• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

sossan
    Vad kul att allt är bra. Det är också 4 veckor sedan jag opererades tycker också att man kunde ta lite större. Jag var på återbesök idag o allt så bra ut det ända som jag tycker e tråkigt är att jag får inte använda "fin" bh förren tills årskiftet,så jag får stå ut med sportbh.
    Ha det bra!

• Delighted

Just-me,

Varför skulle inte flytande silikon vara säkert?

• Ulle83

Sossan:
    Kul att höra ifrån dig :)
    Hur känner du dig nu?

Det här bandet jag skriver om har dom sagt till att jag ska ha i 3 veckor vet inte om det är för att jag har gjort lyft ochså??? Jag ska dit på Torsdag så jag ska fråga,bara lite nyfiken om det är någon mer som har det här bandet ovanför bröstvårterna...
    Gjorde du lyft?

kram ulle83

• EnYsterSyster

Delighted

Jag förstår att du tycker det känns olustigt med anmälningarna. Jag har en hel del erfarenhet av anmälningar fast från "andra sidan". En av mina bästa kompisar blev anmäld för ett år sedan. Hemskt ! Hon blev givetvis friad (hon är kanonduktig) eftersom hon inte gjort något fel men det var svettigt för henne innan domen kom. Den anmälan finns i registret för all framtid och är offentlig handling.

Du ska givetvis välja kirurg och implantatstorlek själv och strunta i vad jag och alla andra tycker, annars kommer du inte bli nöjd.

Vet inte hur det blir för egen del. Min man har plötsligt ändrat sig när han insett att jag menar allvar och vill inte att jag ska göra operationen. Det handlar dels om pengar (jag förstår honom helt och fullt, jag har redan gjort en operation) dels om värderingar (inget bra föredöme) och om medicinska risker. Min förra operation var en engångsgrej. Lägger man in implantat får man operera om sig hela livet sen. Jag är ganska ledsen faktiskt.

Jengirl

Gelehallon "löder ju fast" på underlaget, det gör ju inte runda (och/eller släta ?) implantat. Borde inte det betyda att dina sitter rejält även om de är ovanför muskeln ? Tror precis som du ang AK. De är ledande i Sverige, klart han visste vad han gjorde när han lade ovanför ! De har nog handplockat sina kirurgen, han skulle aldrig få jobba där annars.

Swing

Hur resonerade du när du valde implantat och storlek ? Du gjorde ju dina på PKG, där jag varit på konsultation (dock ej samma doktor)

• Tez82

Just-me

Är det just siliconet du är nervös över? Eller är det något annat?

Jag vet inte men jag fick som för mig att det kändes mer naturligt att ta på, med silicon, (nog för att de bara arbetar med silicon eller koksalt, så jag har aldrig känt på geléhallon).

Kram

• Delighted

EnYsterSyster,

Jag lider verkligen med dig. Vi är i helt olika sits, men om det hade skett ngt som gjorde att jag inte skulle kunna genomföra min efterlängtade op, skulle jag må väldigt dåligt.. Givetvis kan man inte klandra honom, han har ju rätt i många av de saker han säger.. Men... Det måste kännas.. Förjävligt rent ur sagt. Det ÄR mkt pengar, och det innebär stora risker.. Ja, vad kan man säga? Jag är ensam, inga barn, ingen man, så det är mitt beslut, och jag kommer också f娨 göra om detta om 10-15 år, och då kommer jag förhoppningsvis ha man och barn. Så jag är ensam nu, och kan besluta för mig själv.. . Stackare.. Jag hoppas innerligt att det ordnar sig, och att han inser att du skulle må så mycket bättre av det (och det tror jag att du skulle, annars hade du aldrigt tagit det så här långt)

Tack för ditt stöd, jag hoppas att det ornar sig! Stora kramar!

• Delighted

Swing,

Jag är också väldigt nyfiken hur du resonerade kring strl och så, eftersom även jag funderar på PKG, då hos Gabriella..

Du skrev att PKG inte gjorde stora bröst.. Är det något de har sagt? Eller något du själv upplevt?

Ha det bra! Kram

• Just-me

Delighted
    Det jag syfta på är att det sägs att hallon är säkrare än flytande silikon. Om flytande skulle spricka så är det svårare att få ur.. vad jag hört iaf.
    Vet du nått mer?

• Just-me

Tez82

Jo jag har oxå fått för mig att det känns naturligare hehe..
    Men det är just det att att jag är lite rädd för flytande silikon.. om det skulle spricka. Hallon sägs ju vara säkrare då.

Kramar

• Sara23

Just-me

Om de skulle spricka med flytande silicon så går det ta bort också :D
    Hoppas du lyckas reda ut vad du vill ha. Både jag och Tez82 ska göra i Falköping hos KKAB, så när var det du skulle göra din op.? Jag har nog frågat men har minne som en guldfisk :)

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)