• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • CJW

Ibland är det faktikst positivt;)

• Labulina

Om fjorton dagar är vi giftiga och på fest

• my day

Underbart men pirrigt.
    Är du färdig med allt?

• Scarlett7

Nu har denna helg passerat, inte långt kvar. Har faktiskt varit duktiga och gjort en hel del som tex handlat snacks och pynt samt lite allmänt till bröllopet tex pennor, frisbee och en fotboll till barnen. Idag tränade vi vals och jag har börjat gå in skorna. Börjat lite smått på festpogrammen har vi också gjort, det känns bra. Men ännu ingen möhippa eller svensexa!!!!

• my day

Ge inte upp ännu :)
    Möhippan kanske kommer den här veckan.
    Vi har också småfixat i helgen.
    Köpt småsakerna som fattades och nästan fixat färdigt fest-programmet.

• Labulina

Nej vi är inte klara med allt, har en del småpyssel kvar. En del viktiga saker med men det löser sig. Känner bara att orken tryter just nu. Har jobbat hela helgen och är seg. Men lusten kommer väl tillbaka en eller annan dag. Nästa helg blir det fullt ös för att fixa allt det sista.

Jag kan verkligen inte fatta det!! Inte ens att träffa prästen i kyrkan hjälpte

• my day

VI får inte träffa prästen förrän onsdagen innan.
    Det känns lite jobbigt.
    Hela nästa helg som kommer ska vi till Tyskland och handla vin och öl, så den är redan borta.
    Det blir till att fixa på kvällarna efter jobbet...

• :o)

Nu har jag blivit hippad!! (långt..)
    Fick en helt underbar dag i lördags. ca Klockan 7.40 i lördags morse kom min tärna och min blivandes syster och väckte mig med frukost på sängen (champange, jordgubbar och baguette). På med några kläder och sedan bar det av i en Rolls Royce (finbil!!) in till Kalmar. Där mötte vi upp ett gäng på 13 pers och in till en fotograf. Där blev jag först sminkad och håret stylat av en stylist och sedan var det fotografering som gällde i två olika outfits. KUL, men kände mig ngt iakttagen då alla stod runt omkring och tittade. Ska bli spännande att få se bilderna sedan. Sen bar det av för lite lunch och jag fick presentera vännerna för varandra.
    Ombyten till riktigt snygga kläder och sen fick jag ögonbindel och in i bilen. Kom ur bilen och ngn klädde på mig en sele...då blev jag allt lite skraj då jag inte är så föryjust i höjder...trodde jag skulle få hoppa bungyjump eller ngt...men det visade sig vara en klättervägg. Kul men jobbigt när man tagit sig upp och skulle ner igen. Men andra gången gick det riktigt bra!
    Sen bar det av till mina föräldrars sommarstuga (skulle ha åkt vattenskidor men vädret var inte det bästa för det). i stugan åt vi ovh drack gott och umgicks. Sedan blev det omsminkning (denna gång inte lika vacker..!) och sedan party hela kvällen med uppdrag. Hade en underbar dag och somnade som en stock när vi kom hem på natten!

• Scarlett7

Det lät som en riktigt mysig dag.

Labulina: Nej jag fattar heller ingenting, vad då ska vi gifta oss om mindre än två veckor!???? Helt förvirrad känner jag mig är som om något man bara gått och tänkt på så länge helt plöstligt ska ske, är kanske därför det är svårt att greppa ordentligt.?

• Bröllopstokiig

Ja du Scarlett7, jag hoppas bara att man fattar det så pass att man kan uppskatta dagen för vad den är och inte bara tänka på tider och sånt. Tror i occh för sig att allt planerande släpper när man väl står i kyrkan, sen rullar det ju på med glädje och fest.

Har precis provat kjolen till klänningen för att få in känslan. Sånt hjälper lite.

My day: det är ingen fara att träffa prästen sent om man inte känner att man inte kan spika vigselprogrammet innan och därför får sitta om nätterna och vika program sista dagarna innan (SM i långa meningar). Se bara till att veta vad det är ni ska fråga, skriv upp allt det ni undrar över - när man väl är där är det så lätt att svepas bort av stunden och glömma allt det praktiska. Det gjorde vi, jag måste därför ringa prällen imorrn... merarbete.

Svar på tråden 6 augusti 2005