• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • msbine

Är svårt det där med klänning... Man ska ju känna sig stolt över valet resten av livet, de e ju (förhoppningsvis) ingenting man ska göra om...

• mia_maj2006

Det jag framför allt tänker på är att man ska ha sitt bröllopsfoto hela livet så det är ganska viktigt att klänning, frisyr och smink är tidlösa. Dessutom är jag glad att jag har både linser och glasögon för glasögonbågar blir ju omoderna. Sedan gör det ju inget om utseendet i viss mån speglar under vilket decennium men gifte sig men det får inte blir för extremt för då kommer man skämmas för sitt bröllopsfoto ungefär som man kan göra för skolfoton där man var lite för mycket 80-tal...

• msbine

Måste hålla med om det där med att man inte vill se för typ 80-tal ut... Lite tidlöst ska det vara :)

• Lapinette

Har normalt en ganska "klassisk" stil så min klänning blir nog ganska så klassisk också.

Har precis varit hos min frissa som försöker fixa till håret så att det ska vara enkelt att sätta upp i maj. Hon ville ge mig råd till frisörer på plats i området (Mariefred) så det verkar smidigt för mig att boka in bekanten vi känner som gör bruduppsättningar. M a o behöver inte komma med några bortförklaringar till min frissa om varför jag inte ska göra håret där. Pust!

• msbine

Så har man ändrat sig igen... Trycksakerna har vi äntligen kommit på hur vi ska göra och hur vi båda vill ha dem,så nu e de bara att sätta sig vid datorn igen och börja om från början. Å så får jag gå på stamping-kurs :)

• mia_maj2006

msbine: Kul att ni vet vad ni vill ha nu och har man tid så är det ju jätteroligt att sitta framför datorn och fixa. Själv känns det som jag inte har någon tid alls att lägga på bröllopsplanering men det var ju därför jag försökte ha så mycket som möjligt klart innan jag började jobba.
    Mamma och pappa tog i alla fall med sig 1 liter whiskey och 2 liter Baileys hem från tax-freen i Kroatien så vi kan börja bygga upp vårt lager av Avec. Synd bara att det inte är någon mer som ska åka utomlands innan bröllopet.

• msbine

mia_maj2006: JO, e kul att äntligen veta hur man vill att det ska se ut, men det blir mer jobb. Det roligaste var att det var Micke (min m2b) som kom på idéen ;) Visste inte att han var duktig på sånt...

Antar att vi i skåne har tur när det gäller sprit och så, vi har ju bara två timmars bilfärd till bordershop i tyskland... Kommer att åka dit och handla allt alkohol, de e ungefär 1/4 av priserna här hemma...

• mia_maj2006

Ja för oss lönar det sig inte att åka till Tyskland, bensinkostnaden dit överstiger det vi skulle kunna tjäna. Det är ju billigare på Åland, men då lägger man bar en massa pengar på mat och så på båten så det lönar sig inte heller. Dessutom är det ganska trist att åka finlandsfärja... Så jag tänkte nog önska mig ett par lådor vin i födelsedagspresent. Saker till bröllopet är det jag verkligen vill ha nu så jag tänkte önska mig vin, blomstercheckar (till brudbuketten), presentkort på IKEA (till vaser och så som jag ska köpa till dukningen) och presentkort på bröllopsresan. Av sambon tänkte jag önska mig fina underkläder till bröllopsresan

• msbine

Jo, det blir mycket så att man önskar sig saker till bröllopet när man fyller år. Har önskat mig brudsminkningen av min syster och mamma, sen önska vi oss presentkort på Väla (ett köpcentra här nere) där allt material till trycksaker, hans kostym, blommor osv ska inhandlas...

• mia_maj2006

Jag har börjat skriva på en lista på alla fotografier som ska tas. De blir en väldig massa, så det blir att göra ett schema över hur bilderna ska tas och i vilken ordning samt ta en tripp in till Skansen för att titta på vilka miljöer som passar för vilka kort. Sedan ska jag fundera på hur mycket tid vi behöver för fotograferingen. Det får inte bli stressigt men inte heller så att vi får stå och vänta i 30 min efter det att vi fotograferat klart.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd