Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Lundabrud, vad fint det låter med servetterna!
Jag har själv funderat på att ha en lavendel-'kvist' vid damernas servett, inta lika snassigt som ert dock. Vi har liksom ett ett lila-blå färg-tema och förlovade oss i Provence och tillbringar mycket tid där, så det skulle vara trevligt med en liten link åt det.
Sannitje, lavendel är jäätefint! Egentligen var min mamma inne på lavendel ett tag, men jag är lite känslig för dofter och tyckte att jag kände den lite för mycket. Men jag är lite extrem med sådant... Så lavendel tror jag blir himla fint! Och så verkar det ju passa med ert tema.
uj, ja, jag hoppas ingen är lukt-känslig!
Jag lovar, jag är lite kocko! :)
He he. Vicken tur!! Hoppas att du är unik helt enkelt!!!
Det är kul med dukningsidéer!
Vi har också blått i vårt tema eftersom blomman som gäller är blåeld. Den står tyvärr i full blom redan, så jag är lite orolig inför hur det ska bli den åttonde juli... Någon stackars blåeld hittar jag kanske till buketten.
Min mamma och jag har sytt mörkblå löpare som ska gå mellan stolarna tvärs över bordets kortsidor så att säga. Dukarna är egentligen lakan, varmt gråbeiga. Till det ska vi ha rosa/cerisa ljus och murgröna i rankor. Jag tror vi kommer att ha murgröna i en ring om varje servett, ifall vi orkar pilla med det. Delegera mera är kanske det som gäller!
Börjar mer och mer gilla delegation. I början var jag nästan petig med att ordna själv. Men nu kan jag nästan låta vem som helst fixa och dona! Känns hel-skönt!!
Och folk tycker ju det är så treeeevligt att vara delaktiga! Man gör dem nästan en tjänst....
Jajamen, delegera mera!!!
Majlo: vad mysigt med löpare, det tycker jag är fint! Föreslog det en gång i tiden, men det gick inte igenom hos mamma som helt sköter dukningen. Jag har just inget sinne för estetik alls, så jag tycker det är jätteskönt att hon sköter det. Men mamman min hon har velat fram och tillbaka och hit och dit och jag TROR att hon idag har bestämt sig för hur det ska bli. En vecka kvar ...
Vi kommer nog bara ha den där lavendel och sedan gör restaurang små boll-buketter på borden.. Har inte tiiiid att göra fin dekoration själv
argh ... förkylningen vägrar att bli bättre. men men, det går ju bra att sitta hemma och småpyssla. Kanske försäka städa i den ... eh sophög till lägenhet vi lever i också .... får se.