• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • msbine

De sa max sex månader innan man får klänningen i handen så att säga, de räknade med en viss tid för sömmerskan att göra eventuella ändringar och så...

• Lapinette

Jag fick höra att det är bra att bestämma sig ca 5 månader innan bröllopet för eventuella beställningar och ändringar. Andra säger att det räcker med 2-3 månader men för att vara säker så hade jag tänkt att ta ett definitvt beslut i december. Nu blir det ju mamma som ska sy så det är ju inte riktigt samma sak.

Har precis kommit tillbaka efter en papperssväng till Matton och Panduro. Matton har flyttat från Birger Jarlsgatan till Norrlandsgatan men när jag ändå var där gick jag tvärsöver till Garamaj. Ohhh, så absolut min stil på klänningar!!! Blev helt frälst! Provade en som var jättelik den jag har sett på internet (San Patrick) och en annan som också var lite den typen. Ska absolut dra dit kompis plus mor och prova mera om någon/några månader när fler nya modeller har kommit in!!! Är lyrisk!

• annaglitter

lapinette
    vart ligger matton papper nu?

• Lapinette

De har flyttat till Norrlandsgatan. Vad ska man säga...om man går från Kungsgatan så går man vänster upp (med Stureplan i ryggen).

• mia_maj2006

Min kompis lät mig lyssna på en låt som jag kom fram till att jag måste ha på bröllopet. Shirley Clamps "Du är allt" texten är helt underbar och musiken är jättefin också. Jag började nästan gråta i morse. Så nu blir det till att fundera på om vi ska ha fem låtar eller om jag måste ta bort en av mina. Fast jag tar nog hellre bort diktläsning och lägger till en extra sång. Men det blir till att fundera på "Du är allt" ska i alla fall definitivt vara med på mitt bröllop.

• msbine

Var och vägde mig igår på viktväktarna, 0,8kg ner :) Så länge det är nedåt i alla fall, eller?

• mia_maj2006

Definitivt! Bra jobbat, själv har jag gått upp lite av det som jag gick ner efter en vecka med mycket god mat. Men jag kämpar på och har som tur var 8 månader på mig. Om inget annat hjälper får jag väl avsäga mig allt socialt liv som inkluderar mat två månader innan bröllopet. Mina vänner får inte träffa mig om vi inte tränar... Men jag hoppas att jag slipper ta till detta!

• Lapinette

Men kära flickor...ni kan väl inte sluta leva för att vara smala på bröllopet?!!! Livet är till för att njutas och må bra. Om det är ett par kilo för mycket så är det ingen som kommer att bry sig om det (förutom ni själva).

Själv så har jag sagt till mina väninnor att de kommer att känna igen mig på bröllopet. De vet att jag har dålig hy och hur jag ser ut och jag kommer definitivt ha sminkning, hår och klänning som är typiskt mig. Har varit på en hel del bröllop där man inte känner igen bruden på själva bröllopet (vart tog min kompis vägen!) och så vill inte jag ha det. Visst vill jag vara extra vacker men inte komma in som en annan person.

Njut, ät och må bra!

• mia_maj2006

Problemet är bara att jag hatar fotografier av mig med dubbelhaka på och det får jag om jag väger som jag gör nu. Resten bryr jag mig inte så mycket om, klänningen döljer magen och armarna är helt OK men jag bara hatar dubbelhakan.

Jag var inte så seriös med att sluta umgås med vännerna och äta mat. Det är ju trots allt mitt liv...

• Pumbaalina

Hej alla glada majbrudar! Fick min klänning igår! Vann auktionen i torsdags morse. Maggie Sotteros Thia, diamond white. Den är helt underbar! Jag är sååååå glad!!!!! Måste bara få berätta det för nån.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd