• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Nosen*

Någon som har förslag på alternativa platser där man kan fotas (om det nu mot förmodan skulle bli regn våran dag ) ??

• Nosen*

Vad ska ni köpa till era tärnor & / bestman ???
    Kom på det - att man måste ju fixa något litet till dom också...

• Nosen*

Och den stora frågan. Vad ska man köpa för morgongåva till mannen sin ??

• my day

Eftersom vi inte kommer att åka på någon smekmånad direkt efter bröllopet så funderar jag på att köpa flygbiljetter till oss. Antingen Venedig eller Rom en weekend under hösten.

• Dallandra

Nosen*
    Vågra knappt tänka tanken att det ska regna! Men vi ska höra vad fotografen säger och se om det finns möjlighet att ta där under tak..

Till tärna och marskalk ska vi ge förstorade och inramade foton med oss allihopa och kanske en blomma.

• Dallandra

Vi funderar på hur mycket dricka (förutom rit) och snacks vi behöver köpa. Det kommer 76 personer och vi kommer att ha ett bord med dricka, alkohol och snacks där folk får ta själva och även blanda grogg.
    Tror ni att detta räcker:
    4 backar cola
    4 backar fanta
    3 backar loka
    2 backar sockerdricka

10 påsar chips (200 g)
    En stor påse med jordnötter
    Stor förpackning salta pinnar

Det måste väl ändå räcka, eller vad tror ni? Hur mycket har ni köpt som har närmre 80 pers?

• Nosen*

Man ja just det...... man måste ju köpa snacks oxå. Det hade jag glömt. Tack !!

• Scarlett7

Vi var och hämta vigselringen samt våra förlovningsringar igår. Förlovningsringarna hade varit inne för putsning samt gravyr, gissa vad dom gjort??? Dom hade satt gravyren uppochner! Alltså när man tog av sig ringen så var man tvungen att vända på den för att läsa gravyren!!!! Självklart så är guldsmeden på semester till den 8/8. Men men nått ska väl bli tokigt. Vi skulle ivarjefall få gravyren gratis och dom gör om den igen senare.

• :o)

Scarlett7,
    typiskt med graveringen, men det är ju skönt att de gör om den senare.
    Vi ska lämna in våra ringar imorgon för putsning och gravering. Hade tänkt vänta till sista veckan, men vill inte oroa mig över at inte få hem dem i tid.

Håller på för fullt och kolla runt på morgongåva...kan inte bestämma mig.
    Jag har gjort en "jag älskar dig" bok, men vill ge ngt annat oxå. Har kollat på armband, varav en med en bricka på så att man kan gravera in ngt. Tror ni en kille vill ha det? Gravera jag in går det ju inte att byta den sen...

• Labulina

Öh, jag kanske är hur puckad som helst men hur sjutton kan gravyr vara uppochned? Finns det ens något upp eller ned på en ring?

Svar på tråden 6 augusti 2005