• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • skrattmåsen

Fy vad nervös man börjar bli :) Festprogrammet har strulat och är snart på sluttampen, men vilken tid det tar!
    Pratade med solisten igår & hon verkar bra. Ber mig bara koppla bort henne & tänka på annat. känns skönt, gjorde naglar igår och hårförlägning i fredags :)

Vad kommer vara äkta på en? hihi

• Dallandra

Idag känner jag mig piggare och mer fixar-sugen :)

Vi hade möte med vårat värdpar igår och det kändes bra, de har koll på läget.

Idag ska jag nog få se bilder från min möhippa, ska bli kul, tror jag :D

Vi glömde ta med hindersprövningen till prästen så den får vi lämna på fredag i stället.

Håller för fullt på med festprogrammet, det har ju varit klart ett tag men det ska ju skrivas ut i närmre i 80 ex.. det tar sin lilla tid..

Vigselprogrammet är klart.

Börjar bli mindre och mindre på att göra listan :)

• skrattmåsen

Det tar ju evighter att skriva ut 80 ex fram och baksida. Visseligen är jag tvungen att kopiara för d har strulat så, men med färg & bilder och sånt tar det sin lilla stund.

• Dallandra

Ja det tar ju en timme direkt... sedan ska alla sidor vikas och sättas ihop, det lär ju också ta sin tid...

Man är ju inte sysslolös iaf :D

• HannaK

Nä, jag satt på jobbet i natt och printade, vände sidor och svor och gjorde om. Men nu är det klart. Ska bara vikas och in i "pärmen". Så otroligt skönt! '

Svettigast är väl att sömmerskan fick hämta klänningen igår igen för att ta in den lite mer. Jag har på något underligt sätt blivit smalare över ryggen.

Jag har fortfarande inga skor jag gillar riktigt, inga smycken (ska till pärlshopen idag) och ingen sjal. Och det lär ju behövas när man tittar på vädret.

Men ändå är jag så glad och lycklig och förväntansfull. Sååå roligt det ska bli! :D

Jag ska testa brudfrisyrer ikväll, nån som har nån bra sida med lite roligare frisyrer? Inte bara det klassiska? Jag vill ha något som är lite coolare och rockigare. Tips på ställen som säljer vita sjalar är mottages också tacksamt! :D

• Dallandra

Jag kollade just vädret på SMHI och det ser illavarslande ut!!! :( Regn på lördag men sol på söndag, det är ju inte rättvist om det blir så!! :(

Blir så besviken om vi inte kan fota där vi har tänkt, vi har ju en plan B men den är inte alls lika fin och charmig..

• skrattmåsen

:) Jag sitter vid datorn och skriver ut allt, gubben sitter och viker & knyter små rosetter till vigselprogrammet. Han svär lite :) kanske ska ta ännu längre tid på mej så har han lite att göra på festprogrammet oxå, fniss.

• skrattmåsen

Bara att hoppas att vädret ändrar sig, vi har oxå en jätte fin plats. Plan B är mycket tråkigare.

• Dallandra

skrattmåsen
    Helt rätt, låt honom vika och knyta ;)

Vädret är ju helt otroligt, när var det 15 grader kallt i augusti senast?!?! Får hoppas att det i alla fall är upphåll på dagen, på kvällen kan det regna när man är inomhus.

• MissTerris

E det någon som vet hur vädret kommer bli enligt experterna? Vi ska ha fest utomhus, och regnar det så vet jag inte om det blir någon succe... Vi har partytält uppsatta, men det kan ju regna in emellan dem...ajajajaj. Det får ju inte vara såhär kallt...

Svar på tråden 6 augusti 2005