• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • moan

Är också en 6e augustibrud som just läst alla era inlägg, och gärna vill hänga med och prata av sig. Fick nämligen lite panik, det är som sagt inte lång tid kvar, och det känns som vi har massor kvar att fixa. Har börjat fundera på festprogram och bordsplacering. Måste nog ta tag idet idag. Placeringskorten dvs. stenarna "plockade" vi i måndags så nu textar jag namn på dom för fulla muggar på kvällarna.
    Som sagt panikkänslan finns, men mest är det ett pirr av glädje :D

• Lindis79

Välkommen moan !!!

Ja nu är det verkligen fullt upp.. Vi har oxå festprogrammen kvar.. Hur gör ni era? Har ni en massa olika sånger som ska sjungas under festen?
    Vi tänkte ta några men det är så svårt att hitta bra tycker jag.. Min m2b´s familj sjunger en massa sdnappsvisor, men de flesta är ganska fräcka, vet inte riktigt om det passar sig på ett bröllop...

• :o)

Hej på er alla!

ja, nu är det inte långt kvar för oss...tiden bara rusar iväg.
    Bordsplacering och kommentarer om gästerna är väl det som bör tas tag i för min del inom snar framtid.
    ska hämta papper i helgen till festprogram o vigselprogram. tänkte hinna beställa blommorna imorgon.
    bordsplaceringen - bitarna är tillklippta men det ska textas namn o sättas dit en pärla...
    på måndag ska jag prova in brudklänningen (spännande!) och så får det bli en vända till Panduro o Ikea för att inhandla till dekoration o dyl.!

trevlig helg på er!!

• Labulina

loppran: tack fdör tipset - det var ingen dum idé att para ihop två och två först. Ska nog sätta igång lite smått ikväll. Håller just nu på med att stämpla alla fest- och vigselprogram. Har kommit halvvägs.

Håller som bäst på att försöka få tag i vår kantor för att ge henne noter men hon vill aldrig svara eller höra av sig. Kanske på semester??

Nån av er som har koll på vad som händer med Duni? www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1139803.html

• Dallandra

Lindis79
    Vi har med 7 sånger tror jag, lite lagom fräcka och roliga, man får ju tänka på att det är en blandad kompott av människor som kommer och alla uppskattar ju inte riktiga "fylle" sånger... Har tagit en hel del från BT:s sånger..
    Vi ska testa och skriva ut ett häfte ikväll..
    Någon som vet hur man enklast gör två hål i häftet? Hålslagare funkar ju inte.

• Ziggy

Här är en till! Det börjar bli riktigt nervigt nu. Går igenom all ti huvudet hela tiden känns det som... Det bara måste ju vara nåt helt otroligt viktigt jag missat Men det känns ändå som det mesta börjar ordna sig. Skönt att höra att det finns fler tokiga blivande brudar därute!

• Labulina

Jag kan inte samla mig, känns som om jag (vi) aldrig kommer att få kontroll över situationen. Det mesta är spikat eller på gång men ändå kan jag inte sluta oroa mig.

Varför?

• Labulina

Dallandra: vi gör hål med håltång, sån som man tex kan använda att göra extra hål i bälten med. Men då kan man bara göra hålen på ca 4cm avstånd från kanten.

• CJW

Vi var i staden där vi ska gifta oss i helgen och gick igenom allting. Samtidigt hade de svensexa för min m2b. Har ni fått någon möhippa ännu?

Jag kommer på småsaker hela tiden som ska göras. Det tråkigaste är att en del gäster som tidigare tackat ja börjar ändra sig nu, en del måste jobba osv. Känns tråkigt att sitta med festprogrammen om allting ska ändras sen.

För övrigt är det mesta andra klart.
    Lite pirrigt börjar det bli speciellt när man lyssnar på musiken som jag vet ska spelas på bröllopet.

Svar på tråden 6 augusti 2005