• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • moan

Vi hade tänkt ha vanligt kranvatten i karaffer på bordet och loka/öl/läsk flaskor för de som inte dricker vin till maten.
    Däremot hoppas man ju på en varm och solig dag ;) så vi hade tänkt ha mycket kolsyrat vatten ändå, för vi tror att gästerna är törstiga när de kommer till festlokalen (är en bit att åka dit)

• Psh

moan: låter som en bra idé !

• Dallandra

Vi kommer att köpa några backar med loka för de som inte vill ha vin eller cider till maten men på godis/grogg bordet sedan har vi tänkt ha vanligt kranvatten med citron och gurka i.

Tror ni att det räcker med 10 backar läsk till 76 pers?

• CJW

Dallandra
    Visst är det tråkigt att man måste tävla på ens bröllopsdag, men som du skriver så kommer ju övriga gäster att titta på brudparet.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för svensexan, när min blivande fick sin lovade de att det skulle bli lugnt och det blev det också.
    De tar det nog lugnt med honom :)

• Labulina

Här är en till som börjar oroa sig för vädret. Det gör inget om det är lite mulet men om det regnar så är det så himla omständigt. Vi måste hitta en alternativ fotoplats då... inte alls kul.

• Lilli77

Hej pa er!
    Vi gifter oss oxa 6/8 och jag borjar bli valdigt orolig for vadret.. Vad tror ni som redan ar i Sverige? Finns det hopp? Jag har liksom inte ens tankt mig att den kan regna... :(

Passar pa att fraga om ni ar klara med all planering?

• moan

Dallandra, jag tror inte att du behöver vara orolig för att läsken inte ska räcka. 33cl gånger 20 st är 6,5 liter, åsså det gånger 10 backar. Det blir 66 liter läsk om jag inte har räknat fel. Det tror jag räcker. :)

• Labulina

Lilli77: vart i Sverige är det ni gifter er? Jag tror att man kan ha tur och få en dag med sol och moln, så är det idag. Det blåser och är lite halvdant men ändå helt ok i min smak.

Sitter just nu med färg i håret, ska sen boka soltid till imorgon. Dags att försöka bli fin

• Nosen*

Jag kom precis hem från frisören. Har gjort nya slingor :)

• Dallandra

CJW
    Jättetrist, fattar inte hur ens tärna kan säga sådan saker...

Han hade haft det jättekul och var väl rätt dragen när han kom hem så idag är han sliten :D

moan
    Ja det borde ju räcka med läsken :)

Har varit och pratat med floristen om hur min bukett ska se ut, ska bli spännande att se resultatet :)

Svar på tråden 6 augusti 2005