• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • mia_maj2006

Va roligt! Det är så underbart att få sin klänning. Jag sprang ner till utlämningstället när jag fick min avi men då hade de inte sorterat posten ännu. Fick vänta 5 timmar, helt hemskt. Förstår de inte att man vill ha den på direkten!

• Pumbaalina

Jag blev lite nervös när jag såg att paketen stod framme vid kassan fullt synlig med mitt namn och säljarens namn på. Det här är ett litet samhälle där det pratas en hel del, och än så länge vill vi hålla bröllopet hemligt. Men jag hoppas att ingen sett något.

• mia_maj2006

Jag hade min klänning i garderoben i 2 månader innan vi berättade för någon att vi skulle gifta oss. Jag var rädd att någon skulle få för sig att titta i garderoben och undra vad det var för något.

• Pumbaalina

Vi har inte bestämt när vi ska berätta än. Ibland är det så svårt att hålla sig! Man vill ju dela glädjen med någon! Och m2b får inte se mig i klänningen innan bröllopet.

• mia_maj2006

Min kompis kusin lurade i sin man att hon skulle ha en mintgrön klänning på bröllopet. Han fick inte se klänningen innan och han undrade flera gånger om hon verkligen skulle ha mintgrön. Hon höll masken och sa att det skulle hon minsann.
    Han kunde inte hålla tårarna tillbaka när hon kom i sin fina vita bröllopsklänning.

• Lapinette

Själv är jag helt omöjligt dålig på att hålla hemligheter och vill att min blivande ska tycka jag är fin så jag har frågat honom och varenda modell jag har hittat på internet. Han har ett hum om hur min klänning kommer att se ut men självfallet inte helt och fullt ut (det vet ju inte ens jag ...hur den blir tillslut).

Gällande att hålla det hemligt för våra vänner/gäster så har vi även där gjort totalt tvärtom. Jag tala om för ALLA att min blivande hade friat och att vi ska gifta oss. Min blivande har berättat allt eftersom han har träffat sina vänner och bett dem hålla den 20 maj 2006 fritt för att komma upp till Stockholm.

Som sagt...kan inte hålla tyst och speciellt inte om trevliga, underbara och roliga saker. Jag bara måste få prata med mina nära och kära och få råd och hjälp. Skulle kännas konstig annars.

• Lapinette

mia_maj2006 - du får hålla huvudet högt (inga dubbelhakor) Du når säkert den vikt du önskar till ditt bröllop. Det är jag övertygad om. Du har ju redan gått ned massor.

Förresten tjejer - kan ni inte visa hur era klänningar ser ut?

• Bröllopstokiig

Lapinette: Nej, man ska fortfarande vara sig själv, absolut ;) Å jag vill inte gå ner i vikt enbart för ett bröllop utan jag vill gå ner i vikt lite till för att må bra med mig själv. Sen e de ju kul om man har nått målstorleken till bröllopet, vill inte gärna att dubbelhakan ska synas på bröllopskortet :)

Pumbaalina: Jättekul att du har fått klänningen! Längtar tills jag ska köpa min... Å min m2b får inte se klänningen alls innan vi står i kyrkan, han vet ungefär vilket snitt jag vill ha på den, men inte mer :)

• Lapinette

Vi ska fotograferas innan vigseln vilket min blivande tycker är lite konstigt för att han ska ju egentligen inte se mig förrän i kyrkan. Det är ju bara så att det är mer praktiskt att fotas innan och vi får väl göra som många amerikanare gör numera....låta fotografen ta hans min när han ser mig som brud för första gången! Förhoppningsvis så leeer han stort!!!

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd