• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Norrlandsbruden

Jag är så glad. Äntligen hittade jag en prinsessklänning till min 1:åriga dotter som hon ska ha på bröllopet. Finns inte så stort utbud i Sundsvall.

Våra egen designade ringar är klara men skickade för stämpling så jag har inte sett slut resultatet, spännande.

Buketten är beställd. en rund bukett med vita rosor och blå delfinum och något grönt till. Ska kolla hur mycket en blomsterkrans till dottern skulle kosta, tänkte en enkel med brudslöja.

Har fått tag i en solist som ska sjunga kärleken förde oss samman (Ulf Lundell) och Nu är tid att leva (Åsa Jinder)

Känns som jag har rätt bra koll på nästan allt utom hur många barn som kommer och det är rätt jobbigt. Det kan komma mellan 10-20st. Har sagt till att jag måste veta senast måndag så jag kan beställa maten och allt annat. Hoppas dom hör av sig så jag inte måste bråka med dom.

• :o)

nu börjar det verkligen kännas...allt som ska fixas..

suttit med bordsplaceringen nu och jag tror den är näst intill färdig, ev att det behövs några ändringar. Vi blir 103 st + ev . syskonbarn då syrran ev. ej har barnvakt. Vi har sagt att vi vill ha barnfritt men det kanske blir så att syrran måpste ta med sig sina...känns dock inte som om de har försökt att få tag på ngn annan barnvakt.Men man vill ju inte att syrran ska behöva stanna hemma..bara inte andra gäster blir sura för att de inte får ha med sig sina då...

• digital

Dallandra: Skaffa gärna nån sockerfri läsk också. Det är många som inte vill ha sockerläsk, men gärna sockerfri läsk hellre än mineralvatten.

Vi räknar med minst en liter läsk per person till dansen. Till maten serverar vi öl och cider och det kommer även att finnas till dansen, men vi tror att folk kan bli törstiga och då hellre dricker läsk än öl.

• lottasimon

Tänkte försöka pilla lite med festprogrammet, ska ha allt i ett; meny, bordsplacering, lite roliga berättelser m.m.
    Min bukett är beställd, nr 673 hos Bernzons blommor (vet inte hur man får in bilden här) men jag ska ha cremefärgade rosor samt lite blått i.
    Mannens kläder är beställda, hyr på Lillys, barnens kläder är nästa klara. Ville ha kostym till dem men tror det blir för varmt så jag har köpt en kortärmad blå skjorta så får de ha svarta finbyxor och en slips.
    Min klänning är klar, ska åka och prova den ngn dag för att se om det behövs sjysteras ngt.
    Måste försöka komma på ngt bra att ge de som hjälpt till också, vad nu det kan bli...
    Placeringskorten håller vi på för fullt med, har fått en bra idé härifrån; man limmar ihop 3 tändsticksaskar och klär dem i fint papper, i första lådan lägger man en halstablett för 1a kyssen, i 2a, plåster för dansen och 3e, värktablett för dagen efter!!
    Ursäkta att det blev långt, har skrivklåda!!

• digital

Jag börjar precis inse att det inte är så mycket mer än två veckor kvar. Läskigt... Och mitt i alltihopa måste jag snabbt hitta något att ha på mig i övermorgon när jag ska på en kompis bröllop.

• Scarlett7

Labulina:
    Ja en ring kan ha uppochner, våra är så. Som förlovningsring har jag först vitt guld och sedan en kant med rött guld och i kanten sitter stenar. Björns ring är som min fast utan stenar. Svårt att förklara.

• Dallandra

digital
    Det kanske är en bra idé och köpa lite sockerfri läsk.. är så svårt att veta hur mycket som går åt! Till maten har vi ju vin, loka och cider så det är mest till efter middagen vi är fundersamma..

I dag ringde prästen, han verkade trevlig och lätt att ha att göra med :) Vi ska antagligen träffas mån 1/8 och gå igenom vigseln och även öva, vi bor en bit bort så jag förstog på honom att vi kunde ta det samtidigt för att vi ska slippa köra så mycket..

• Labulina

Hej tjejer. Nu är vi nyss hemkomna efter att ha träffat prästen. Vilken härlig man! Är supernöjd. Han talade om livet och om äktenskapet, om offer och att kunna prata med varandra. Jag var rädd att det skulle bli en massa prat om Gud, tro och kristendomen rent generellt men det var precis lagom av allt.

Vi känner oss lite oförberedda fortfarande men kyrkan är så underbar, prästen så trygg och min älskade Magnus är så rätt. Jag är redo, om än lite spkittrad och förvirrad.

• Nosen*

Ooooooo.... det är bara 2 veckor kvar nu tjejer

• Lindis79

Vi ska träffa vår präst på måndag.. Det ska bli riktigt kul att träffa honom, få ett ansikte till den rösten man hört i telefon...

Annars har det mesta legat på is ett tag.. Min farmor dog väldigt plötsligt för snart 2 veckor sedan. Börjar komma tillbaka till vardagen igen nu..

Var hos floristen idag och bestämmde vilka färger vi ska använda i buketten. Det blir champagne, rosa och hallonrött.. Hon skulle beställa hem lite olika blommor till veckan så vi kan kolla ut vad som blir bäst..

Svar på tråden 6 augusti 2005