• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sess

Lisa22e

Jag vet inte om de säljs längre, har faktiskt velat köpa en till men har inte hittat någon. Men jag har väl inte ansträngt mig sådär väldigt mycket. Hoppas du hittar en! :)

Boobsen är inte helt färdiga och mjuka förrän 4-6 månader efteråt har jag fått höra, iallafall om man har implantaten under muskeln, för det tar visst tid innan muskeln ger med sig helt.

Jag bor i Oxelösund och är 21.

• Sess

Pickolina

Tråkigt att höra att det blev så tuttsen var det stående samtalsämnet, det är nog det jag är mest orolig över också. Inte att folk ska snacka skit (de gör de ändå, de hittar alltid på nåt att prata om) utan att mina bröst ska bli samtalsämnet nummer ett när jag möter nya människor. Och att folk ska fråga om de får se/känna på dem!

Är det något ni andra som hunnit göra era operationer också har upplevt?

• cockie

Hej på er alla!

Jag har en liten fundran här, Hur ont gör den här operationen.. egentligen? Spänner det eller är det bara ren smärta? För hur länge?
    Jag antar väl att alla människor har olika smärttrösklar men att höra från er skulle kännas lite tryggare. :)
    Inte för att smärtan nånsin skulle hindra mitt beslut men som sagt, det skulle kännas bra att få höra av någon som verkligen har erfarenheten :)

Njut av den skön Söndag!

KRAM!

• Lisa22e

Jellomoon

Ok. Får försöka vara försiktig tills dem läkt klart. Så det inte blir nåt konstigt slutresultat.
    Men det är så tråkigt att bara ha sport bh på sig hela tiden. Den plattar ju dessutom till brösten så dem ser mindre ut.
    Jag har mycket svårt att tänka mig att jag inte kan få klyfta p g a att brösten skulle sitta för långt ifrån varandra. Eftersom jag har sån smalbröstkorg så sitter dem ju jävligt tätt istället.

Hur mjuka brösten är, är ju lite svårt för mig att svara på eftersom jag är relativt nyopererad(4½ v). Vet ju inte hur mjuka dem kommer bli när läkprocessen är klar.
    Fast jag tycker dem är ganska mjuka redan nu. Men det kanske beror på att dem var stenhårda direkt efter op. Tog nog cirka två veckor innan man ens märkte att dem började mjukna, så jag vande mig kanske med mina stenklumpar.
    Dem känns ju inte som naturliga bröst direkt, men som sagt var vet inte hur mycket dem mjuknar med tiden.
    Ja man kanske kan beskriva dem lite som suddigummi, fast mjukt suddigummi i såna fall. Men det har ju bara gått 4½ vecka sen op. så det är ju väntat att dem inte är super mjuka.
    Jag oroar mig dock mer för klyftan än för mjukheten.

Men om du är orolig för att dina implantat ska bli för hårda så kan du ju välja soft touch. Dem ska ju vara mjukare. Jag har vanliga så dem blir ju lite hårdare.

Jag har Mcghans 270cc Low high, full projection. Vet dock inte hur högt det är.
    Han sa aldrig vad som var skillnaden. Han mätte och rekomenderade Low high implantatet, sen frågade han hur mycket jag ville att det skulle "stå ut" (alltså själva projectionen).
    Jag ifrågasatte aldrig att han rekomenderade Low high eftersom jag trodde det hade o göra med längden från nyckelbenet till själva bröstvårtan.

Jo, det är massa olika implantat att välja på, och själv har man ingen anning hur det ser ut förrän man är opererad.
    Det är därför det är så viktigt att man får en läkare som förstår hur man vill att brösten ska se ut och som man känner förtroende för.

• linslusen

EnYsterSyster :
    Haha... men jag har alltid gillat o sticka ut :)

Lisa22e :¨
    Hejsan!
    Jag tror inte du har något o oroa dig över det har liksom bara gått 4½veckor, Vill du att brösten ska sitta helt ihop när du pushar upp dom? Eller vill du att det ska vara nån cm imellan brösten?
    Jag har runda o jag hade också svårt o få till en klyfta i början, jag har tagit så lugnt med mina bröst. Jag tycker du ska låta dom läka tills dom är mjukare o sen att du får använda push up bh.
    Det kanske är skillnad o få till en klyfta med anatomiska jämfört med runda? Fast det borde d ju inte vara ellerhur?
    Mina är mycket fylliga upptill, så när jag har push up då är det push up med stort P.
    Jag tycker du ska bara låta det ta den tid det tar, det kommer o bli bra sen, men i början är det ju alltid så, har du förresten varit inne på Guldklimpen eller vad det heter, dom kanske kan hjälpa dig?
    Orora dig inte :)
    Ta hand om dig!!

• Lisa22e

Sess

Oki. Då har dem en stund på sig att mjukna

När och var ska du operera dig?
    Hoppas jag inte frågat det förrut.

• Lisa22e

linslusen

Men har du också geléhallon???
    Hur lång tid tog det innan du kunde få klyfta?
    Hoppas det är som du säger att det blir bättre sen när dem läkt klart.
    Men dem är ju så pass mjuka nu att jag kan knuffa upp dem till klyfta med händerna då tycker man att det borde gå med en push up oxå.
    Jag vill kunna få den klyftan då det bara är nån cm emmellan dem.

Jag ska låta dem läka ifred, jag vet. Men det är så svårt. Det är så tråkigt att bara få ha sport bh:n.

Jag vet inte om det är lättare att få klyfta med runda. Borde jag frågat läkaren innan jag opererade mig egentligen.
    Nästa gång jag opererar mig ska jag ta runda.

Tack för tipset om Guldklimpen. Ska gå dit när dem blivit lite mjukare och fråga om en bra push up.

• linslusen

Lisa22e :
    Yes, jag har geléhallon :)
    Tror det tog ca 2-3månader innan jag fick en klyfta eftersom dom var ganska hårda.
    O nu är det superlätt o få till en klyfta det har gått 6månader nu :)
    Jo, jag tänkte efterso guldklimpen har bra bh:ar kan vara så att om inte din storlek finns så kan dom säkert beställa in.
    VAd hamnade du på för storlek, ska nog åka till e-tuna imorgon :)

• Lisa22e

cockie

Hur det känns och hur ont det gör är nog väldigt induviduellt.
    Men för mig så var det inte ren smärta. Utan mer att det spände eller som träningsverk i bröstmuskeln kändes det mest som.
    Direkt när jag vaknade upp efter op. så kände inte jag nån smärta alls för då låg jag ju helt still. Jag kommer ihåg att jag tänkte: "blev jag aldrig opererad eller?"
    Men sen vände jag lite på huvudet och började röra mig och då kände jag smärtan. Som jag hade förberett mig på skulle vara mycket värre. Jag tycker inte alls att det gjorde så ont.
    Men som sagt var hur ont det gör är ju väldigt induviduellt och beror ju oxå precis som du skrev på vilken smärttröskel man har.

Dem tre första dagarna är smärtan värst. Sen blir man snabbt bättre.
    Jag åt mina värktabletter i en vecka, sen slutade jag med dem.

Fast det värsta med min op. var inte smärtan utan det var att jag fick feber efter den. Inte hög feber utan bara 38 grader. Men det kändes otäckt eftersom jag trodde det berodde på implantaten, att kroppen reagerade på dem på nåt sätt.
    Men min kirurg sa att man oftast inte får feber direkt efter op om det beror på implantaten utan då skulle det komma efter ca en vecka.
    Det var tydligen bara "operationsfeber", som kännetecknas just av att det inte är så hög feber.
    I vanliga fall hade jag säkert inte ens märkt av så låg feber (är inte så känslig för feber) men den kändes som om den var mycket högre. Men febern försvann också efter tredje dagen.
    Så du får helt enkelt förbereda dig på tre jobbiga dagar.
    Men det är helt klart värt det.

När ska du opereras och på vilken klinik?

• Lisa22e

linslusen

Innan op. kunde jag knappt ha a-kupa, nu har jag stor c liten d-kupa.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)