• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Pupa

Hallåj! Jag hänger oxå på då. Vi har gjort klart vigselprogram (ligger å väntar på att skrivas ut) fsetprogrammet är klart så när som på presentationen och bordsplaceringen. Inbjudningskorten skickade vi ut i mitten av april. Ringarna ligger i lådan, ska prova klänningen för att göra justeringar den 20 juni och ändå får jag panik när jag tänker på hur lite tid det är kvar! Det är nog bonusjobbigt när man planerar på avstånd...vi kommer tex inte träffa prästen förrän 4 dagar innan!

• lottasimon

Det känns som om jag och min blivande var ute i god tid... Vi har redan fått svar ifrån alla gäster (utom några, de struntar vi i...) Skickade ut inbjudningarna i februari, bara för att det är semestertider och vi vill ju att så många som möjligt ska kunna komma. Ändå har några sagt att de inte kunde svara för att de inte kan planera semestern så långt innan, schysst!
    Stället är också klart, likaså vigselförrättare och musiker.
    Klänningen blir specialbeställd, ringen är beställd,brudbukett vet jag på ett ungefär. Vad är det mer? Bröllopsprogram måste ju också göras, ska försöka hitta på ngt om varje person, det blir inte lätt.
    Tärnklänningen är också köpt. Håruppsättning ska jag prova i juli. Har tjatat på min blivande att han måste börja kolla kläder, sen ska ju barnen också ha ngt fint... HERREGUD VAD SAKER DET ÄR HELA TIDEN!!!
    Hoppas jag fick med det mesta. Lycka till!!

• :o)

Hej på er,
    vad bra att ni startat en ny tråd!

Min blivande ringde prästen idag för att boka in en träff så vi kan göra vigselprogrammen, då visar det sig att han har semester till den 18 juli...ahhh..men han lovade att maila mig ex. på vigselprogram så att jag kunde göra dem och vard et ngt kunde vi höras på mailen. skönt!

mest stress över min blommor som hjag ännu ej beställt...vet ni hur lång tid innan man behöver boka dem?
    jag jobbar i en annan stad än där jag ska boka dem så jag hinner aldrig dit känns det som...ska försöka hinna i helgen för sen försvinner bara helgerna...tiden går fort!
    Festprogram ska min mamma göra, vi ska skriva om gästerna och så ska jag göra framsidan så de känns skönt att jag slipper den biten.

Gästboken har jag gjort klart i veckan. Köpte en bok och så har jag ritat ut vart bilderna ska sitta (min syster kommer ta bilder på alla gästerna) och så har jag skrivit ett par frågor som de gärna får svara på.

vårt o.s.a går ut imorgon men det är fortfarande många som inte svarat. Man ska ju inte behöva ringa runt till folk men det verkar inte bättre. jag trodde alla visste vad osa betydde???

oj...ursäkta att det blev så långt!

• Eorin

Vårt OSA går också ut imorgon och vi har inte heller fått svar från alla... suck! Annars löper allt på. Det mesta är under kontroll, fixat eller på gång.

Kvar att ordna är vigselprogram, make up, bil (om vi ska ha någon), presenter till hjälpsamma, bordsdekorationer och lunch dagen efter bröllopet. Dessutom måste vi snart ta det livsviktiga beslutet om vi ska ha såpbubblor, ris, paddyris eller något annat!

Känner mig rätt lugn faktiskt... särskilt eftersom hindersprövningen kom idag!

• Bröllopstokiig

Hallå allihop!

Va kul att det blev en ny tråd för oss 6 augsti brudar.

Nu är det inte lång tid kvar. lite nervöst. hi hi

Vi har nog hunnit det mästa tror jag. Var till Tyskland i fredags å köpte vinet å spriten. Så nu kan man bocka av det. Blev billigast så.
    Ringarna får vi denna vecka kostymerna är köpta. Klänningarna är köpta. Min klänning ska bara sys om lite, men det blir i mitten på juli. Sen är det ju lite kvar å göra som festprogrammen kyrkprogrammen mm mm.

Vi hade sista osa 31maj och det är några som ej svarat ännu, men det är deras förlust att de inte vill komma. Tycker ändå att det är dålig stil å inte höra av sig.

Ha de så bra allihop.

• Lindis79

oj vad tiden går fort!! Det var inte länge sen vi böjade tycker jag..

Hur länge har ni planerat tjejer??

Vi har osa datum på Måndag och det är en hel del som inte har svarat än, det känns som de flesta väntar till sista dan..

Prästen ska vi träffa någin gång vecka 29 tror jag, han hade oxå semester till då..

Musik under vigsel är klar, funderar fortfarande på vad vi ska gå in till.. DJ till festen är bokad.. Tårta bokad.. Jag har pratat med floristen ett par gånger (hon har butiken brevid mitt jobb) har en anska god idé över hur buketten ska se ut.. Mamma ska göra båge och borddekorationer. Klänningar beställda (från Kina) men de har inte kommit än. (lite nervös)
    Vi ska börja fila på vigselprogram och festprogram..
    Vad är det mer? Säkert en massa men inget jag kommer på just nu..

Tiden kommer att gå fort nu tjejer..

• mañana

Är det den här tråden som gäller nu?! Finns ju en till som är aktiv...

Det mesta är ordnat för oss. Ska lägga beställningar på bokningarna för bordsdekorationer och tårta snart. Träffade de ansvariga på festvåningen i måndags och pratade igenom det sista. Klänningen är på väg från USA...
    Ombokning av frisör gjordes i måndags. Prästen ska kontakta oss efter semestern dvs v. 27. Fest- och vigselprogram halvfärdiga + bordsplacering färdig.
    Fick hindersprövningen i dag.

Är inne i fasen skönhet; killen ska ta bort tandsten, jag ska skaffa linser samt färga håret. Givetvis ska jag sola för glatta livet och ha intensiv finnbehandling... Naglarna är redan utväxta. Och det jobbigaste av allt: banta 3+ kg (har gått upp det sedan jag beställde klänningen).

• augusti -05

kul det går bra för er alla! Själv är jag jättenöjd för ringen blev äntligen bestämd å beställd i måndags. Den är färdig 1 augusti så det blir bara å vänta. Prästen eller nån i kyrkan går inte att få tag på, åkte förbi kyrkan idag å såg att den stod kvar iaf, började bli orolig =0). Nu e det bara resten kvar...

• Nosen*

Var och fixade mina naglar idag. Har bokat 2 tider till. En i mitten av Juli och en dagen innan bröllopet för att finslipa :)
    Imorgon ska min m2b hämta sin ring. Min har vi redan här hemma, men den ska lämnas in imorgon för gravering. Förlovningsringarna ska putsas också.
    På onsdag ska jag på synundersökning. Ska också skaffa linser. Ska nog beställa på Lensway. Mycket billigare och dom blir hemskickade inom 1-2 dygn. Snabba puckar.
    Hon som fixar mina naglar gör även vaxning.... ska nog vaxa benen och fixa bikinilinjen någon vecka innan bröllopet. (Aj Aj )

Svar på tråden 6 augusti 2005