• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • msbine

Pumbaalina & mia_maj2006: Underbara klänningar Är något sådant jag själv vill ha m ;)

Vi kommer att ta korten efter vigseln, mest på grund av att jag är skrockfull. Det betyder otur att se bruden innan vigseln och det betyder stor olycka att ta på sig vigselringen innan prästen har välsignat den (jag har inte ens provat min än, den ligger i en ask hemma, ska inte sätta på den förrän i kyrkan...).

• Lapinette

Atttans...jag vet inte inte ens om jag ska ha någon vigselring utan kanske endast förlovningsringen. Den är så speciell att det inte går att sätta någon ring vid sidan om. Tur att jag inte "egentligen" vet all skrock.

Pumbaalina - kunde inte komma in på sidan men jag antar att det är en princessklänning à la Maggie Sottero. Jag var helt inställd på något åt det hållet från början men har ändrat mig. Hade jag köpt klänning i juni så hade det blivit en sån modell....men har nu funderat och kollat på säkert tusentals modeller på internet, provat och kännt efter och kommit fram till något helt annat.

Så tjejer, vad har ni på att göra listan? Jag menar, vad är det som står på tur att fixas med inför bröllopet?

• mia_maj2006

Frisör är nästa grej för mig. Annars samlar jag mest idéer just nu. Och så tårtbak förstås. Pappa ska få första test-tårtan nästa helg. Vivels chokladmoussetårta med hallon ska jag försöka mig på. Får se hur det blir...

• mia_maj2006

Receptet hittade jag på tasteline efter ett tips här på BT.

• Pumbaalina

Vi ska nog börja samla lite recept och provlaga inför buffén. Mums!

• msbine

Närmsta e väl att fastställa gästlistan, göra klart alla trycksaker (fick ju göra om allt, fick bättre idéer...) och börja titta på klänning...
    Det är väl det enda som är kvar skulle jag tro.

• Lapinette

Själv så ska jag ringa en bekant som är frisör och jättebra på uppsättningar för att boka in en provtid samt höra vad hon tar betalt.

Håller liksom dig msbine på med att prova mig fram till inbjudningskort. Har nu ett par förslag med mig i bagaget ned till Cannes så vi kan diskutera oss fram till något. Köpte ju 100 kort och kuvert så det får vi hålla oss till men sen vilka stämplar och inlagor det blir får vi se.

Sen så kollar jag på underkläder då jag har min SecretBox fotografering inbokad den 9 november.

mia_maj2006 - skulle vilja ingå i din testpatrull. Mums för chokladmoussetårta med hallon!

• mia_maj2006

Ja jag är glad att jag ingår i min testpatrull. Jag älskar tårta...
    Såg en cool tårta på vilken de lagt chokladhjärtan. Det kanske vore något. Jag ska försöka skaffa en hemsida så att jag kan lägga ut bilder på mina tårtor så att ni får se. Det är lite tidigt att lägga ut den "officiella" bröllopshemsidan men om inga andra än ni får länken så går det ju bra
    Då får ni säga vad ni tycker om den också.

• msbine

mia_maj2006: Vill gärna se dina tårtor ;)

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd