• lundabrud

Brud i juli (tråd nr 2)

Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)

• Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)
  • lundabrud

Kul Marika! Så ditt paket visade sig vara en hippa då ... Många som spelat in låter verkar det som! Det var stört kul. "Las Vegas" med hemskriven text.

Idag har jag beställt vigselringen (he he nu satte en del av er kvällskaffet i halsen, ingen fara, det är en ganska enkel ring så jag får den om en vecka). Och så har jag provsminkats, det blev toppen! Väldigt diskret sminkning men ändå så man blir fin. Perfekt.

• Waimea

Hej på er!

11 dagar kvar och min nervositet är precis som bortblåst. Blommorna är beställda, vigseln och musiken spikad, klänningen blir klar dagarna innan vigseln, maten är bokad.. Min blomstertjej har dessutom planerat och inhandlat attiraljer till bordsdekorationer (pärlor och paljetter uppträdda på ståltråd med doftranke-blommor inlagda här och där. Dessutom tror jag hon ska ut i terrängen med en sekatör och hämta löv från träden invid festlokalen..) Jag tycker att det börjar kännas riktigt härligt nu.
    Det gör ju inte precis något att det bara är två dagar kvar till semestern heller.. *myyys*

• Sannitje

Samma här. Ett nästan oro-väckande lugn har lagt sig över mig. Inte ens mamma kan få mig lika upp-trissad som innan, och det vill inte säga lite! Och detta trots att vissa bitar fortfarande inte är helt spikade. Men men, det fixar sig!

• Waimea

Sannitje: var det inte det vi trodde?! ;)
    Lycka till med alla förberedelser, jag tar semester på torsdag och därefter kommer jag att hålla mig lååångt borta från datorn i tre veckor!!

• Sannitje

Härligt med semester!!! Blir alldeles prutt-avis! Själv har jag bara ledigt 2 dagar innan och 2 veckor efter....

Ja, Waimea, då får jag önska dig ett alldeles utomordentligt, hejdundrande fantastiskt bröllop! Hoppas nerverna håller sig i schack hela vägen fram!

• Waimea

Jag hoppas, jag med, att det ska bli fantastiskt. Men bara jag blir hyfsat gift är jag nöjd *garvar*.

• Waimea

Tack så mycket och jag önskar dig all lycka på bröllopsdagen!!

*lyckatillkram*

• Darling1

här är en juli brud till... 11 dagar kvar och jag e grymt nervös... Sitter just nu och pysslar med vigselprogrammen har 2 förslag som jag ska visa för min blivande så får vi se vilket vi kör på!

Vilken lyx med semester! Jag e ju student så på sommaren måste jag tyvärr jobba så i morgon är min första dag på jobbet... har dock begärt ledigt dagen före vigseln, vigseldagen och dagen efter vigseln!

• Tinisen

Hej på er!

Skönt att det är fler som inte riktigt vet vilken ände de skall börja i....

Lundabrud: visst är det den 2/7 du gifter dig? Håller nu tummarna för att denna cateringen skall bli bra. Helt makalöst att det skall vara så svårt att få till något bra!
    Jag har pratat med vår catering idag och allt går som smort, inga problem att komma med ändringar eller önskemål. Känns toppen! Vi har egentligen inte haft något som strulat riktigt... Förutom med mina skor...

Jag har en benförkortning efter ett benbrott för 10 år sedan och har haft bidrag för klackning av högerskon på 0,9 cm. det har fungerat perfekt och alltid blivit jättebra! och efter att ha fått hjälp med klackning har min nack och ryggvärk försvunnit.

Glad i hågen gick jag dit med mina brudskor och fick nobben! Då hade reglerna ändrats och de klackade inga skor under 1 cm längre. Du får uppsöka din doktor för én ny remiss.... Om det bara hade gällt ett par andra skor!!!

Efter det började ju cirkusen... Jag fick en remiss skriven av en snäll doktor på avdelningen, men den kom först i retur efersom det inte stod hur stor benskillnaden var.

i samma veva var jag återigen hos kiropraktorn dit jag har gått ganska ofta senaste månaden med ont i nacke och rygg. Han undrade ju givetvis varför jag kom så ofta helt plötsligt. Han kontrollerade benlängden och uppskattade denna till 13 mm skillnad.

Så ny remiss med 13 mm inskrivet. Allt över 1 cm skall klackas då det inte blir bra att lägga in så mycket under hälen i en sko. Därtill kommer att jag har höga hålfötter och har svårt med skor som det är ändå.

Lik förb.... kom remissen tillbaka med hänvisning till ortopedisk verkstad (OTA) och deras butik för inköp av kil att lägga i skon.

I det läget kände jag att det var inte kul längre.... Jag ringde upp OTA och fick komma för en ordentlig mätning och det visade sig att det var närmare 1,5 än 1 cm. Tjejen tittade också på mina fotvalv och utbrast: du kan ju inte ha någon kil!

NÄÄ! Det var ju därför jag hela tiden ville komma och träffa en ortoped-doktor men det var ju inte lätt att få till det när han bara skickade remissen i retur.

Tjejen på OTA skickade i alla fall remissen tillbaka till doktorn och skrev till att jag har höga hålfötter.... och nu så gick det bra!!!

Så nu är skorna inlämnade för klackning och jag väntar hem dem i veckan!

För övrigt skriver jag också listor och betar av. Känns lite stressigt av och till, men nu har jag skrivit om gästerna och det har hängt över mig som ett tungt ok. Det är nu i vägskickat till värdparet som gör festhäftet åt oss.

Vigselprogrammet skall göras under helgen troligen.
    Präst och kantor har vi träffat, klänningen har jag provat efter första ändringen - nu kanjag andas i den!

Nu skall vi släppa lite vid ärmarna så att jag kan lyfta armarna utan att klänningen åker upp till hakan.

Har lite funderingar på bordsdekorationen. Vet någon om flädern blommar i Juli?

Ja det var lite sammanställning från mig!

• 050709

Efter att ha sovit av mig den värsta ilskan, tänkte jag i morse: Idioten på feststället ska på inga villkor få förstöra vår bröllopsdag. Pengar kan vi tjäna nya, men bröllopsdagen blir som den blir, det kommer ingen ny.

lundabrud: Det verkar som att ni har räknat med betydligt mycket mer vin till maten än vad vi har gjort. Men det är klart att mängden tal gör sitt till. Vi räknar inte med så många tal och vi vet att våra gäster inte dricker särskilt mycket.

Waimea: Massor med lycka på bröllopsdagen (och ha en skön semester.)

Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)