• lundabrud

Brud i juli (tråd nr 2)

Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)

• Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)
  • Waimea

Hej på er!

Nu har jag varit hos prästen - det gick snabbt om än att han verkade lite förvirrad.. ;) Ja, ja, det blir fint. Skrev en massa listor igår, typ "saker som behöver göras" och "vem gör vad?". Svettigt, det är mycket att hålla reda på och mycket att handla.. Ska försöka få fatt i vår kantor och hon som har hand om vår lokal.

Just nu känns det som om varje sak jag gör genererar tre saker till att tänka på. Dessutom ska vi sprida ut de viktigaste personerna i olika boenden runt om i stan, samtidigt som svärmor ska dona med mat.. Just svärmor verkar vara duktig på att se problem i mycket, men det vet jag om sedan tidigare så det är bara att stålsätta sig..

Sedan vill jag ut och prova min klänning igen. Jisses, sist jag var ut så var den bara precis ihopklippt och tråcklad och alldeles för stor. Det var en vecka sedan och jag har inte hört något mer. Men jag har fullt förtroende för min sömmerska, jag känner henne väl så jag vet att den blir klar i tid.. Men i alla fall..

*pust* Jag är lite uppe i varv, känner jag. Ska åtminstone vara ledig i morgon och umgås med en kompis jag inte träffat på länge.. Passar på att handla lite av det som behöver handlas då, tror jag.

• drea

Vädret verkar riktigt lovande för en picknick i Stockholms skärgård! Men lite kallt för bad än så länge!

Ska bli jättekul att se restaurangen och kyrkan (om den är öppen! )

Någon annan som jobbar in i det sista? Alltså på arbetet inte med planeringen

• Waimea

drea: Ja, det verkar som om du kan få en fin dag!! Jag hade min badpremiär för en månad sedan, men det var i en liten sjö i Småland, inte direkt havet. Kallt som tusan var det i alla fall, men härligt.

Jag går på semester vid midsommar, det ska bli såå sköööönt! Började på nytt jobb för ett halvår sedan med min kollega sjukskriven. Det vara bara att bita ihop och lära sig själv, nu är kollegan tillbaks så jag känner att jag vill slappna av lite. Det har periodvis varit hysteriskt mycket att göra, men nu har det lugnat ner sig.

• Waimea

Ja! Jippi! Tjohej! Tre feta bockar i "att göra"-listan. En för att jag fick tag i tanten som har hand om bygdegården vi ska ha festen i. På söndag ska vi ut och måtta lite. En bock för att jag ska ut och prova klänningen igen. Slutligen en bock för att jag fick tag i vår kantor som bara "ja, ja, det blir så bra så".

Tjooo!

Jag börjar bli farligt nära rubbad snart..

• 050709

Jag är lärare och började mitt lov i måndags, jätteskönt.

Jag börjar tro att jag kommer glömma hälften av allt som ska göras innan det är dags att äntligen bli gift. Jag har alla möjliga listor att pricka av, men kommer hela tiden på nya saker som ska göras. Är det fler som känner så och som skulle vilja hjälpa till med att göra en lista för vad som måste göras nu när vi är inne på sista månaden.
    Jag tänkte börja på listan, men har fått totalt hjärnsläpp och kommer inte på någonting. Behöver nog hjälp.

• Marika S

Jaha, nu har man varit med om den första möhippan... Jobbarkompisarna kidnappade mig igår direkt efter jobbet, men det blev lugnt och en jättegod middag på en medelhavs-restaurang i Borås. Och idag fick jag en "inbjudan" till nästa, skall hämta ett paket i en tygaffär kl 09.07 på lördag... VILKEN TID!!! Men annars tror jag att det rullar på med allt, tack o lov!!

• Majlo

Mitt lov börjar först på onsdag...

• lundabrud

Hej, nu har jag blivit hippad! Jag misstänkte, eftersom det bara är två veckor kvar... super kul var det! (här har jag skrivit lite)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1120569.html

Otroligt vad min syster hade ansträngt sig.

Marika, hur gick det för dig och ditt paket?

• pansartax

Kul med en ny tråd! Jag skrev inte så mycket själv i den gamla, utan läste mest om era äventyr. Nu börjar det faktiskt kännas ganska stressigt. Vi vill inte ägna hela semestern åt bröllopsknåp, så vi ligger i ordentligt här de sista veckorna vi jobbar. (Vi gifter oss 23/7).

Den här veckan har vi varit hos frisören och bestämt frisyr och blommor till håret. Sen så ska hon sminka mig också, så idag ska jag åka och köpa smink (avancerat för mig - jag är inte så van men de i butiken får hjälpa mig med vad jag ska ha) och så ska vi till blomsteraffären och titta på bukett.

Festprogrammet är i pricip klart. Bordsplaceringen är klar. Ringen och örhängena är beställda. Klänningen är klar sedan jättelänge och min blivande har fortfarande inte en susning om vad han ska ha på sig. Men det är ju goooott om tid kvar. Eller hur?!

• drea

Hej!
    Skulle ha åkt ut till Sandhamn för att bestämma detaljer inför bröllopet i går och ha picknick! Istället blev jag hippad!! Jättekul!!!

Får se när det blir tid att åka ut och bestämma saker nu... får nog bli efter midsommar!

Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)