• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • :o)

vårt o.s.a gick ut i onsdags men det är fortfarande typ 20 st som inte svarat...jag trodde alla visste vad o.s.a betydde?? men det är väl de som ska skämmas när man ringer dem och undrar??
    Jag tror dock att de flesta kommer hittills är det bara en farbror o hans fru som tackat nej + min au.pair familj i USA (fast de hade jag inte räknat med) så om jag antar att dessa 20 kommer blir vi 105 pers.

Imorgon ska vi åka o handla byxor o skjorta till min blivande och jag tänkte beställa blommorna.
    Man märker av att det börjar närma sig...
    inatt drömmde jag igen om bröllopet...denna gång handlade det om att endast 1/4 del av gästerna dök upp på bröllopet och inget gick som planerat, jag satt och storgrät vid honnörsbordet...
    usch...

• Jeany

Det känns nog som vi är klar med det mesta. Fast inte ring då... kan inte bestämma mig! Men jag ska ner till guldsmedsaffären idag, och då _ska_ jag bestämma mig!

Sen är det väl lite smågrejer kvar, dukar och blockljus t.ex. Jag vet vad jag ska ha, men det är inte inhandlat ännu bara.

Klänningen håller sömmerskan på att sy upp nu, jag får prova den på torsdag! Är såååååå spänd på att få prova den!!! :)

Festprogrammen har jag utformat, men ej skrivit ut än, utifall det blir någon ändring i menyn. Bordsplacering har vi oxå kvar, men funderar nästan på att skippa den...eller bestämma vilka 8 pers som ska sitta vid varje bord men att de får sätta sig hur de vill??? Det är jättesvårt ju!

Tänk att det bara är 7!!!! veckor kvar nu tjejer! :D

• Dallandra

Så det finns en tråd till för oss, populärt datum :D

Tycker att tiden bara rusar fram nu! Snart är det dags :)

Jag ska vara tärna på midsommar så jag får lite övning innan :D

Vi håller på att knyta samman alla trådar nu, har haft planeringsmöte med personalen i festlokalen, kändes jättebra då de kan sin sak och är rutinerade :)
    Klänningen är inlämnad hos sömmerska, den ska tas in i midjan, vilken känsla att se hur den kommer att sitta när den är insydd :)

vi håller som bäst på med festprogram och bordsplacering ( i stort sett klar).

• Scarlett7

Vi beställde ring förgår och igår träffade jag mina tärnor och tillsammans kollade vi lokalen och beställde det porslin som behövdes. Väl hemma inge satta vi igång med bordsplaceringen, tror nog den blev bra, nu får den se ut som den gör så kan man göra lite små ändrigar om man känner för det!

• Lindis79

Man blir lite förvirrad nu att det är två trådar med 6 augusti..

Idag var osa.. Vet inte riktigt hur många som hört av sig, vi ska sammanställa allt i morgon. I morgon ska vi även åka till lokalen för festen och kolla hur borden ska ställas..
    Måste börja med festprogammen oxå, vet hur jag kämpde med inbjudningskorten..

Det känns som jag inte har någon koll..

Var på djuraffären här om dagen och hittade perfekta stenar till bordsplaceringen.. 25 kr/kg..

Det är säkert en massa jag missat.. Man börjar känna sig lite stressad...

• martiina76

Lindis79 den första tråden är avstängd för fler inlägg... Har det kommit ännu en till det senaste dagarna?

M.

• martiina76

Såg just den tredje... bättre om vi hänger i en tråd så man slipper säga saker dubbelt... även om det är svårt att prata för mycket bröllop... ;)

• snartgift

Såg på Bröllopsfeber igår... jag kommer att kissa på mig när jag ska gå in i kyrkan!
    Vi hade dop i slutet av maj och när vi gick in fick jag sån ståpäls på hela kroppen... tänkte på när man skulle gå in nästa gång :D

Har inhandlat vattenfast mascara nu i alla fall.

Det mesta är klart, lite småfix kvar bara.

• Dallandra

I lördags blev jag hippad! Jag blev så chockad när de dök upp, hade väntat mig efter midsommar någon gång :D

I veckan så ska vi ordna placeringskorten och lite annat smått och gott..

• Fru 050806

Igår gick vårt OSA ut och det är 15st som inte svarat.. trist...
    Har fått många irriterande kommentarer som -varför är inte dom bjudna, Ni träffar väl lika mycket som XXX som är bjudna?? -Vi kommer om vi får sitta bredvid varandra osv.... Det blir kul när vi skall sätta oss med bordsplacerings planeringen!

Har lämnat in klänningen för sista korrigeringen, köpt tiara & slöja samt skor. M2B är oxå klar med sina kläder och ringarna skall vi hämta nästa vecka.
    Menyn är klar och musiken lika så så det känns riktigt bra just nu!

Svar på tråden 6 augusti 2005