• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Nosen*

Igår satt vi med barlistan. Skrev upp lite olika drinkar samt priser på allt. Vi ska ha bar till självkostnads pris.

• Scarlett7

Hade tänkt att ha 1,5l till maten och det är kolsyrat men sedan även ha karaffer med vanligt vatten, alla gillar ju inte heller kolsyrat. Nu när vi ser allt som ska dricask på bröllopet så kan jag ivarejfall säga att sprit och öl är något vi har så det räcker och det är det min blivande haft ansvar för......... 28liter sprit och 24plattor öl!!! Vet inte riktigt hur han har tänkt!!!!! Fest resten av året tror jag

Apropå vädret så sa en släkting till mig att regna borde vara det sista det gör så som det öst ner den senaste tiden, vi får hoppas att han får rätt, vill verkligen inte ha regn, ska också fotot oss ute och det skulle verkligen ställa till det, särskillt eftersom det inte verkar kunna dugga längre utan det fullkomligt öser ner!!!

• Psh

Dallandra: Räknar du med ca 1 liter läsk per person till middagen eller hela kvällen? Jag tycker det låter som om det räcker för hela kvällen men har noll koll här. Det värsta som kan hända är ju att drickan tar slut!!!

• Psh

A ja det värsta är det kanske inte men det är väl bridezillan i mig

• Nosen*

Scarlett7: Hur många gäster har ni ?

• Psh

Nosen: förlåt såg fel...va ju inte till mig

• Scarlett7

Nosen: Vi är 92vuxna och 14barn. Allt blev klart igår!!!! Då ringde min farbror och sa att de inte kunde komma så det var ju bara att sätta sig och göra om bordsplaceringen då jag placerat honom vid honnörsbordet! Iom att inte han kommer så kommer inte heller min farmor och det är både trist och skönt! Hon har inte blivit diagnostiserad men är väldigt dement. Men det kändes enbart trist att hela min farbrors familj inte kunde komma men samtidigt förstod jag varför. Nu hoppas jag på att inga fler hoppas av i sista minuten för nu är jag riktigt nöjd med bordsplaceringen!

• moan

Bara 8 dagar kvar!!!
    Börjar ni bli nervösa?
    Själv tycker jag att det känns kanonbra just nu. Alla bitar på plats (ja lite småsaker att fixa, men det stora är klart). Måste bara få tag i organisten och han är på semester tills på söndag. Men det känns inte som nåt överhängande jobbigt. Sen är det bara dukning och dekoration av festlokal kvar och det blir på fredag.

• Dallandra

Psh
    Vi har inte räknat med någon läsk till maten utom till ungdomarna som är 8 st. Till maten får gästerna välja mellan vin, cider eller vatten (loka). Vi kommer inte att köpa loka så det räcker hela kvällen, vi dricker själva inget kolsyrat och vill inte ha en massa över, utan då blir det karaffer med citron och gurkvatten.
    Det vore hemskt om det tog slut!!

Är det bara vi som oroar oss för att ha glömt något viktigt till den stora dagen?? Typ missat att ge en gäst bordsplacering?

Svar på tråden 6 augusti 2005