• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

mia_maj2006 - ska ni bestämma bild för bild? Vi ska träffa vår fotograf framåt våren och jag tänkte visa dem vilka bilder jag tycker om (en del som de har tagit och en del som andra har tagit) samt visa lite miljöer från Mariefred sen får de fria händer.

Gällande sprit så skulle jag kunna få till ett rejält förråd (då jag flyger varje månad) men vi får ju inte ta med något eget alls. Så är det ju när man bokar på restaurang.

msbine - förstår det här med att ändra sig...vi hinner nog ändra oss många gånger innan det är dags. Själv köpte jag 100 kuvert, 100 kort i lördags. När jag kom hem och gjorde själva kortet så kände jag mig inte alls nöjd! Ska testa med lite andra färger. Grundkortet och kuverten blir som jag har köpt...det är pappret inuti och stämpel, band etc som jag nu ska trixa med.

Och så passade jag på (i lördags) att prova lite klänningar. Måste vara på det klara med vilken modell jag passar bäst i innan mamma börjar sy.

• mia_maj2006

Japp vi ska nog bestämma bild för bild. Vi ska ju inte ha proffsfotografer utan duktiga amatörer. Sedan får de självklart säga hur de vill ha det också vad som verkar fungera bra med ljus och så men jag vill ha grundschemat klart så att vi inte står där efterår utan en massa kort som vi skulle velat ha. De korten som är på bara oss två kommer att vara lite friare men jag vill vara säker på att jag har kort med familjen, med vittnena, med vår dotter osv.

• msbine

Kan förstå att man vill ha lite koll på det här med fotografierna. Man vill ju som sagt inte att någon ska missas...

• Lapinette

Tror att alla hamnar på bild under dagen kvällen ändå. De flesta i min familj tar mycket kort och sen ska vi ha engångskameror på borden. Fotografen kommer också att ta en del mingelbilder. Känner att jag litar på dem. Har även en väninna som pluggar till regissör som gärna kommer och videofilmar hela dagen.

• mia_maj2006

annaglitter: Det var m_ia som ville ha tips på klänning men tack ändå Det är inte lätt med två maj brudar med nästan samma alias.

m_ia: Kolla definitivt in klänningen för den passar verkligen in på din beskrivning. Jag tycker den är jättefin och hade jag en mindre mage så skulle jag också vilja ha något liknande. Nu får det bli en klänning som står ut från midjan och därigenom döljer min putmage...

• m_ia

Tack så mycket för tipset, vad gulliga ni är som håller ögonen öppna. Ja det är en sådan modell jag vill ha men jag kan inte ha två delad och så vill jag helst ha utan axelband. Jag ska kolla på klänning igen på torsdag, spännande! Ska även ha med mig en sömmerska som ska se om det går att sy om en av klänningarna jag har sett ut.

• msbine

Idag är det exakt 8 månader kvar till bröllopet!!!!!!!
    Kom på det precis när jag ringe en av brudbutikerna här i HBG och ville kolla när de får in de nya kollektionerna och de sa januari, men de tyckte att det var lite för sent att kolla klänning då eftersom det då bara är ca 4,5 mån kvar till bröllopet och det är 6 månaders leverans på vissa klänningar... Så det blir ut i November och leta klänning istället :)

• mia_maj2006

Tänk vad tiden går fort, alldeles nyss var det 9 månader kvar...
    Snart är vi gifta brudar!
    6-månaders leveranstid låter ju helt galet. Jag fick min klänning från USA efter 4 veckor. Fast de hade ju den i lager men max leveranstid var tre månader tror jag.

• Lapinette

m_ia - tycker att det låter bra med sömmerska eftersom du är så säker på vad du vill ha! Själv provade jag lite udda modeller i lördags enbart för att få en känsla av om jag ska ha en snäv kjol eller a-linjeformad. Inte lätt!

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd