• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Scarlett7

Idag tog dom min blivande!!!! Han fick världens fulaste utstyrseln, höll på att garva ihjäl mig!!!!!

• Labulina

Scarlett7: jeeeeeesus vad mycket sprit och öl. Partyanimal till blivande make?

Moan: lyllos dig som känner att du har koll på nallt. Vi har massor av småpyssel kvar, saker som vi enkelt löser men som får mig att känna mig stressad. Är nog en sån som lätt stressar upp mig, tyvärr...

Kanske är jag inte ensam om det i alla fall.

FRÅGA: vår präst tittade aldrig på hindersprövningen, räcker det att han får den efter vigseln?

• Lindis79

Vi har oxå ganska mycke kvar, men som tur är, är jag ledig nästa vecka. Då hinner man ta tag i det mesta.

vi kommer nog att strunta i festprogram, tror det kommer ta för mycke tid.. Är det fler som hoppar över det??

• Psh

lindis79: vi är också lediga nästa vecka tack o lov...tiden springer bara iväg.
    Själv sitter jag här och fixar med bordsplaceringen som jag säkert ändrat tusen gånger och säkert kommer ändra igen...phuuu blir aldrig nöjd med den känns det som men men alla kan ju inte trivas och sen är det ju bara i ca 2 timmar....sen ska vi flytta oss till andra bord och äta tårta och kaffe där man kan sitta som man vill...så det blir säkert jättebra

• Scarlett7

Labulina, det räcker om prsäten får hindersprövningen innan vigseln, han måste få den inna annars gör han tjäsntefel eftersom han måste kontrollera att ni får gifta er. Sen ska ju den med hans papper om att ni nu är gifta, vilket prästen sedan skickar iväg så det registreras.

Å nej, han är ingen dirket party männsikan, bara nojig över att det inte ska räcka......... han fattade nog inte riktigt hur mycket det var förens han såg det stå uppradat!

• Lindis79

Psh

Jag vet inte hur många gånger vi ändrat bordsplaceringen, men nu är vi ganska nöjda tror jag.. I morgon kväll ska vi ha planerings möte med mina föräldrar och svärföräldrar. Då ska vi lägga upp nästa veckas arbete. Alla är lediga som tur är.. Hoppas man kan vara ganska ledig dagen/kvällen innan..

Ska ni ha festprogram??

• Labulina

Uasch, jag jobbar måndag och tisdag men sen kommer syrran och ska vara assistans. Tyvärr har hon precis brutit upp med kärleken sedan fem år tillbaka och är HELT knäckt. Om vi kunde skjuta på bröllopet så skulle jag göra det men ni vet... det går ju inte.

Blivande maken har som vanligt fullt upp med jobb och nu i helgen ska vi sitta timtals med hans deklaration som redan är sen.

Mina föräldrar bor inte i stan och är dessutom skilda så hjälp därifrån får vi först dagen innan och på själva dagen. Svärpäronen ska få assistera med diverse i nästa vecka.

Festprogram har vi sån tur att vår toastmadame (blivande svägerska) har gjort. Känns skönt.

Bara EN vecka, sju ynkliga dagar, 168 timmar! Just nu om 168 timmar sitter vi i en bil på väg till fotoplatsen och en väntande fotograf.

Nu ska jag på stan och inhandla regnkläder inför bröllopsresan. Ciao så sänge!

• Scarlett7

Jag jobbar också måndag tisdag, samt ska på ansiktsbehandling m.m. på måndag eftermiddag. På onsdag ska jga till frissan klockan nio och klockan 16,00 är det repitition i kyrkan. Torsdag är inget planerat men då kommer min pappa med familj upp samt brudgummens syster som bor i Österrike och som vi inte träffat på 2år, hennes sambo har vi inte träffat alls! Så Labulina, håller med bara 7dagar kvar!!! Hjälp!

• Dallandra

Börjar känns oss lite småstressiga.. även om vi tror att vi har läget under kontroll.

Bara det inte är sådanhär väder, det öser ner här. Blir så besviken om vi inte kan fota där vi har tänkt :(

Vi har inhandlat:
    10 påsar chips á 200 g
    5 påsar ostbågar á 250 g
    3 påsar salta pinnar á 200
    2 påsar salta jordnötter 1250 g

Det måste väl räcka till 77 pers??

• :o)

ja, nu tjejer närmar det sig. Nästa lördag är det ingen av oss som kommer att vara här...

idag kl.8.00 kom 12 killar in i vårt sovrum och hämtade upp min blivande. Han ko hem kl.04.30 inatt då de var ute igår..så ngt bakfull. men man undrar lite vad de gör...han skulle fått hoppa fallskärm men det blev tyvärr inställt pga vädret. ska bli spännande och få höra...bara inga skador så här en vecka innan....

Svar på tråden 6 augusti 2005