• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Psh

Om det är varmt så kanske det behövs iaf 1 liter vatten per person men snacks vet man ju inte...om det är riktiga gottegrisar så kanske en halv påse chips per person då borde man va på den säkra sidan ju....

• Psh

Jag hoppas verkligen att det blir fint väder den 6:e augusti...som det ser ut nu så ska det regna här i skåne...usch

• :o)

Det är jättesvårt att beräkna dricka och snacks. Vi hade 25-års fest förra året och läsk gick åt mycket mer än vad vi trodde. då var vi 50 pers och köpt 4 backar. Vi har tänkt ha vanligt kranvatten med citron och gurka i stående på borden. sedan köpe läsk och några loka till de som inte dricker ngn alkohol.

Just nu har vi strul med blommorna till dekorationen. Vi har torghandel där vi bor och jag pratade med en av försäljarna där i mitten av juni och då sa han kom en vecka innan så är det inga problem..nu har vi varit där både förra veckan oidag och de är inte där. lite panik...så nu håller jag på att ringa runt och kolla lite priser. Ska ha 150 st röda rosor och villgärna få ett bra pris...väntar besked från en annan torghandlare...

• Dallandra

loppran

Har funderat över varför hon säger en sådan sak och det enda jag kan komma på är avundsjuka. Hon gifte sig för några månader sedan och hon var inte helt nöjd med sin klänning och kände sig inte fin.
    Men jag ska inte låta henne förstöra min dag :)
    ska ta ett litet snack med henne och säga att jag tog illa vid mig..

Vi har också svårt att bedömma hur mycket läsk och snacks vi ska köpa. Hellre för mycket än för lite men det är ju jättesvårt att veta!

• CJW

Dallandra

Min ena tärna har sagt precis samma sak. Hon tjatar hela tiden om att hon kommer att vara mycket snyggare än mig.
    Men kom ihåg att det är vår dag, vi som brudar, och jag tror att det är avundsjuka som ligger bakom.
    Jag är övertygad om att den 6 augusti så är det du som kommer att se bästa ut och stråla framför de andra.

• Dallandra

CJW
    Men visst blir man irriterad/ledsen av att höra sådant? Men det lär inte vara någon annan än våra tärnor som tänker så, det är jag helt övertygad om! Gästernas fokus ligger på brudparet och inte på tärnan och marksalken.

Känner mig lite rastlös nu när min blivande är iväg på svensexa, vet knappt vad de har planerat så det ska jättekul att höra när han kommer hem :)

• Scarlett7

Nu har vi handlat läsk och vatten. Vi är 95stycken och det vi köote var:
    2plattor cola
    2plattor cola light
    1platta pepsi light
    2plattor zup
    2plattor vichy nouveau
    1platta loka
    1platta jaffa
    3plattor övrig läsk

samt 35gånger 1,5liter vatten (till maten)
    Vad tror ni, räcker det? En platta är alltså 24burkar a´33cl.
    Snacks har vi också köpt, massor!!! Jordnötter, chips, popcorn och saltapinnar. Man skulle kunna öppna en liten affär hemma nu

• digital

Scarlett7:

En kompis som gifte sig förra året uppskattade att gästerna drack upp till en liter läsk var till dansen. 14 plattor på 95 gäster blir lite över en liter per person, vilket i så fall borde räcka

• Psh

scarlett77: De 35 x 1.5 liters vatten är det vatten utan bubblor?

• Psh

Jag tänker då på till vinet till maten att man inte ska ha med bubblor är vad jag har hört men stämmer det? Finns det ingen som har vanligt kranvatten i kannor i så fall...vi ska ju ändå inte ha några 1.5 liters flaskor på bordet. Bara backläsk och ramlösa hade vi tänkt oss...

Svar på tråden 6 augusti 2005