Brud i juli (tråd nr 2)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)
ah - det var du? jag är så dålig på att hålla reda på folks nick (är sådan i verkliga livet också. suck). SÅ det blev möhippa istället för att kontrollera lokal! Och du svalde betet helt och hållet?
Ja, jag gick på det... Hade ju planerat picknicken och fixat en del under fredagen så jag blev rätt förvånad när det ringer på dörren och utanför står en tom ryggsäck och en lapp med saker som jag skulle fylla den med och att jag blev hämtad 15 min senare!
Men det blev verkligen en toppen dag och i dag är jag HELT sönderbränd efter en heldag i solen! (men det var det värt)
he he kul. Jag misstänkte faktiskt att något skulle hända, men jag hade ju ingen aning om vad så det var också ganska kul att bygga upp stämningen inom sig själv - "när ska det ske? och vad?"
Jag hade faktiskt inte räknat med någon hippa eftersom jag inte bjuder några vänner på vigseln, endast familjen (8 pers). Men min syster ville ordna något i alla fall med mina vänner och jag är SÅÅ tacksam! Systrar är allt bra att ha!
ja min syster hade också fixat så bra så bra. Det var många som hade svårt att komma (bor inte nära, är gravida, flyttar, är sjuka och bortresta och allt annat som folk gör) så två av hennes kompisar som jag träffat en hel del var också med. Superkul!
Morrn på er!
Lundabrud och drea; vad roligt!! Det verkar som om ni fick hippor ni är nöjda med.. Själv vet jag inte om det blir något för mig, men jag har hört lite mummel så kanske. I så fall blir det precis veckan innan bröllopet, men jag har alla mina kompisar utspridda från Gävle i norr till Malmö i söder så jag räknar inte med något..
I alla fall: det var jätteroligt att ha min blomstertjej här, vi har haft tre mysiga dagar. Min M2B plockades för svensexa i lördags, så vi gick ut och åt, tog ett par pilsner och tvistade loss. Fantastiskt kul!
Waimea,
Jo jag hade inte räknat med någon hippa så jag blev verkligen glad och överraskad!
Hej
Låter kul för alla er som blivit hippade. Själv misstänker jag starkt att det inte blir förrän veckan innan bröllopet.
Idag ringde mannen som vi haft kontakt med på festlokalen, han var inte alls nöjd med det vinförslag vi skickat till honom utan ville lägga på 10000 på priset. Galet tycker vi.:-]
Vi räknar med drygt 1/2 flaska vin per person. Han räknar med 1 flaska per person. Utöver det kommer sedan groggbuffe efter middagen. Jag är så irriterad att jag kokar. Skönt att få skriva av sig lite. Hade varit kul att höra vad ni får betala för vinmeny. Vi har bokat en festlokal där de ordnar mat och dryck. Enligt honom sak vi betala 235 kr per person för vin, kaffe och avec. När vi räknar landar vi på ca 100 kr.
050709
Oh så jobbigt att inte vara överens med feststället (jag vet, vi är inne på vår treje catering ... känner mig som en värsta bitch, tillsammans med M2B dock).
Nu köper vi sprit på systemet så jag vet inte alls hur priserna ser ut på ställen som ditt. Vad gäller mängd alkohol så räknar vi såhär:
1 flaska mousserande på 5 pers
1 flaska vitt till förrätt på 4 pers
1 flaska rött till huvudrätt på 2 pers
1 flaska vitt dessertvin på 5 pers
Sedan är det avec till tårtan, där har jag inte koll utan svärmor fixar. Och så groggbord.
Detta tycker jag blir sprit så det räcker och blir över. Men det hela hänger ju på hur lång festen ska var (hur många tal man ska skåla till) och hur mycket sällskapet dricker (det vet ju ni för ni känner gästerna). Många av våra gäster pimplar i sig ganska mycket...
MEN det som framför allt känns trist är att ni får nytt besked om pris nu! Sådant kan göra mig galen. Hoppas ni kan reda ut det!
Vad roligt att man inte är själv och att blivit hippad i lördags. Men tack o lov var min lugn. Champanjefrukost med tårta kl 9.30, lunch och sömnad av en kjol. Efter detta bar det av mot en studio där vi spelade in tre låtar, KUL!!!
Fika ute i solen och det sista vi gjorde innan grillningen i skogen var att klättra hinderbana mm där det gällde att få så många ord med sig som möjligt för att kunna få ihop en ordfläta. Det enda är väl nu att jag har ett stort blåmärke efter bågskyttet... Men linbanan tog bort den största smärtan, nu skall vi bara få bort det på två veckor...
Kramar till er alla från en hippad brud.