Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Tinisen: Vilket strul med skorna. Skönt att det ordnade sig tillslut.
Vinpaket för 235 kronor tycker jag låter billigt!
Vi räknar fyra personer/champagneflaska
Fyra personer/vitt flaska till förrätt
Två personer/röd flaska till varmrätt
Kaffe och 1 glas avec till efterätten.
Därefter kommer vi att ha betalbar då våra vänner gärna tar ett antal öl (vilket vi inte riktigt har råd med).
Vi gifter oss i Lund den 2 juli och jag har följt den här tråden med stort intresse, men har dock inte skrivit innan. Nu behöver jag också lufta lite nervositet.
Det har blivit ganska stressigt på slutet eftersom vi denna veckan även skrivit kontrakt på ett hus som vi köpt.
Men det mesta är klart; idag ska vi träffa vigselförrättaren och idag skrev jag också mina löften, även om de behöver slipas på lite. Har även pysslat med spellistor idag, vilket inte är alldeles enkelt...
Stressen för tillfället ligger i att vi inte har hittat vår brudmarsch på CD och nu är vi tvungna att byta, men vi vet inte till vad...
Vi har heller ingen brud-marsch, varken ut eller in.... Men väntar på tips från kantorn! Vi ville ha trumpet in men det har liksom skitit sig så nu blir det kantorn på piano. Hoppas vi...
Tinisen: tjurigt, men skönt att det gick vägen!
050709: Det låter rätt märkligt med en hel flaska per person.. Jag har räknat med 50/50 av vitt och rött vin till maten, vi har ca 50 gäster vi tror dricker alkohol.. Typ 25-30 flaskor av varje (och jag känner på mig att det kommer att bli på tok för mycket, men vad tusan!), men det är rätt, låt inte honom sabba din dag!
Darling1 och Chrisse: Aa, vi börjar bli en hel hop andrajuli-brudar. 11 dagar till, tjohoo! Sen är man fru Johansson, liksom.
050709: tack för lyckönskningarna!
Är på så strålande humör - det här kommer att bli så fiiint! Nu ska jag gå hem från jobbet iaf.. Två dagar till *pust*.
ujuj, nu börjar det bli läskigt - så lite tid kvar!!
Ska man börja bli stressad nu kanske?
Anna555: Har du inte blivit stressad alls ännu? Du har nerver av stål!
Majlo - jo, lite kanske. Men det är mer i perioder under hela tiden vi har plannerat liksom, man blir stressad när inbjudan ska ut, eller när man ska bestämma lokal och vilka som är bjudna.
Men nu har det varit en lugnare period ett tag, tills jag nu insett att det ju är SNART!
Jag VILL nog inte bli stressad heller, fast det lär kanske inte gå att undvika till slut ;)
Har ni gjort klart era sånghäften/middagsprogram? Har ni några bra favoritlåtar som ni har med?