• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Jengirl

Du får faktiskt lita på karln, säger han att det går och amma gör det väl det ! Gör det INTE det kommer ungen klara sej finfint ändå. Jag är verkligen för amning, har ammat 3 barn, men ibland går amningshysterin för långt.

Kul att du har så fina tuttar !

• Just-me

Sara23 & Tez82

Skönt att höra att ni ska göra där.. :) Lutar åt att jag vill göra där oxå.. men vet fortfarande inte om jag vågar gå igenom en op.. måste tänka lite till.. hur gärna jag än vill ha större bröst :)
    Vilken kirurg ska ni ha?

Om nått skulle gå snett, vad står dom för då?

• Jengirl

EnYsterSyster

Hihi.. klart jag litar på honom. Men jag kan inte låta bli att oroa mig lite ändå.. . Men självklart känner jag mig trygg som patient på Akademikliniken .

Vad ska du lägga in för inplantat om du ska göra op?

• EnYsterSyster

Delighted

Du skulle kunna vara min dotter om ett decennium eller så (kommer säkert få små tuttar efter mej). Hur skulle jag förhålla mej till det ? Känns nog annorlunda om det är ens egen dotter.

• Cickan

Ulle83: Ja, jag blev rekommenderad pencelin när jag var där vilket jag antar att jag får recept på för att hämta ut samma dag jag opererar mig, fick du det?
    Förresten är det ngt viktigt man bör tänka på innan operationen, t.ex. försäkringar o sådant? Känns som jag inte har riktigt koll.

• Tez82

Just-me

Jag ska op av Ivan Letterfors, och Sara ska op av Avni Abdiu.

Skulle man få något fel t.ex kapselbildning och om man drabbas av något som man själv inte är orsaken till. Alltså har man gjort allt som läkaren sagt och man har skött sig och gått på sina kontroller så får man en omoperation i stort sett kostnadsfritt. Det enda man betalar är typ narkosen. Och det är ju kanonbra! Tycker det känns tryggt.

När har du ungefär tänkt dig att op dig? Om du op dig. Man måst eju verkligen vara helt säker. :) Och känner du dig osäker är det ju bättre att vänta ett litet tag.

Kram kram

• Jengirl

Ja.. jag har funderat mycket på detta om ens dotter kommer hem en dag och säger att hon vill göra en bröstförstoring.. Hur jag skulle reagera beror ju självklart på hur hon ser ut.. Har hon inga bröst alls om ser ut som en kille i kroppen kan jag nog vara diskutabel. Men är hon normal bröstad och ung, så nej jag skulle verkligen inte gilla det. Och skulle nog bli mycket ledsen. Ja konstigt kanske , jag har ju själv opererat mig.. Hur ska jag kunna neka henne det om jag själv har gjort det.. Jo jag har fått barn, var 28 år när jag gjorde det. Och det är väldigt stor tanke skillnad på en 18-åring och en som är 10 år äldre. Så tänker jag mycket på vilken press min dotter kommer ha när hon växer upp, när det redan är en sån hysteri kring plastik operationer..

• Just-me

Jellomoon

Jag har inte bestämt mig om jag vågar.. men tänker på det hela tiden..
    Det blir Falköping eller citadell i så fall. Men vet inte vilket.
    Känns som om flytande silikon kan ge bättre resultat, naturligare. Men att hallon är säkrare.. jobbigt att inte veta ut eller in.

Vad är soft touch?

Kram

• Just-me

Tez82

Aha men det känns ju tryggt :)
    Men det spelar heller ingen roll hur lång tid det tar innan man upptäcker att något gått snett? om det nu skulle göra det?

Hur ofta sa dom att man behöver byta?

• Sara23

Just-me

Det spelar ingen roll hur lång tid det gått innan man upptäcker att ngt gått galet, sålänge du gått på alla koller och gjort de som sagts, det är "livslång garanti" på själva inlägget.

Hur ofta du måste byta är induviduellt. Får du barn kanske du måste göra ett nytt ingräpp om brösten ändrat form, om du går upp eller ner mycket i vikt etc. Annars sa de inget spec. om när precis du måste byta till nya inlägg.

Som jag förstår har du inte bestämt när du ska göra din op. OM du nu ska göra ngn. Vi får hålla kontakten så får du höra hur jag känner sedan efter op. som äger rum i slutet av Nov.

Kramkram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)