• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Dallandra

Jag har inte lyckats få tag i vår präst så jag hoppas att han kontakta oss snart! Blir lite stressad av att inte få tag i honom men han kanske har semester nu?!

Vi har inte träffat kantorn än men som ingångsmarch vill min blivande ha mendelssons så den får det bli, utgång vet vi inte än. En av psalmerna vi vill ha är En vänlig grönskas.. tycker den är jättefin!

• :o)

Nu är alkoholen inhandlad! Va på weekendresa i Tyskland i helgen och inhandlade alkoholen. Hoppas bara att det räcker nu...svårt att räkna ut tycker jag.

• Nosen*

Jag fick lite små panik idag..... han som ska handla spriten åt oss sa idag att han inte kan.
    Vadgör vi då. Vi har inte tid att åka ner till Tyskland själva.....

• Labulina

Vi ska åka ner på lördag, men det blir inte Tyskland utan Danmark. Vi kör en smart budgetvariant som min blivande svåger tipsade oss om. Ta bilen till Helsingborg och färja över med kärror, åka tillbaka och lasta bilen och sen ev över en tur till. Biljetterna är inte så dyra när man reser som "fotgängare"

Nervöst, vet inte helt hundra vad vi ska ha. Ska planera drinkar på fredag när jag är ledig.

• Nosen*

Kärror - shoppingvagnar då eller ?
    Vad är det för priser i Danjmark om man jämnför med Tyskland ???

• Krezic80

Vi träffade våran präst i torsdags förra veckan.

Vi valde psalmerna 200 (I denna ljuva sommartid)och 201 (En vänlig grönska).
    Tycker dom är så fina. Och nu när sommaren är så härlig. In och utmarsch ska vi kolla vidare på.

Man är väldigt pirrig nu. Det är inte lång tid kvar för oss tjejer. Sen är vi fruar.

Va till min frisör å testa uppsättning i lördags. Det blir jättebra. Skönt å ha de avklarat oxå. Ska in å bättra på klänningen på torsdag så att den kommer sitta perfekt.

Ha de så bra brudar.

• MissTerris

Vi ska ha Amazing grace och En vänlig grönskas

• moan

3 1/2 vecka kvar och "att göra"-listan är toklång. Nån mer som känner som jag, dvs. paniken kommer krypande: hur ska vi hinna fixa allt på den här tiden?
    Har inte ens börjat med festprogrammet och jag som var så glad att bordsplaceringen blev klar i så god tid. 2 1/2 vecka kvar till semester och det känns som man inte har tid att jobba. Koncentrationen och fokusen ligger mer på bröllop :)
    Får väl gå hem idag och ta tag i listan med saker kvar att göra... istället för att åka och bada efter jobbet.

• Dallandra

Åhh nu toklängtar jag till den stora dagen :) Det ska verkligen bli underbart! Jag ska bli fru, känns häftigt :D

Vi känner oss rätt lugn än så länge... har varit ute i god tid med det mesta men vi räknar ändå med att det kommer att dyka upp saker så att sista veckan bli stressig.

• Labulina

moan:

jag är helt med på din linkje, kan inte riktigt se fram emot det för jag våndas över allt som ska fixas. Kan inte sätta fingret på vad det är exakt som stressar mig men bara vetskapen om att så mycket ska klaffa. Fast nog längtar jag också. Har bara ledigt tre dagar innan vilket känns i tajtaste laget eftersom vi åker iväg dagen efter B-dagen och aldrig ska hem emellan. Man ska packa för resan, växla pengar, fixa lokalen, ordna kläderna, checka in på hotellet. Gaahh, jag vågar inte tänka på alla de små detaljerna.

Var hos frissan idag. Inte helt överygad om att jag valt rätt men hon är trevlig och tillmötesgående. Hoppas bara att hennes kunskaper räcker och att det blir som _jag_ vill och inte som hon _tror_ att jag vill *nervös*

Svar på tråden 6 augusti 2005