• lundabrud

Brud i juli (tråd nr 2)

Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)

• Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)
  • Majlo

Jag ska fixa med det i helgen tänkte jag. Det finns ju en del låtar här på bt som jag tror vi ska använda. Min kör ska sjunga den där låten som har samma melodi som "Ja må du leva" fast med bröllopstext. Den finns på bt. Det låter jättebra när de sjunger den. Sen kommer vi ha någon bellman tror jag och två gotländska sånger med glimten i ögat eftersom min M2B är härifrån Gotland.

• lundabrud

OK, angående stressad:

JAG HAR BLIVIT SJUK!

Har 38,5 grader feber igår, fast den verkar ha gått ner idag. Men har superont i halsen och är helt groggy och snorig. Har ... eh .... INTE tid med det nu. Suck. 2 juli närmar sig ...

Men - för att se det positivt - jag slipper tänka på jobbet. Kan sitta här och surfa på BT!

• Majlo

Fy vad trist att vara sjuk! Hoppas du blir bättre snart.

• lundabrud

Tack Majlo. Jag är ändå glad över att febern gått ner, för den gjorde att jag bara låg och gnydde i soffan. Nu är man i alla fall kapabel att tänka. Och det SKA gå över om några dagar! Min snälla (blivande) doktor svärmor har ringt in pencilin och pappa ska hämta ut det, inte vet jag om det är vad jag behöver men nu är det bara att proppa i sig allt som kan hjälpa!!!

• Sannitje

Krya på dig Lundabrud!!! Om du inte är på benen den 2 juli kan jag rekommendera varm whiskey med citron och honung. Efter ettt par minns man inte att man är sjuk!!

Själv har jag nu stockat upp med vitaminer, örter och gud vet vad för att hålla det borta. Men halsen kliar liksom retsamt hela tiden och hotar bruta ut med en redig sommar-förkylning. Men om det kommer till att ta i hårdhandskarna så kommer whiskeyn komma fram....

• Sannitje

Kanske hjälper whiskeyn mig att stava bättre också.... Jisses vad tryckfelsnisse jobbar hårt hemma hos mig!

• lundabrud

ska genast kontrollera spritskåpet :) Min M2B brukar köra den metoden, så kanske jag också borde prova! Han gurglar och spottar. Irk, jag gillar inte whiskey...

• lundabrud

kanske jag kan ta cointreau istället? Det är väl samma alkoholhalt

• Sannitje

Lovar att honungen och citroner gör det riktigt drickbart! Ser lite grumligt ut dock.... :-d

• Tinisen

Vill bara säga lycka till till alla som bli fru den här helgen! Jag ser fram emot att få läsa om er underbara dag senare!

Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)