• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

jaaa, lägg in tårtorna! Fast det är ju roligare att få smaka.

Tårtan är nog det jag har tänkt allra minst på. Vi vet ju vad vi ska ha men inte hur den ska se ut. Eftersom det är schwartzwald så ska det vara choklad uppe på och sen vill jag ha lite romantik. Chokladhjärtan lät ju gulligt!

• Peon

Hej :)

en till den 27:e! Bor i Stockholm och vi gifter oss i Bålsta. Vad kul med en tråd som är trevlig och inte "bitchig" som en del andra kan vara :p

Kram Peon

• msbine

Peon: Välkommen hit! Å nej, bitchiga e vi inte här, här hjälper vi varandra :) Vart ligger Bålsta?

• Peon

Bålsta ligger c:a 40 minuter från Stockholm (med bil) åt nordväst, ungefär. Både jag och min kille kommer därifrån så valet av plats var naturligt :)

• Lapinette

Hej Peon! Nej här är vi inte bitchiga. Vi bara frågar om råd och kollar hur det går för övriga som ska gifta sig i maj 2006.

Själv landa jag i Frankrike igen igår kväll och vi hann diskutera inbjudningarna (hade med mig två olika exemplar)innan vi somnade. Tur att man är ute i god tid för det känns som man hela tiden går från klarhet till klarhet.

Det känns som hela hösten har varit en tid då man provar, funderar och kommer på nya idéer. I december ska layouten för korten vara klara liksom klänningen. Sen i vår så blir det fullt upp att genomför det man funderat på så länge.

När jag ändå satt och väntade på ett försenat plan på Arlanda igår så ringde jag min tilltänkta frissa. Diskuterade lite själva uppsättningen och ska göra en provomgång ca 2 månader innan och känns det bra (vilket jag hoppas) så kör vi den 20 maj. Frågade vad hon ville ha betalt och måste ha missuppfattat henne för hon sa 350 kronor! Hon måste ju ha menat för provuppsättningen? Ska maila henne lite bilder och då fårga igen.

• Lapinette

fråga ska det vara och inte fårga.

• fine

Hallå Maj-tjejer!
    Jag ska ockå stå brud i maj 06, den 27 för att vara exakt. Planeringen och allt känns himla kul och spännande men jag kan inte låta bli att börja stressa upp mig lite.... redan... och det är ju inte meningen - det här ska ju vara kul och underbart! Men om vi nu är ute i god tid och kanske stöttar varandra en del också så kan vi nog hålla paniken på avstånd ;)!

Mitt stora krux för tillfället är inbjudningarna. Det blir ca 100 gäster och jag vill göra så fina men billiga inbjudningar som möjligt. Tänkt pyssla lite själv men vill inte att det ska se för 'hemgjort' ut... om ni förstår. Hellre enkelt och stilfullt.
    Ja, om någon har några brillianta tips eller vill visa sina kreationer så är jag väldans intresserad.
    Kram!

• Lapinette

Hej fine!
    Tror att vi allihop härinne håller på och pysslar med våra inbjudningar. Själv har jag köpt glansiga vita kort (pärlemo)och rosa handgjorda kuvert på Ljunggrens i Gamla Stan. Förresten var bor du någonstans? Dessa kort ska gå till inbjudningar och tackkort. I detta ska det vara rosa papper. Handstämplat på fram och baksida men inte riktigt helt klart om det blir hjärtan, en kärlekstext eller vad. Pysslar och funderar. Har precis suttit och ändrat typsnitt på informationsbladet som ska följa med inbjudnignarna. Det blir 2 sidor på svenska och 5 sidor på franska.

Ett tips gällande kort är en snygg stämpel eller kanske handmålade hjärtan på framsidan och sedan ha väl genomtänkt och snygg text.

• fine

Hej Lapinette. Vilka fina ideer ang kort. Vad kostade kort & kuvert hos Ljunggrens?
    Jag har tänkt något liknande: kort med stämpel el bild på framsidan och inlägg i annan färg. Låter sött att stämpla på baksidan också.
    Jag bor i norrort!

• mia_maj2006

Hej tjejer, hoppas att helgen varit trevlig. Själv har jag egentligen bara gjort en bröllopsrelaterad sak och det är att jag bakat och fryst in en botten till min första testtårta som jag ska göra till min pappa på lördag eller söndag.
    Sedan har jag visat min mamma en del bilder på saker jag sparat till bröllopet på in dator, olika frisyrer, tårtor och bordsdekorationer. Dessutom fick hon se bilder på lusthuset där vi ska gifta oss. Mammas reaktion var "En sak är säker, detta bröllop blir välplanerat"
    Självklart blir det det eftersom jag älskar att planera.
    Jag har dessutom bokat en "förfest" hos en frisör som jag vill testa inför bröllopet. Vi är sju tjejer som kommer att gå dit och få en festfrisyr(modell utekväll på stan) och bli sminkade. Det ska bli jättekul.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd