• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Mamma till 3
    Jag kommer faktisk inte ihåg det måtte lyssnade nog inte när han mätte, jag hade 1000 andra frågor ang nya bröst. Han sa att det var på gränsen o om jag skulle vänta typ till nästa år så kunde det bli lyft också.

• Just-me

Ulle83

nej jag har inte det, funderar på det :) Vill mer och mer hihi.. Funderar på om jag i så fall ska ha flytande eller hallon.

Kram

• Tez82

Ulle83

Ja än är det ett tag kvar, men man gör ju allt för att förbereda sig! ;) Jag ska operera mig den 1:a mars så det är typ 150 dagar kvar. Här räknas det ner.. :) Hi hii.

Vad härligt att höra att du är nöjd! Jag längtar så himla mycket tills det är dags för mig, men jag är så orolig att en semestervecka inte ska räcka. För jag har tagit semester då jag ska op mig. Vad tror du om det? Jag jobbar som kontorist, sitter typ still hela dagarna och skriver ordrar och svarar telefon. Tror du man klarar det efter en vecka? Du som liksom har erfarenheten! :)

Det måste vara en underbar känsla att få se dem första gången. Kan tänka mig att man funderar mycket på hur se ser ut! ;) Hur är dina ärr nu? Gjorde du ditt lyft med ankarärr eller på något annat vis?

Kram

• Ulle83

Just-me:

Det är en hel vetenskap att välja. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut om du ska göra det eller inte. :)

kram

• EnYsterSyster

GG and Victoria

Får man fixa rynkor i ditt gäng ??? Lyllos dej.......... hos mej är det helt naturligt vacker som gäller, inget artificiellt. Att totalrenovera hus eller bygga hus är däremot helt okej, liksom svindyr heminredning.

Volvo får man gärna ha. Kan även vara lite bohemchict med en risig andrabil........ för att visa att man faktiskt inte bryr sej om pengar eller anseende alls, oh nej !

• Ulle83

Tez82:

Vad kul! Det är klart man måste förbereda sig :)
    Jag tror absolut inte det är någon fara för dig att börja jobba efter en vecka eftersom du har ett sådant stilla sittande jobb. Jag jobbar inom vården och jag är sjukskriven 2 veckor kände mig pigg redan efter en vecka. De värsta tyckte jag var de 3 första dagarna. Ja,det är verkligen härligt att se brösten första gången man tror ju inte att det kan bli så himla bra :)
    Brösten var svullna och så men redan efter ett par dagar tyckte jag att det såg mer normalt ut om du förstår vad jag menar?!
    Jag är jätte nöjd! ;)
    Jag gjorde med ankarärr och jag tycker att ärren ser fina ut det kliar lite emellan åt. Hur mycket ska du lägga in ska du göra lyft ochså?

kram

• blåsippa

MYSAN99!!

Så här skrev du!

"Jag frågade ännu en gång om varför han la det framför och vad jag förstod om han skulle lägga det bakom musklen så skulle implantatet komma först o sen bröstet o det skulle såklart inte se klokt ut , frågade även om jag kunde gå utan bh någon gång o......"

Antar att du bara skrivit fel.
    Har man implantatet BAKOM bröstmuskeln så är det ju ditt eget bröst som så att säga blir ytterst o det su känner först.

har man implantatet FRAMFÖR bröstmuskeln känner du ju själva implantatet betydligt
    lättare eftersom det ej gömts bakom bröstmuskeln.

Detta är ju den största anledningen till att de flesta sätter bakom bröstmuskeln eftersom resultatet som regel blir bättre då. Visst kan det finnas gånger när det kanske av olika anledningar blir bra även att ha framför men som sagt säker skulle jag tro att 90% i dag sätter bakom.

• pickolina

blåsippa
    -Jag tror att du missförstod, eller så kanske jag har gjort det?!
    Vad jag förstod så handlade diksussionen om att om man har för hängiga bröst så kan man inte lägga bakom muskeln för att man då får som fyra bröst, att först kommer det ett bröst (implantatet) och en bit nedanför/utanpå kommer det naturliga bröstet.. Har man lite häng så lägger man implantatet ovanpå muskeln för att få ett så naturligt och enhetligt bröst som möjligt. Att implantatet kommer först och det naturliga bröstet precis ovanpå.

• blåsippa

Ja kanske jag inte hängt med riktigt!!
    men jag vet de med hängiga , tomma bröst de blev rek att ha bakom bröstmuskeln o det blev jätte bra.

• pickolina

blåsippa
    -Om du läser det de skrivit så handlar det inte om brösten ser hängiga ut eller ej. Det hela beror på avståndet mellan nyckelbenet och bröstvårtan. Är avståndet mindre än 22cm så fungerar det utmärkt att lägga bakom, även om brösten ser hängiga och/eller tomma ut. Men är avståndet mer än 22cm så lägga implantaten framför muskeln.

De du känner som op kanske hade ett avstånd på mindre än 22cm och då blir ju resultatet bra..

Det hela beror alltså inte på OM de är hängiga eller ej utan HUR de hänger....

Svar på tråden Bröstförstoring (2)