• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • pickolina

ceciliaj
    -Eftersom du ska sova kvar på kliniken så behöver du inte oroa dig... De har medel mot illamåendet som man får regelbundet om man behöver. Jag mådde fruktansvärt illa efter min bröstop, var alldeles grön i ansiktet enligt sköterskorna. Men så snart illamåendet kom så kom de springandes med en massa sprutor som de sprutade in via dropp-grejen och på några sekunder mådde man bra igen. Fick sprutor konstant till framåt morgontimmarna. Då fick de inte ge mig mer pga att jag skulle klara att ta mig hem oxå..men vid det laget så mådde jag OK och nattsköterskan gjorde en nattmackor och te till mig... :) Urgulliga var de.

Som sagt, oroa dig inte. Hade varit värre om du mått väldigt illa och blivit hemskickad, då ligger man och spyr konstant i 12-24tim. Det är INTE kul..jag lovar... Huah...

• pickolina

Det där medlet hjälper de flesta men inte alla tyvärr..
    Jag är sövd 7 ggr och bara en gång har de lyckats få till det så jag mådde toppenbra efter jag vaknat. Alla andra gånger, trots förvarningar så lyckades de inte alls...
    Men har du tur så kommer du inte må så dåligt och som sagt gör du det så har de medel att att ge dig under tiden du är kvar och eftersom du ska sova kvar så är det ingen fara... Oroa dig inte!

• Sara23

ceciliaj

Hejsan!
    Jag ska operera mig den 24:e Nov. Jag längtar jätte mycket men är också orolig. Japp, jag är 23år. Jag ska op. mig i Falköping hos Kosmetisk Kirurgi AB och min läkare är Dr. Avni Abdiu. Känns jätte bra. Får jag fråga hur mycket du ska lägga in och vilket typ av inlägg? Hur lång är du och väger?
    Kramisar

• Delighted

Sara23,

Du MÅSTE lova att uppdatera mig sedan efter din operation hos Avni! :)
    Tycker att många lägger ner den här tråden efter sin op (eller skriver allt mer sällan), hoppas inte du gör det! :)

Sess, LYCKA TILL!
    Jag tror verkligen att du har gjort rätt val!! Och att det kommer gå jätte fint! Är det på Plastikirurggruppen eller kirurgcentrum du ska göra det nu igen?! (Eller, det kanske inte var ngt av dem?!)
    :)

Idag drog jag ut en visdomstand. Är SKIT skraj för sprutor, men det gick jätte fint eftersom jag tänkte att "pallar jag inte detta, hur ska jag då klara av en op?". På fredag har jag uppkörning. Hektisk vecka, sedan bär det av utomlands! Lycka till alla som ska operera sig nu närmast! :)

Kramar!

• Delighted

EnYsterSyster,

Hur går det för dig?
    Har du någon gång tänkt på att det kanske är avundjuka som ligger bakom andras blickar etc?

Det är ju ofta så, att om någon av dina vänner gör ngt, te.x går ner ett par kilon, och du själv eg borde göra det, så blir det ju automatiskt en försvarsmekanism att man är negativ mot denna pesron. Man tar ut sitt på någon annan. Tänk om det eg är så att dina vänninor önskar att de hade modet att göra ngt åt sina bröst, eller magar, eller vad det kan vara?

Ttycker det är sjukt att vänner inte kan glädjas med andra, men det är tydligen så det är. Hård värld!

Hoppas VERKLIGEN att dina bröst blir SKIT snygga! :)

• Sess

Tack för alla lyckönskningar! :)

Nu har jag betalt in pengarna för operationen också... Det sved lite kan jag säga, även om jag från början räknat med att det skulle kosta ännu mer. Som jag har sparat till det här, är så glad att det äntligen ska bli av! :)

Delighted
    Jag ska göra min op på Plastikakademin i Linköping.

• Cickan

Hej hej!
    Var på konsultation förra veckan igen för att diskutera storleken. Först hade jag pratat med läkaren om 250cc, men insåg efter några dgr att nog ville ha större. så nu blir det nog 270 istället. Ska lägga framför bröstmuskeln och risken är om jag tar större att kanterna syns....vilket jag inte riktigt vill. men jag har några dgt till på mig innan jag måste ha bestämt mig helt.

ulle83: Jag pratade med min läkare om pencelin men jag skulle visst få det samma dag som operationen.

ceciliaj: Ska oxå operera mig rätt snart, den 27 oktober är det dags, även i Gbg. Hur mkt ska du lägga in? Känner mig oxå lite nervös inför narkosen.

kram kram

• EnYsterSyster

Delighted

Du är ju för go ! Tack !

Yepps, kan va´ avundsjuka. Folk är lite avundsjuka, för jag ser helt okej ut, verkligen, och har hållit vikten efter 3 barn vilket verkligen inte alla lyckas med. Maken tycker jag är skitsnygg (ööööh..... vadå partisk ???)

Ska försöka ringa PKG imorron, kanske några andra, och få lite klarhet i det här med implantaten.

• blåsippa

Detta med implantat framför eller bakombröst muskeln, är ju säkert så att det kanske är olika vad som passar, el vad olika plastkirurger tycker.

Men jag har läst att det är mkt svårare att upptäcka bröstcancer om man har implantaten framför bröstmuskeln. Vid röntgen så kan de inte se hela vävnaden där cancer tumören kan sitta, är ju också svårare att känna själv.

Ur röntgen synpunkt rek de att man har implantatet bakom bröstmuskeln då det går bra att röntga o se hela det egna bröstet o vävnaderna runt om. Även lättare att själv känna o upptäcka förändringar.

Är ju något att ha i åtanke i vart fall...

• algit

En yster syster o Ingrid marie mfl.

Jag lever i både eran värld o "den vanliga världen".
    Måste säga till er att tänk INTE på vad folk ska säga ,jag gjorde det mycket INGEN har sagt något.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)