• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Nosen*

Dallandra: Kul att du blivit hippad. Vad gjorde ni för skoj ? Blev du kidnappad hemma eller på stan... Berätta - är så nyfiken.
    Man får väl se om och / eller när man själv blir hippad... Man har ju börjat kolla lite i almanackan och spanat in en del datum där man TROR att det kanske blir möhippa. Men som sagt - Man vet aldrig...

• Dallandra

Nosen*
    Har skrivit om min hippa här :)

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1122584.html

Jag hade också funderat över vilka helger som kunde vara aktuella efter midsommar, jag blev verkligen helt chockad i lördags :) Det lustiga var att i fredags pratade jag och min blivande om när möhippan och svensexan kunde tänkas äga rum och jag sa: Det sker säkert när man minst anar det! :D

• Nosen*

Gud va kul din hippa lät. :)

• Lindis79

Sitter och håller på med bordsplaceringen för fullt.. Vad svårt det är!!! Man blir ju tokig!! Vi flyttar runt personer hela tiden..
    Är det någon som är klar? Hur gör ni? Blandar ni gamla och unga eller har sätter ni dom i olika grupper? Jag är helt förvirrad...

• Dallandra

Nosen*
    Mina vänner hade verkligen lagt ner massa tid och energi på att ordna en så bra möhippa som möjligt och den kunde inte blivit bättre, de valde ju även en perfekt dag när inte misstänkte något alls :) Men det känns lite overkligt fortfarande så det ska bli kul att se fotona och filmen, ska även få "telegrammen" från mina f.d och sånghäftet som de gjort, men när jag får dem vet jag inte :)

Lindis79
    Vi har hållit på med bordsplaceringen ett tag och flytta och flyttat folk. Våra släkter är väldigt olika varandra, både till sätt och ålder, så nu har vi satt dem vid separata bord, det gick inte att få det bra på något annat sätt. Vi har även satt kompisar vid ett bord. Men vi är inte helt klara än... *suck*

• loppran

Vi har inte spikat bordsplaceringen på länge än (har inte OSA-datum förrän 16 juli) men ett tips när det gäller barnbord har vi tagit med oss:

Duka barnbordet med ritpappersduk - och när maten ätits upp, och det börjar bli lite tråkigt att bara sitta, ställs det ut muggar med fina kritor till barnen! Fatta vilken fin duk de kommer att göra!

• Lindis79

Idag hämtade vi ringen!! Den är precis som jag önskade!!! Jag längtar tills jag får ha den på mig, den kommer att provas många gånger...

• Scarlett7

Åh, vad kul! Min är klar på fredag får se om vi åker och hämtar den då, kanske är bäst att läta den ligga där, annars sliter man väl ut den

• MissTerris

Tja!! Vi har ganska mycket kvar faktiskt!!Har inte hittat ringen än, blommor har jag inte börjat fundera på. Vi har inte börjat med bordsplacering,kyrkoprogram eller festprogram. Musik börjar falla på plats nu, eftersom nästan alla vi känner är musiker...=) Men jag e lite stressad ändå, framförallt för ringen.. Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan och har OSA 13 juli, 3 veckor innan.

• loppran

Miss Terris

Du och jag verkar ligga rätt jämsides! Vi har ungefär lika mycket kvar. Igår berättade en kompis som är musiker att han skrivit en egen ingångsmarsch till oss, jättespännande! Den ska framföras på irländsk säckpipa och kyrkorgel - tror jag.
    Bukettförslag tänkte jag gå och titta på idag, men min favoritblombutik har sommarstängt . Bordsplacering får vänta tills OSAdatum passerat, men en liten presentationsprata om alla inbjudna sitter vi och knåpar med på kvällarna.

Svar på tråden 6 augusti 2005