• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Took

Nu börjar jag bli ruskigt nervös för det e nu man kommer på alla småsaker som e så lätta att glömma bort. Jag har alltid ett block jämte mej på jobbet som jag kan kasta mej över och skriva ner lite som bör kommas ihåg. Ska ringa vigselförrettaren i morgon och åka ut till lokalen och ta lite bilder snart så jag kan börja planera dukning å så. Men vad kul det är att det närmar sej! :)
    Hade möhippa i lördags.....vad lyxigt det känns att bara följa med och inte få bestämma ngt. Jag log så mkt och skratta ej hes :) Nu börjar jag fatta att det är mej det handlat om......myyyyyssigt!

• CJW

Nej jag har inte blivit hippad, tror inte att det kommer att bli något heller tyvärr. Mina vänner är upptagna med annat och jag är inte hemma så mycket heller, så det är inte så lätt för dem att hinna med.

Roligt hade det varit, men man kan inte få allt. Och det är ett tag kvar så man vet aldrig.

• Scarlett7

Jag vet inte riktigt vad det är med mig, ska göras en massa nu emn det känns som om jag lagt av och tänker, det gör jag imorgon!!!!! Inte bra, måste ju beställa dukar och göra placeringskort och program m.m.m.m.

Idag har jag ivarjefall varit på panduro och köpt en stans samt provat klänning efter att den blivit upp och in sydd, sitter perfekt!

• Lindis79

Scarlett7

Jag vet precis hur du känner.. Det känns som det står lite still, en massa saker som måste göras "sen".. Dags att rycka upp mig!! Vi har inte ens börjat på festprogrammen, bordsplaceringen började vi med, men vi kom av oss.. Jag som ska försöka få in en semester vecka där jag inte ska tänka på detta alls, det blir väl då man fixar det mesta kan jag tänka mig... Väntar otåligt på klänningarna.. Skulle kommit förra veckan.. Tänk om de inte kommer... Vad göra då...!!??

• moan

Äntligen! Bordsplaceringen klar. Det var inte så svårt när vi verkligen satte oss ner och fokuserade på den. Ett problem var (är) att det är fler tjejer än killar men vi löste det också. Bestämde oss för att nu är den klar, för det är lätt att peta o ändra utan att bli helt nöjda, så nu får det va.
    Då är det väl bara att ta tag i resten... festprogram, placeringsstenarna, pajerna till brunchen dagen efter... Hjälp, det känns som det aldrig tar slut. Ett block i bakfickan har jag också som är med på jobbet och överallt att skrivas i så fort man kommer på nåt :)

• :o)

Igår var jag och hämtade hem min bröllopsklänning (som jag lyckats hitta i Helsingborg av alla ställen...!!) så nu är den insydd och hänger hemma hos mor o far. fick dock bege mig ut på skojakt då de skor jag köpt hade för låg klack. hittade ett par men skulle nog behöva ngn cm tillf ör att inte vara orolig över attjag ska trampa på klänningen. tänkte lämna in dem till en skomakare.
    I lördags var jag och beställde blommorna.
    måste nog dock hitta en annan slöja, hade tänkt ha mammas men det är inte riktigt samma färg då den är lite vitare än vad klänningen är...får se hur jag gör.

bordsplacering måste vi börja ta tag i och så är det ju det där med valsen....

• Malin77

Hej,
    Jag gifter mig också den 6 augusti i Köpenhamn.
    50 gäster, middag på restaurang med fest.
    Ska bli så kul. Idag ska jag och sy in klänningen.
    Har precis haft möhippan nu i lördags, det var fantastiskt roligt. De hade gjort så bra grejer och det var perfekt väder hela dagen.
    Känns som man är i samma sits som er andra, festprogram och placeringskort behöver man göra nu.

• Labulina

En månad kvar nu tjejer!

Kan ni fatta det?!?!?

• Miss Å

Det är helt otroligt hur fort tiden går. Sitter nu innan jobbet och printar festprogram. Själv är jag så nervös för att glömma något.
    Har ni andra tjejer haft erat samtal med prästen än?? Funderar på att ringa och höra efter när vi ska ha vårat.

• moan

Vi ska träffa prästen om två veckor. Jag ringde själv för jag pallade inte att vänta på att prästen skulle ringa mig. Jag är nog ett riktigt kontrollfreak, och det var väl tur för prästen hade fel tid, dvs han påstod att vi skulle vigas kl. 14.00 istället för 15.00 som var tiden jag hade. Men det ordnade sig snabbt för jag ringde expeditionen och där hade de samma tid som jag, så prästen hade fått fel tid i sina papper.

Svar på tråden 6 augusti 2005