• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • skrattmåsen

Hej tjejer!
    Vi träffade prästen för en månad sen, vilket jag tycker var lite för tidigt. Har redan glömt bort när jag skulle lämna buketten till tärnan :)
    Vi har ganska mycket kvar känns det som, vigsel och fest program och bordsplaceringen är inte påbörjat. Det börjar bli pirrigt som 17. pratade med trubaduren i går så allt är klart med honom, sen är det lite smågrejjer som man liksom skjuter upp.....

• Peters fästmö

Har också problem med slöjan, svärmors gamla är kritvit medan min kik-klänning mer är guldigt off-white.
    Håller på med festprogrammet. Har inte heller gjort bordsplaceringen. Men kyrkoprogrammet får vänta, ska inte träffa prästen och kantorn förän den 24 och vi har ingen aning om vad för musik som finns!
    Jag måste även hitta tiara, skor, väska....
    Måste även boka tid och klippa mig. Problemet är bara att jag måste jobba så mycket fmd hela juli, det suger!!!
    På fredag ska vi köpa olika sorters vin och 10-talet vänner kommer som ska hjälpa oss bedömma vilka som är bäst.
    Hippan och svensexan är avklarade nu så nu kan man i alla fall släppa det (åhh vad kul det var, se eget inlägg)

Känns som att det är något man har glömt mer men vad?!

• :o)

Bara en månad kvar!!! börja kännas nu...och allt man måste hinna med. Nu undrar jag varför jag har tagit det lugnt sen inbjudningarna skickades...

måste påbörja bordsplaceringen. min blivande har skaffat hem en whiteboard tavla så att vi lätt kan stryka o flytta runt.
    tänkte försöka hinna med att göra framsidan till festprogrammen i nästa vecka..
    i helgen åker vi till tyskland, vi passar på att ta en weekendresa samtidigt då vi ska inhandla alkoholen.
    Mammas slöja ligger just nu i vatten i ett försök att få bort en kaffefläck, lyckas jag så kommer jag nog att ha den fast att den är vitare än klänningen. känns kul o ha ngt som min mamma haft.

Samtidigt som bröllopsplaneringen renoverar vi för fullt hemma i kök o badrum och det var så här i efterhand inte så smart att köra igång detta samtidigt...ibland vill man liksom dela sig i minst 4 delar!

• Konstansia

1 månad kvar. Tänk vad tiden går.

Börjar känna lite stress, det har hänt så mycket nu i våra liv som vi inte hade räknat med nu innan bröllopet. Visserligen är det roliga saker och vi är jätteglad. Vi har köpt hus som vi skall ta över från den 2 aug och igår fick vi den glada nyheten att vi är med barn.

Vad skall ni har för psalmer och in/ut-gångsmusik?

/Konstansia

Konstansia,
    gud vad kul med hus o barn. Ett stort GRATTIS!!!

• Lindis79

Vi har inte bestämt psalmer än, vi ska träffa prästen v.29..
    Ingång blir det nog Mendelsohns (vet inte riktigt hur det stavas) Ut blir det Nothing else matters (metallica) på elgitarrer.. Vi ska höra hur det låter först..

En månad kvar!! Drömde mardrömmar hela natten tror jag.. Huvaligen hur ska detta gå??

• Fru 050806

Ni som oxå gifter den 06aug, vad har Ni valt för psalmer i kyrkan?

Fatta att det bara är en månad kvar innan vi alla är Fruar!

KraM

• CJW

Vi ska ha mendelsson, bröllopsmarsch tror jag den heter som ingång och star wars Theme som utgångslåt.
    Vi tänkte bara ha en vänlig grönskas rika dräkt som psalm och resten som solosånger.

Vi ska ha mendelsohn som ingångsmarch, utgång är inte helt klart än men det lutar åt The trumpet voluntary (?? stavning??)

Vi kommer bara att ha en psalm då vi har många solosånger och då tyckte prästen vi skulle ha en slutpsalm (82:1-5) så vi kör på den så behöver vi inte välja.

• moan

Ingångsmarsch blir Riguadon (Händel) och utgång blir Gotländsk brudmarsch. Psalmerna har vi inte bestämt än, men vi kommer att ha två sångframträdanden av en kvinnlig barbershopkvartett som ska sjunga "Av längtan till dig" och "What a wonderful world"

Svar på tråden 6 augusti 2005