• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Nosen*

Man kan tyvärr inte lägga till några fler meddelanden på den tråden.

• martiina76

Ahhhh... såg inte det ;) då är det ju perfekt att vi fortsätter här... Lägger dom ner trådarna så snabbt... (synd)
    M.

• augusti -05

Hej1 Vi har rätt mycket kvar. Ska beställa ringen nästa vecka, blommor har jag inte börjat fundera på. Vi har inte börjat med bordsplacering,kyrkoprogram eller festprogram. Dessutom har vi inte bett de vi vill ska sjunga och spela i kyrkan om det för all musik är inte bestämd. Ops, nu lyckades jag stressa mig själv känner jag....

• Nosen*

Vi har inte ens pratat med kyrkan än. Alltså vi har bokat upp våran tid men inte pratat med våran präst. Jág ringde kyrkan i April månad. Då sa dom att det var alldelles för tidigt at prata med prästen, och att den präst som obbar just å kommer att återkomma till oss lite längre fram. Det är fortfarande ingen som ringt.... hmmm. Måste nog ringa dom imorgon. Börjar bli lite nervös över at de kanske har strulat till det och gett våran tid till några andra :(

• loppran

Vi har precis gjort klart gästlistan! Så idag tänkte vi skriva ut inbjudningarna och dela ut dem... två månader kvar idag, det känns lagom tycker jag. Osa den 16 juli.

Alla som ska hjälpa oss är tillfrågade, så vi vet att vi hinner även om inte allt är helklart. Livet känns riktigt skönt över huvud taget och det känns som det finns massor av tid att bestämma resten (menyn, musik, Ts kläder, min frisyr, bordsplacering etc).

Om två månader tjejer! Den förmiddagen sitter vi inte här och hänger.

• Nosen*

Festprogram & vigselprogram har vi inte börjat med. Ska försöka sparka igång det projektet här i veckan.
    Sen så försöker vi fnula ut hur vi ska lösa inhandlingen av alkohol på bästa sätt. Någon som har förslag. Vi funderade först på att åka ner till Tyskland. Vart ska man åka då ?? Eller är det någon som har förslag på något ställe i Danmark ???

• Nosen*

Vi har redan skickat ut våra inbjudningar. Det gjorde vi i mitten på April. Nu väntar vi på att alla ska svara. Vi har satt sista svarsdatum IDAG. Och det är fortfarande 13 st som inte har svarat. Dom kanske ringer på löpande band ikväll ;)
    När väl alla har svarat så ska vi boka en buss till gästerna, som kör dom från kyrkan till Festlokalen. Vi ska fixa bordsplacering och ev. kompl. gästlistan.

• martiina76

Vi ska köpa all alkohol i Tyskland på nästa måndag. Tar färgan Rödby-Puttgarden... Sen finns det två bra ställen att välja på vad jag har hört: Antingen bordershopen precis vid färgelägret, eller www.calles.dk som ligger ca 6 km in i landet...

Vi hade 15 stycken som inte osa:de förrän sista kvällen och 6 stycken som inte hörde av sig alls... När vi ringde så var de allmänt förvirrade och skyllde på att de hade så mycket att göra så de inte hunnit... Bara två månader på sig, dåligt tycker jag :( MEN alla utom 4 kommer så vi blir 96 stycken (OMG)blir nervös bara jag tänker på det (Idag får vi väl fira -2 månaders bröllopsdag, min blivande skulle inte bli förvånad om jag sa att jag ville ha en blomma idag ;)

• Nosen*

Det är fortfarande 5 st som inte har svarat.... Vi hade osa. den 6 juni :(
    Får väl ringa runt till dom imorgon och höra om de tänkt komma eller inte.

På tisdag ska vi träffa prästen :)
    Gå igenom hur vi ska stå och leta efter psalmer...

På torsdag ska jag fixa mina naglar.

Full rulle hela tiden

Svar på tråden 6 augusti 2005