• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Labulina

Hihi, så lustigt. Jag känner mig inte heller nervös, men uppenbarligen är det det jag är under ytan.

Skönt att höra att fler lider av bröllopsinfluensan

• Dallandra

Labulina
    Min blivande har fått en släng av orolig magen och det är nog omedveten nervositet :)

Psh
    Ja det är verkligen jättesvårt att beräkna.. men vi tänker som så att folk kommer att var rätt mätta när gottet kommer fram efter både trerätters och tårta.. men svårt att veta...

I dag träffade vi prästen, jättetrevlig. Får hoppas att jag fattar tecknen han kommer att ge under vigeslakten så jag ger min bukett till tärnan vid rätt tillfälle och knäböjer o.s.v man kan ju lätt få hjärnsläpp när man är nervös.

• Scarlett7

Är just nu förbannad och ledsen ,vet inte vad jag ska göra! Apollo ringde oss igår och sa att vårt hotell är fullbelagt! Vi fick två alternativ, bo på ett annat hotell men äta, bada m.m. på vårt ursprungshotell (vi hade al.inc) eller bo på ett hotell med al inc fast på en anna ort, dvs på fastlandet, vi hade bokat in oss på en liten ö som verkade jätte mysig. Till saken hör att hotellet på ön som de erbjuden inte verkar särskillt fint, små rum ingen balkong m.m. Dessutom är det ju inte så spännande att hålla på att springa emmellan två hotell, när man glömmer nått på rummet eller vill ha nått att dricka m.m Så vad gör man? Känns ju så himla tråkigt, vi ska åka på söndag! Det är dessutom den enda dagen vi kan åka på för måndagen veckan efteråt börjar jag mitt nya jobb.

• Dallandra

Scarlett7
    Riktigt trist! :(

Idag är jag jättetrörr och känner inte alls för att göra någonting... men det är ju bara att bita ihop, ingen tid till att slöa..

• Dallandra

öhh jättetrött ska det vara... ja där ser man hur trött jag är :D

• Scarlett7

Nu e jag ännu mer ledsen. Fick idag på omvägar, veta att det inte blir nån möhippa, dom hade planerat en i mitten av juni men den blev inställd pga dödsfall i en tärnas familj. Ok tänker man då det e lungt, emn dom fixar inget nytt utan istället så drar den andra tärnan utomlands, kom hem isöndags och tredje tärnar flyttar (inte så pass långt så det inte skulle kunna gå att ta sig hit). Blir så himla besviken, särskillt eftersom jag vet att dom hållt på att planera nått, då kunde dom väl ha sagt till när de sket sig och då la allt på hyllan så jag slapp gå å lura mig själv men icke då. Blir förbannad rentutsagt, jämt ska jag hålla i alla trådar för att det ska bli nått, de hade en uppgift på tre personer och klrar inte det. En tärna har ivarjefall försökt men de andra har verkat helt ointresserade. Detta blev kanske lite rörigt men ni vet hur logisk man e när man e ledsen, besviken och arg

• Dallandra

Scarlett7
    Jag förstår verkligen att du är besviken! Särskilt som de hade något planerat från början... jag håller med om de kunde ha talat om för dig att det inte blir något så du slapp gå och vänta och undra..

• skrattmåsen

Hmmm bara några dar kvar och vi har inte bestämt in & ut musik ännu!

Förslag?

• my day

Vi ska träffa prästen i morgon och jag tvekar fortfarande...
    Börjar bli lite bråttom

• Labulina

Sitter med fem post-it fullklottrade med "att-göra"

Varför är alla så slappa?
    - Cateringfirman mailar inte specifikation trots att jag ringt och blivit lovad FYRA gånger.
    - Systembolaget schabblade bort vår beställningsorder på vinet som skulle hämtats igår.
    - Solisten som lovat att sköta sin kontakt med kantorn själv har inte ringt henne, vad han vet så har hon ännu inte fått noterna (fast kontrollfreak som jag är så har hon såklart fått dem av mig)
    - Får inte tag på frisören, hon verkar ha kasserat sin mobil. Vill försöka ändra tiden men det får nog bli att stressa ser det ut som.
    - prällen missade se Hindersprövingen så honom måste vi ringa och göra upp en plan med
    - regn, regn, regn och åter regn på väderprognosen

Av någon underlig anledning så påverkas inte mitt humör och min glädje av allt detta. Ska bara bli så härligt att få stå där i kyrkan. Träffade kantorn i kyrkan igår, det var nära till tårarna när hon spelade vår uuuuunderbara ingångsmusik på piano *suck*

Nu ska jag åka och möta upp lillasyster på stationen

Svar på tråden 6 augusti 2005