påverkas ju det egna bröstet negativt av det. En annan sak är det ju om man ju sen "tröttnar" på dem, då är det ju bra att de går att ta ut!

• Sess

GG and Victoria

Jag tror inte att du behöver oroa dig, som hon lymfterapeuten uttrycker sig så är det ju bara en gissning från hennes sida. Och botemedlet var ju att röra mer på axlarna och det är ju inte direkt svårt eller dyrt att göra. Är du orolig så välj snitt under bröstet, det stör kroppens funktioner minst. Och bestämmer du dig för att gå på en konsultation - fråga alla de här frågorna du har till kirurgen. Och kan denne inte svara dig ordentligt, gå till en annan kirurg.

• Sess

Läste just på aftonbladet.se att Linda Rosing har 750cc gelehallon i varje bröst. Och Natacha skulle alltså bara ha 435? Alltså nästan bara hälften så mycket. Jag får ärligt inte ihop det här med storlekar, hoppas iallafall att mina blir stora men lagom på mig!

Artikeln (som egentligen handlar om dokusåpatjejer) om ni vill läsa:

www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,707696,00.html

Det finns flera "faktarutor" under själva artikeln, en av dem handlar om silikonbröst.

• Just-me

blåsippa & Sess

Anledningen till att jag ställde frågan om när ni tänkt ta ut era var för jag stötte på en tjej som bara tänkt ha sina i 10 år, alltså tar hon ut dom när hon är 30 år. Jag blev helt paff.. ville veta om det var fler som tänker så, och varför i så fall.

• Mamma till 3

Sess

www.implantinfo.com/banda7/637greco/index.html

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag läst att Natacha hade 870 cc totalt efter sin förta op, hon har säkert lagt till några hundra på sin andra op.

Kolla den här länken. Jag tycker hon har lite större naturliga än vad den bilden du länkade och har ändå fått lagom stora.
    För övrigt är den sajten jättebra. Du kan söka på olika kriterier och du lär nog inte finna någon som kommer upp Natachas Size med 400 el. ens 500.

Jag ska själv lägga in 450 cc och är väldigt liten, både kort och smal. Jag är ca 69- 70 cm runt bröstkorgen, väger 45 kg. Jag har ju 300 cc nu framför bröstmuskeln. jag sa till Johan att jag vill ha samma storlek som nu men aningen större gör inget, så jag får ju verkligen lita på hans omdöme, för man vill ju verkligen ha ett så naturligt resultat som möjligt och att det inte ska se fejkat ut.

• pinkie

Hej!

Det var ett tag sen man skrev, men jag har verkligen inte tänkt på att det bara är två veckor kvar till op.

Funderar på om storleken kanske kommer att se för stor ut på mig. Är 167 och 48 kg o ska ha 300cc, det låter kanske inte så stort. Men jag hade först bestämt 250, men på andra konsultationen så sa hon att vi provar 300 o då tyckte min kille att de jag provade först såg ut som de jag hade innan.
    Fast det är en omöjlighet eftersom jag har absolut minsta bh storlek. Har fått två barn o ammat så nu är det inte mycket kvar.
    Trist att man blev lite osäker om storleken när det snart är dags.

Ska göra op hos plastikkirurggruppen, nån annan med erfarenhet därifrån? o nån som är liten som jag som op in 300?

kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)