Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Waimea : oh hade så JÄTTEBRA och tack för denna vår här på BT! Det ska bli så spännande att sedan höra hur det gått för alla!
Kram,
Lundabrud
Sannitje:
Jag (eh vi) tänkte trycka rätt sent, närmare bestämt onsdagen före dagen D (som är en lördag). Sittplan ska min blivande svägerska (coolt!) göra och jag är inte hundra på hur hon har tänkt. Men hon ska nog inte klippa och klistra vad jag vet. Så det får väl också bli ganska sent. Om jag hade gjort det hade jag använt kardborreband med lim och klippt små små bitar av det, så kan man ju ändra sig i sista stunden. Märkligt att inte alla gör som jag ... otroligt egentligen :)
Ja, jag, oooops VI!, hade tänkt göra likadant. Printa upp dagen innan eller så. Men undrar om det kanske bara blir lite stressigt. Vi reser fr London där vi bor på onsdag-kväll, torsdagen skall vi printa upp menyer och kyrko-blad och sedan fixa sittningen-skylten. Vi kan ju liksom inte resa med alla papper och klänning, och bröllops-resa packningen och och och! Men undrar bara om det blir sista minute stressigt...?
Förresten, gillar kardborre band idén annars, men jag är inte så pysslig av mig. Och jag tror definitivt inte vi har tid att ordna det de 2 dagarna vi är hemma innan bröllopet!
Sannitje: tja det beror ju på hur mycket annat ni har att fixa förstås ... är det många ni måste hälsa på och vara sociala med? Finns det kanske någon annan som kan göra just skylten? Det är ju en väldigt avgränsad uppgift. Annars räknar jag med att hinna med en del de sista dagarna faktiskt ... kanske optimistiskt, vad vet jag.
Det e mycket vet du... Skilda föräldrar som skall blidkas, en syrra också influgen från England. Makens stora släkt kommer in från Holland, gäster kommer från alla hörn.... Luncher skall ätas, häften fixas, middagar sittas igenom och skönhets-sömn sovas!
Uj uj, och jag som var så lugn imorse!!!! Äsch, nu är det midsommar och bröllopet kan jag oroa för mig nästa vecka!
he he OK :)
men du vad har du tänkt för typ av planch? Kan du inte printa ut den (innan avresa) på flera A4-papper som man sedan tejpar/limmar ihop? Jag tror vi kommer göra så. Och då är det ju busenkelt att ha med sig på resan. Men du kanske har tänkte dig något helt annat.
Vet du, jag kanske helt enkelt skulle delegera till fars-gubben som mest sittar och tittar på från kulisserna under planeringen... Ha, jag tror jag har hittat lösningen!!!
Glad midsommar på er alla, nu drar jag härifrån för idag. *Skänker en lycko-tanke till Waimea som redan är på väg in i giftermålet.*
Det låter bra! Jag hade aldrig klarat allt själv kan jag säga...
Ha det så bra!
Hi hi nyss kom min mamma (och pappa) hit och visade lite hur hon hade tänkt med dukning. Bl a tänkte hon rulla servetten så att den står upp (vi har trångt på bordet), vira en tunn silver/ståltråd runt och sätta ett omoget, grönt "råg-strå" i (vi har en hel del åkrar häromkring). Det verkar bli jättefint!