Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Tack! Det verkar liksom höra ihop lite att man måste fajtas lite med den goda modern... Hon vill ju så mycket och så gärna..... Men nu är det ju typ bara 2 veckor kvar så vi har börjat softa till oss!
Hej hej, börjar känna mig något bättre (peppar peppar), hoppas även du gör det marika S (och andra ev. sjuka)!
Fick idag veta att min farmor (från Polen) inte kan komma, hennes läkare rekommenderade inte resan, synd. Det var min sista släkting ... så nu har jag ingen släkt med alls, förutom mamma+pappa+syster. Håhå jaja. Men min blivande svärmor har lovat att jag kan låna någon av deras :) för hon säger att de alla gillar mig (så snäll svärmor jag har!).
Men då blev det att pilla med bordsplaceringen igen. Idag ska jag prova klänning som min mamma håller på att fixa med, och så hjälpa min syster lite med festprogrammet som måste vara färdigt imorgon.
Sannitje, grattis till familjefriden! Hos oss är det nog tvärt om, ju stressigare desto mer gnabb.
Kul att du känner dig bättre lundabrud. Jag har själv blivit bättre med mitt halsont, men nu kom det fram att min blivande känner av det istället. oj oj oj, måtte han inte bli sämre
janos: visst är det typiskt. Men - så länge man inte har feber så går det mesta att uthärda. Hoppas din blivande bara har sympati-ont-i-halsen!
Kan ju roa er med att berätta om min märkliga dag... Hade beställt asiktsbehandling till klockan ett men när kom dit tittade de konstigt på mig och sa att det hade jag minsann inte alls. Som tur var kom vi fram till att det var klockan två istället. Problemet var bara att jag hade bestämt möte efteråt. Ingen klocka hade jag heller. Brukar använda den i mobilen men den hade jag glömt hemma så jag kunde inte ringa och ändra mötet heller. Till råga på allt fick jag skoskav. Det slutade med att jag fick inhandla både klocka och plåster och lite godis att trösta mig med. Till sist fick jag ikväll ljuga för min blivande för att åka iväg och öva på sången jag ska sjunga på bröllopet.
Hoppas att ni är mindre förvirrade och stressade än jag...
Inte så stressad just nu, men ruggigt disträ! Glömmer saker, lyssnar inte ordentligt på folk, fattar trögare än vanligt.
Verkar som om det inte får plats med andra tankar än bröllops-tankar!!! Allt annat ligger liksom på sparlåga. Bara 18 dagar kvar nu, måtte det inte bli värre så jag glömmer bort att gå till kyrkan!
Jag tror att jag blir kanonsjuk efter bröllopet när jag väl slappnar av... Men hellre det än nu!
Mycket att fixa ännu. Behöver ta itu med vårt vigselprogram! Vi hörs!
Chrisse: nej men vilken dag! Hoppas det gick bra med sångrepet! Och hoppas verkligen att dina fötter inte är söndertrasade.
Jag provade klänning hos mamma igår, och det verkar bli bra! Push-up BH bättrade på, och mammas justering av underkjolen blev perfekt. Skööönt. Nu iväg till systemet och sedan till min syster och hämta festhäfte (i digital form)
Majlo: Det där med att bli kanonsjuk när man slappnar av känner jag igen. Jag har varit sjuk flera jullov i rad...
lundabrud: Jodå, jag kraxade efter bästa förmåga. Och även jag blev tvungen att fylla bhn en aning för att klänningen skulle sitta bra. Men så skönt för dig att klänningen är klar!
hej hej, alla upptagna idag?
Jag och syrran fick iväg festprogrammet till tryckeriet (som syrran jobbat med jättemycket och det blir kanon). Och så var jag på körens rep hemma hos en av altarna, de engagerar sig så och det är kul!
Hämtade vigselringen och de putsade förlovningsringarna. Köpte present till vigselförrättaren (han har verkligen engagerat sig på olika sätt).
M2B har suttit vid telefonen och bl a fixat transport till vigsellokalen (en gammal A-ford från 30-talet - kul!). Och nu när vi tagit alla mediciner för att hålla oss friska och slemfria ska vi sova ...
Kram till alla julibrudar - nu är det EXTREMT nära. Overkligt...