Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Tinisen: Det här är ju en julitråd Du får hålla dig några veckor.
Lundabrud: ajajaj... Men se det positivt, du har nio dagar på dig att tillfriskna. Hittade du något bra i barskåpet?? Jag tror att det är 'klöset' i whiskeyn som ger effekt *fniss*
Annars får du peta i dig lämpliga snapssorter i morgon!
Jag återkommer i mitten av juli med min berättelse - far ju iväg efter bröllopet. Var precis och hämtade vigselprogrammet från vår reproavdelning, det blev tjusigt men jag får vika själv. Kärt besvär!
Sannitje; hur känns det idag då? Fortfarande lugnet själv?!?
Ooooo ja. lugn som en filbunke..... Allt har liksom ramlat på plats denna veckan. Bara en elak styv-syster att 'sort out'!
Tror det är karln som börjar hissa upp sig nu istället. Skön omväxling!!!!
OK, mår bättre idag. Ingen feber och halsen gör fortfarande ont men inte så man hoppar varje gång man sväljer. Har i paniken framkallat två finnar men de ska försvinna till den 2 juli. Någon mer än jag som känner paniken ... Kan inte tro att det faktiskt är så snart!!!
Waimea, lyckost som har vigselprogrammet färdigt! Vi sak till tryckeriet på onsdag (!). Fast jag känner killen där (lite i alla fall) så jag vet att han kommer att fixa det.
*skrattar*
Ja, Sannitje, det kan vara lite skojigt. Själv jagade jag omkring min stackars man på stan igår, han klippte sig, köpte frackskjorta, beställde vin och bubbel på systemet, köpte födelsedagspresenter.. Han var lite utmattad men konstaterade nöjt att det gick att bocka av en hel del på planeringen nu.
Det är otroligt vad de kan bara de försöker!
Lundabrud: skönt att du mår bättre! När jag ojjade min för min M2B över eventuella finnar och liknande sa han att han kunde photoshop så det var ingen fara. Fotona blir alltså snygga i vilket fall, hehe.
Förresten ni kära Juli-brudar. Hur långt i förväg printar ni upp bords-placeringarna? Vågar liksom inte göra det för tidigt eftersom saker och ting kan ändra sig? Printar ni ut en sitt-plan att sätta upp i lokalen eller klipper och klistrar ni ihop en lite snyggt?
Jag tar gärna emot förslag eftersom vi (obs, VI, för nu jäklars skall mannen vara med och fixa! ) nu sätter igång med placeringarna...
Lundabrud: det finns bra täckcremer också, har jag hört!
Sannitje: ja, visst, det är helt otroligt. Nu har han till och med planerat in en danmarksresa nästa vecka för att hämta hem pilsner!
Lundabrud: det går fort när man väl är där! Jag har ju turen att jobba på ett stort statligt ställe så vi har en egen reproavdelning där man kan trycka saker till självkostnadspris..
Bror min, tillika toastmaster, har pysslat med sånghäftet. Han har lagt ner mycket jobb och jag har gett honom fria händer, men en sak är jag inte helförtjust i: Häftet blir i vanligt A4-format, häftat i ena hörnet. Jag skulle egentligen vilja ha det i ett annat format, men det är ju så roligt att han anstränger sig att jag inte har hjärta att börja styra något nu. Det spelar ju ingen roll, egentligen. Han är också lite stressad, för övrigt. Det är skoj.. ;) JAg tror inte han varit på ett bröllop, förutom sitt eget, på de senaste 15 åren. På sitt eget hade han heller ingen sittande middag, så han gör allt från början..
Nununuuuuuuuuuuuuuu!
Semester!!!!!!!!!!!!!!
Nu drar jag, girls. Återkommer ca den 18/7 - lycka till med era bröllop, jag hoppas att vi alla får världens finaste dagar (är faktiskt helt övertygad om det!)
Stora, stora lyckokramar
från lilla Wai